Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er førstegangs gravid og alene- og sliter veldig med å finne ut hvilke barnevogn jeg skal kjøpe! Ønsker en som kan vare i noen år- så en med både bag og sportsdel hadde vært fint. I tillegg en som er lett og legge sammen og tar minst mulig plass. Pris er også vesentlig-ikke av de dyreste. har sett på nett, men vanskelig å bli klok på alt der ute! håper noen har gode tips og erfaringer de kan dele :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144064238-barnevogn-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt gi deg noen råd men det er enklere hvis du har noen flere krav ;)

Sett deg inn i hva slags hjul du trenger, hvor triller du mest? Grusvei? Skogsstier? Asfalt og by? Er dte iktig for deg at vognen er vendt mot den som triller? Hvor mye penger vildu legge i det? Vil du kjøpe brukt? Er du høy eller lav? Kjører du mye bil? Har du god plass i bagasjerommet på bilen? Bor du i leilighet? Heis?

Kommer bli trilling på asfalt og i by, får baby i desember så blir jo litt på vinterføre også:) vendt mot meg er viktig i starten når babyen er liten. Max 7000 kr, syns det er mer enn nok. Kan godt kjøpe brukt. Jeg er vel det man klassifiserer som høy, blir nok en del bilkjøring, passe plass i bagasjen nå, men litt kronglete, men skal selge bilen og kjøpe stasjonsvogn etterhvert :) bor i leilighet på bakkeplan.

Kommer bli trilling på asfalt og i by, får baby i desember så blir jo litt på vinterføre også:) vendt mot meg er viktig i starten når babyen er liten. Max 7000 kr, syns det er mer enn nok. Kan godt kjøpe brukt. Jeg er vel det man klassifiserer som høy, blir nok en del bilkjøring, passe plass i bagasjen nå, men litt kronglete, men skal selge bilen og kjøpe stasjonsvogn etterhvert :) bor i leilighet på bakkeplan.

Ok :) Da blir det litt enklere å anbefale!

Jeg ville valgt en med sving på fremhjulene da disse vognene er veldig mye bedre å trille enn vogner med faste fremhjul. Om du vil ha to eller ett fremhjul blir en smakssak, men vær obs på at trehjulingene veldig ofte ikke har vendbar sittedel slik at da må babyen sitte vendt fra deg når h*n vokser ut av bagen.

Vogn må du selv prøve og finne ut hva du selv liker best, er ganske nytteløst at andre anbefaler deg den vognen en selv har som favoritt -kan jo være at du hater den ;) Men jeg kan tipse deg om noen jeg synes du burde prøve, vogner jeg vet at er gode og som mange andre er fornøyde med.

Brio GO, min favoritt. Den mest allsidige og gode vognen av alle jeg har prøvd, og det er aaaltfor mange ;)

TFK joggster twist med multi-x bag

Bugaboo cameleon

Emmaljunga Nitro

Bare spør om du lurer på noe mere :)

• 3 uker senere...

Er førstegangs gravid og alene- og sliter veldig med å finne ut hvilke barnevogn jeg skal kjøpe! Ønsker en som kan vare i noen år- så en med både bag og sportsdel hadde vært fint. I tillegg en som er lett og legge sammen og tar minst mulig plass. Pris er også vesentlig-ikke av de dyreste. har sett på nett, men vanskelig å bli klok på alt der ute! håper noen har gode tips og erfaringer de kan dele :)

Emmaljunga city cross :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...