Gå til innhold

ultralyd uke 12-13

Anbefalte innlegg

Hva er fordelene ved å dra på en slik tidlig ultralyd? Kan man se kjønn så tidlig? Kan man se om fosteret er friskt allerede da?

Har i såfall den infoen dere har fått stemt med det dere kunne se på ordinær ul?

Vet at hvis man har et normalt svangerskap og det egentlig ikke er nødvendig så må man gjøre dette privat. Men syns det er så fryktelig lenge til ordinær ul og vil helst vite med en gang om barnet mitt er friskt eller ikke :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144064334-ultralyd-uke-12-13/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet man kan se om fosteret har forstørret nakkefold i uke 10-12. Det kan være en indikasjon på hjertefeil. Det er i allefall derfor vi velger tidlig ul. Også for å se at det er liv og normal utvikling. Tror ikke det er mulig å se kjønn før etter uke 12. Det må vi nok vente med til ordinær ul.

Anonymous poster hash: e6d60...779

Jeg skal på privat UL i morgen, da vil jeg være 12+1 i følge internett.

Vi velger å gjøre det for å se om alt "gikk bra" i første trimester før vi forteller til "alle" at vi skal ha en til ;-)

Jeg har hørt at rundt uke 12 er den "beste" tiden i forhold til nakkefold, tror det er for sent å se noe ved ordinær UL..

Kjønnet er ferdig utviklet før uke 12, men kan være vanskelig og se har jeg hørt...

Har sånn skrekkblandet fryd følelse i forhold til i morgen, gruer og gleder meg noe voldsomt! :P

Jeg bor utenlands og her er 12-ukers ultralyd standard for alle gravide uansett alder. Grunnen er for å sjekke hvor stor sannsynlighet det er for at fosteret vil ha en kromosomfeil eller hjertefeil. Dette er den beste tiden å finne det ut på. De tar en blodprøve rundt 10 uker og sammenligner den med ultralyden. Jeg fikk 1:15000 sjangse for at det skulle være noe galt med fosteret. Om man f.eks får 1:100 sjangse anbefaler de fostervannsprøve:)

Endret av elvane

Vi velger å gjøre det for å se om alt "gikk bra" i første trimester før vi forteller til "alle" at vi skal ha en til ;-)

Jeg har hørt at rundt uke 12 er den "beste" tiden i forhold til nakkefold, tror det er for sent å se noe ved ordinær UL..

Kjønnet er ferdig utviklet før uke 12, men kan være vanskelig og se har jeg hørt...

Har sånn skrekkblandet fryd følelse i forhold til i morgen, gruer og gleder meg noe voldsomt! :P

Ok! :) det skjønner jeg, masse lykke til da :) alt er sikkert i orden!

Annonse

Åssen gikk det idag? :)

Åssen gikk det idag? :)

Gikk så bra atte!;-)

Syns først h*n lå så stille, og ble selvfølgelig bekymret (hehe) Men akkurat som h*n skjønte det for da vinka h*n plutselig med armen, 3 ganger frem og tilbake ;-)

Fantastisk følelse å hilse på inni magen! Ble satt tilbake 4 dager i forhold til menstermin, men det kan jo fort endre seg på OUL. :) Gleder meg til neste gang!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...