Gå til innhold

Hva var dødskult da du var ung? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

De Buffaloskoene i HI hadde jeg og :P Og Levis 525 var kult husker jeg.. Var det ikke 525 så kunne det bare være :P

Og så kom Spice Girls og gjorde disse skoene suuuuperkule... Jeg fikk de ikke, men venninna mi fikk de, og jeg lånte de i smug! Haha, jeg gremmes...

http://www.google.no/search?q=spice+girls+sko&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.bGE&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=h7PhUb3YOtD04QTIu4BQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=MLE0RLEgJ5iTTM%3A%3BJVDmKy05uf5WvM%3Bhttp%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwj1byfmJ81qmf16ko1_500.jpg%3Bhttp%3A%2F%2Fwww.tumblr.com%2Ftagged%2Fbuffalos%3B500%3B470

Å nei, det skulle være levis 501, til nød 510:-) fruit of the loom har jeg aldri hørt om faktisk, men husker at jeg hadde flere topper fra c-girl.

Jeg hadde selvsagt walkman, og vi tok opp musikk fra ti i skuddet.

Og adidasbukser med knapper helt opp til livet kjøpte vi i 9. klasse.

Aiai, memories...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fortsatt ung, men da jeg var yngre var dette kult ...

Leppepomade fra The Bodyshop

USA-sokker

Snekkershorts

Sånn T-shirt som skiftet farge når man tok på den

Date-parfyme

Samba-parfyme

"Fruit of the Loom"-genser

Levis 501-jeans

Røde Adidas-sko

Doc Marten-boots

Flanell-skjorte

Grunge-musikk

"CK One" fra Calvin Kline

Lefsa-, Starlet- eller Pusur-skoledagbok

Hvite microfiberklær

Buffalo-sko

Stooore mengder body-glitter

:)

Skrevet

Miss Sixty, Buffalo, Tobacco bukser, Fruit of loom gensere, discman og å drikke Smirnoff Ice :)

Anonymous poster hash: 2e840...517
Skrevet

Jeg var så høy at jeg følte jeg ikke kunne bruke buffalo-sko, men elsket dr.Martens-skoene mine:-P kjøpte flere par i London, gjerne med litt grimme mønster som de ikke solgte i Norge...

Skrevet

Miss Sixty, Buffalo, Tobacco bukser, Fruit of loom gensere, discman og å drikke Smirnoff Ice :)

Anonymous poster hash: 2e840...517

... og "Hooch" og "Zest" rusbrus, winecoolers med grenadine *grøss*
Skrevet

Hvor ung snakker vi om her egentlig? Pokemon-kort? Var ikke det slikt jenter på 9 kjøpte for et tiår siden?

Gikk 9 åringene i buffalo-sko og sixtybukser?

Selv var jeg 13 år i 89,

gul vanntett sony walkman(pris 1200 kr den gang) var noe av det feteste man kunne ha,

steinvaskete bukser(levis, hjalp ikke, stygge likevel),

boots. 

Anonymous poster hash: a25c8...d14
Skrevet

I fare for å repetere dere over her:

Buffalo

Miss sixty

og.....sefa-bukse

Skrevet (endret)

Miss sixty, seggebukser, fornarina sko, DC , carhartt, pogs, magetopper, hårmascara, blå mascara, dongeri fra topp til tå :P Spice girls, discman, playstation 1 :-)

Endret av Hewe
Skrevet

Apache-sykkel :)

Anonymous poster hash: 46ca1...a72
Skrevet

Tresor parfyme, Clynol, studioline, sadsam tyggis (vi snakker sånn i midten av 80 årene), donkykong spill (eller noe sånt), selvlysende torgvanter, pulsvarmere og leggvarmere, korte magetopper og blomsterbukser, bolebukser med masse mønster, orange selvlysende leppestift..urk

Skrevet

Ball-genser nedi vid olabukse og høyt hår.evt. pusete angorastrikkegenser som vi børstet opp med børste.

Walkman(med kassetter)

Muffe og Gækki, Wham og denslags. Og Bruce springsteen i litt yngre utgave.

Diego Maradona før han ble patetisk.

(Ja, jeg er gammel).

Anonymous poster hash: 37547...9d3

Du er på alder med meg skjønner jeg. Sånn gul lipglossgreie med marihøne på. Og knall blå mascara. Isbasko med rød syltestrikk var også kult. Og den vide olabuksa skulle ha et smalt belte og buksa var godt trukket opp i skrittet.

Anonymous poster hash: 94148...3ca

Skrevet

Ball-genser nedi vid olabukse og høyt hår.evt. pusete angorastrikkegenser som vi børstet opp med børste.

Walkman(med kassetter)

Muffe og Gækki, Wham og denslags. Og Bruce springsteen i litt yngre utgave.

Diego Maradona før han ble patetisk.

(Ja, jeg er gammel).

Anonymous poster hash: 37547...9d3

Du er på alder med meg skjønner jeg. Sånn gul lipglossgreie med marihøne på. Og knall blå mascara. Isbasko med rød syltestrikk var også kult. Og den vide olabuksa skulle ha et smalt belte og buksa var godt trukket opp i skrittet.

