Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 I vår familie pleier vi alltid å markere bursdager ved å vekke den som har bursdag med sang om morgenen, har da også med gave og kort, og ofte har jeg og femåringen også laget bursdagskrone. Dette syns barna er kjempestas, og jeg syns også det er en fin måte å vise omsorg for andre på. Vi koser oss alltid veldig når vi forbereder dette. Igår hadde altså jeg bursdag. Om morgenen ble jeg vekket idet ungene sto opp kl 6:30 av at mannen og eldstejenta kom inn på rommet. Så hører jeg dem snakke sammen og jenta sier at de må gå og lage krone og kort først. De prater sammen i flere minutter frem og tilbake hvor mannen sier han ikke kan lage krone og at de kan lage et kort senere. Tilslutt synger de bursdagssangen. Jeg fikk ingenting, verken kort eller presang, og så var det bare å stå opp. Fikk riktignok en gave litt senere. Ble ordentlig skuffet og lei meg over dette! Også trist for barna som ga uttrykk for at de ikke syns det ble noen ordentlig feiring på morgenen som vi pleier. Er det urimelig av meg å bli irritert på mannen for dette? Anonymous poster hash: 8b8d0...9c4
Gjest Gullguttene Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Ja, jeg syns du er urimelig. Du fikk jo bursdagssang, og gave selv om den ikke kom med en gang. Du overreagerer.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Hahaha Har ikke noe annet å si enn: Ja, du er urimelig. Og ganske morsom Anonymous poster hash: 7b38a...0e2
Gjest Gullguttene Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Det er jo ikke akkurat som om de glemte bursdagen din.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Jeg skjønner godt du er skuffet, men jeg tror dessverre ikke historien er enestående. Her fikk jeg ikke en eneste gave på bursdagen min sist år, dvs gave kom en uke eller to etter dagen min - etter at jeg spurte om det var slik at jeg ikke skulle få noe? Jeg ordner gaver til hele familien, bursdager og jul (jeg tenker her spesielt på gaver til alle "hans".. svigerforeldre, søsken og nieser/nevøer, på min side er det kun min mor..) Jeg får ingen takk.. lysten blir borte, men det er jo ikke deres feil at mannen er en stut.. ;-) Anonymous poster hash: 101b8...8ed
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Du overreagerer iallefall kraftig. Anonymous poster hash: 28d1b...f90
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Jeg synes ikke du overreagerer. Mannen din er lat. Ikke gidder han lage krone, kort eller ha gaven klar i tide. Late mannfolk slipper ofte lett unna her på dib. Men det er kanskje du som har skjemt bort mannen og latt ham slippe unna på de andre feiringene? Sånn at han føler dette er "din greie". Anonymous poster hash: 384d2...c3d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Jeg leser det slik at det var barna som ble mest skuffet over at bursdags-ritualet på morgenkvisten ikke ble etter "tradisjonen" og jeg skjønner godt at du blir lei deg på barnas vegne. Jeg kan selv huske hvor viktig slike ting var da jeg var liten. Anonymous poster hash: 37476...032
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Jeg leser det slik at det var barna som ble mest skuffet over at bursdags-ritualet på morgenkvisten ikke ble etter "tradisjonen" og jeg skjønner godt at du blir lei deg på barnas vegne. Jeg kan selv huske hvor viktig slike ting var da jeg var liten. Anonymous poster hash: 37476...032 Jeg er helt enig i denne. Verken mannen eller jeg er spesielt opptatt av våre egne bursdager, men for barnas skyld feirer vi dem «stort» og følger familietradisjonene. Noen ganger har jeg inntrykk av at jentene opplever min bursdag som nesten større enn sin egen :-) Anonymous poster hash: 83dc2...daa
☆☆☆ Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Det mest urimelege i mine auge er å bli vekt på bursdagen når den hamnar på ein fridag, det hadde ikkje passert her i huset. Ellers så synes eg det er i overkant lat oppførsel å ikkje hjelpe barna med å ordne den feiringa dei ønska, det kunne også aktivisert dei så dei ikkje vekte mor si midt på natta.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #11 Skrevet 14. juli 2013 hahah Anonymous poster hash: e9703...bfa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Dette scenarioet er for meg ikke ukjent Her i huset bakes det kake og vi kommer inn til bursdagsbarnet om morgenen med kake m lys, sang og gaver. DVS når barna og mannen har bursdag skjer dette....Det som er saken er at jeg legger mye mer i slikt enn min mann fordi JEG liker det!. Han står opp når jeg har bursdag, lager frokost, og gjør seg ekstra flid++++. Jeg får gjerne en kopp kaffe på senga Jeg tror at du må besteme deg om du gjør dette fordi DU synes det er koselig, eller fordi du forventer det samme tilbake. Det er litt drøyt å forvente at en voksen mann skal ha papirverksted kl 06.30 fordi du vil ha bursdagskrone (!) Legg deg på et nivå hvor din innsats på bursdager er i forhold til hva du har lyst/ork til å gjøre og ikke legg så mye vekt på hvordan mannen orger bursdag Anonymous poster hash: bb248...e78
Miamimom Skrevet 14. juli 2013 #13 Skrevet 14. juli 2013 (endret) Ja, det synes jeg. For meg er det absurd at en voksen dame blir skuffet over og ikke få bursdagskrone. Endret 14. juli 2013 av Miamimom
Gjest Skrevet 14. juli 2013 #14 Skrevet 14. juli 2013 Litt mye dilldall for en voksen person, mener nå jeg. Greit at vi gjør slikt når barna fyller år Og du fikk jo gave ( utover dagen) og sang.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #15 Skrevet 14. juli 2013 Hos oss er det samme tradisjon og selv om jeg hadde syntes det hadde vært helt greit å få slippe synes mann og barn at det er stas. Nå er det sånn bursdagen din er den samme dagen hvert år og at mannen din kunne ha forbredt noe før 0630. Synes du bør ta en prat med mannen din.. Anonymous poster hash: 93b73...74f
Love my kidz Skrevet 14. juli 2013 #16 Skrevet 14. juli 2013 For et stressende rituale sier nå jeg.. Hadde ALDRI fått min mann til å stå opp en gang her i huset
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #18 Skrevet 14. juli 2013 Tja, barna dine hadde sikkert lyst å gi deg krone, så de kunne ordnet med det dagen før. For det er vel helst for barnas skyld går jeg utifra? Anonymous poster hash: f3a13...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå