Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tok en test fredagsmorgen, angivelig 13 dpo og da jeg kom ut av dusjen så jeg at det var to streker på den :) tok en ny i går morges som også viste klar men svak strek - men sterkere enn dagen før. Streken ble ikke skikkelig tydelig før 5-7 min etter testtidspunkt. I dag tenkte jeg at den burde ha blitt skikkelig sterk, og innenfor 5 min - men Neida! Etter 8-10 min dukket det opp en svak strek, omtrent som første dagen.

Er jeg i ferd med å miste igjen? Da blir det i såfall 3 gang på 4 mnd og det er sinnsykt dårlig gjort synes jeg :(

Noen med lignende erfaringer? Har aldri brukt disse billigtestene før, er det vanlig at de blir positive så sent? Virker som om de må tørke helt før resultatet kommer. Holder dere 15 s nedi?

Uff, denne ventinga!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144064330-svakere-gravitest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Samme hva man kaller det, kjemisk eller tidlig abort. Baby blir det i hvertfall ikke av noen av delene :( noe blod har jeg ikke sett noe til.

Kjenner at jeg blir småkvalm av alle gravidmagene jeg ser og det stikker til når folk forteller at de venter. Hvorfor kan ikke jeg beholde? Jeg ER jo glad på andres vegne, men kjenner at de siste mnd har tatt på. Har i hvertfall lært meg at positiv test så visst ikke er ensbetydende med baby! Ikke den digitale heller. Burde jeg utredes nå? Det må jo være noe som ikke stemmer når jeg mister så ofte? Hvor ofte orker man å gå gjennom dette? Blir jo tydeligvis veldig lett gravid, så kan jo forsåvidt bli baby også innenfor rimelig tid, men dette er ikke kjekt altså :(

Huff så kjedelig Camillok.. Skjønner at det må være utrolig tungt å få positiv test med de følelsene det sikkert medfører, for så å få negativ.. Men det kan bare være tilfeldigheter som gjør det. Kroppen kvitter seg med dem som ikke er leve-dyktige. Det kan være helt tilfeldig at det har vært noe galt med de siste embryoene, uten at det har noe med deg eller livmoren din å gjøre. =) Har dere prøvd lenge? 

Vi har bare prøvd 4 mnd, så det er jo forsåvidt flott med graviditet hele tre ganger! Men noen jubel over positiv test blir det nok ikke her i gården... I hvertfall ikke over svakt positive tester. Jeg burde jo ha lært nå at er ikke testene skikkelig positive innen 12 dpo så blir det borte. Vet jo så inderlig godt at det sikkert var noe galt med enbryoene, det blir bare litt for mye på for kort tid. Takker for kommentarer forresten :)

Og - for å avslutte hele historien så kom mens nå i stad.

Uff, så kjedelig. Er så frustrerende å se hvite tester gang på gang.

Tips fra meg er å ikke teste før IKM. Tester du ikke tidlig, har du kanskje ikke opplevelsen av å miste heller. Husk at de aller fleste graviditeter ender med blødning, - altså at mens kommer. Det er veldig ofte at egg faktisk blir befruktet ved eggløsning, men til så å  utstøtes ved ordinær mens. Dette er visst eggets første "prøvelse", og som sagt er blir egget som oftes befruktet.  Det er bare at når man er i denne prøveboblen følger man så veldig godt med at man kan bli tussete av mindre. Og veldig lett å falle i kjelleren. Tror du ikke skal stresse med noe utredning enda. Du har jo bare prøvd i 4 mnd, selvom "bare" virker lenge for deg (og jeg skjønner deg, - tiden virker lenge når man går rundt i boblen). Klem :D

Annonse

Hvordan det har gått? Joda, etter at alle hormonene forlot kroppen tar jeg det med fatning. Det er jo tross alt 70% av alle befruktede egg som ender i abort, de aller fleste rundt mens som hos meg forrige mnd. Hadde det ikke vært for at jeg kjente implantasjonen så hadde jeg nok ikke testet. Neste gang blir det test dag 12 dpo. Er den ikke skikkelig sterk da så mister jeg. Men alle er ikke like, vet om fler som har langsom hcg stigning. I starten er det jo så lave hormonnivå at litt forskjell i sensitiviteten til testen kan gi litt forskjellig styrke på streken. Når den blir helt borte etter å ha vært klart positiv som hos meg - ja da er det bare til å vente seg blødning... Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...