Anonymous poster hash: 94148...3ca

Det merket het "Young Yellow" . Min første leppestift som jeg fikk i en alder av fire år (kanskje ingen oddsbombe ... hehe) var av dette merket og luktet banan. Den var lysrosa :)

Skrevet (endret)

Fantastisk, hadde slik discman :-D buffalosko, miss sixty, pog, bukse med skjørt over(!), spice girls og generelt boyband!! Haha, for en tid.. Ja jeg hadde mine glansdager på 90 tallet ;). Må også tilføye munnspray var kult hos oss.. Alle skulle ha munnspray og det var om og gjøre å spraye flest ganger i munnen uten å spytte :P

Endret av HeltAnonym
Skrevet

Enig med så mange her -men legger også til Champion-genser.

Og gjerne lange sportsknestrømper med amerikanske basketball-lag på.

Skai. Skaibag, skairansel, skaibukser, skaijakker..

Og bøkene fra Starlet-klubben. De som handlet om Beverly Hills 90201.

Voktet bøkene mine som om de var verdt sin vekt i gull!

Anonymous poster hash: bfcdb...327
Skrevet

Mye likt i tidligere innlegg, men kan føye til at her var man dødsrå når buksa va midt på rumpa, stringen midt på ryggen, og toppene rett under puppene. Ikke mammas favoritt.

Midtskille, svettebånd og sånne brune og svarte smykker i plast som va pittesmå, så strakk man dem ut, var skikkelig stram rundt halsen, så ut som man ble kvalt.

Gjest Skofantomet
Skrevet

Mye likt i tidligere innlegg, men kan føye til at her var man dødsrå når buksa va midt på rumpa, stringen midt på ryggen, og toppene rett under puppene. Ikke mammas favoritt.

Midtskille, svettebånd og sånne brune og svarte smykker i plast som va pittesmå, så strakk man dem ut, var skikkelig stram rundt halsen, så ut som man ble kvalt.

Ååååhåååå de "smykkene", jeg grøsser :D

Skrevet

Topsy tail

Lipgloss på glassflaske med kule som applikator

Trappetroll

Rigmor (radioprogram)

Slengbukser med splitt nederst

Klippe splitt nederst på jeans

Bugg

Jazzbukse

Collegegensre i alle farger

East 17

Raiders bukser

Anonymous poster hash: 433e6...561

Skrevet

Veldig ung ca 12 år:

kreppet hår

Isba sko

Fruit of the loom genser

levis 501

fra 15 års alder:

slengbukser (egentlig alle former for 70-talls klær)

miss60 bukser

buffalo sko (personlig hatet jeg dem, og hadde IKKE slike ;) )

Dr. Martens sko med "jerntupp" foran slik at de ikke falt sammen

platå sko

minidisc

Anonymous poster hash: 1e272...679
Skrevet

Mer fra 80-tallet:

Piggsveis med liten flette i nakken. Semskede støvletter i sterke farger. Plastøredobber i sterke farger. Seilersko.

Klistremerker med merkene Frank Shorter, Poco Loco, Pocolino og Bik Bok.

Anonymous poster hash: ff589...60a
Skrevet

Haha så mye gøy :) I tillegg til miss sixty, buffalo og spice girls gikk det i:

Knappebukse

Championsgenser

Umbro/adidas klær generelt

Pogs

Minidisc

Tamagotchi

Supernintendo

Manchester United sekk, lue ++

Diddle (han muse-figuren fra bokhandleren)

MacGyver

Hårmascara

Div sminke fra Nille

Oh Boy eller topp skoledagbok

TL-klubben

Aron Carter

Mona&Mikkel i Topp-bladet :) :)

Libresse klubben

Hehe så gøy å mimre :) kunne sikkert fortsatt i en evighet :)

Anonymous poster hash: 6292c...9bc

Skrevet

Adidasgenser med 3 striper ned armene. Levi's 501. "dalsfjoringer" (militærsko). Dr. Martens. Date parfyme. Høy tupert lugg. Hjemmepermanent. "Ti i skuddet". Topp, Starlet og Girls. Orange eller grønne silkebukser fra Diesel. Michael Jackson, Beverly Craven og Absolut music vol. 9. Sydenturer. Lypsyl med påføringskule. Brune skolesekker i "skinn", samt brune skinnpennal som man dekorerte med tusj. Hårstrikk med tykke stoffpølser rundt (scrunchies). And the list goes on..

Skrevet

Kom igjen nå! Hva hadde du eller hva ønska du deg som bare var dødskult? :P

Her var det:

discman-90s.jpg

725809-8-1278937799030.jpg

miss_sixty.jpeg

Hadde du detta var du helt rå hos oss i alle fall :P

Stort sett samme årsmodell vi 2 kanskje? ;) Det der var høyt på lista ja! På begynnelsen/midten av 90tallet :D

Anonymous poster hash: c913c...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...