Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positiv blodprøve igår og mensen idag. Ikke en liten blødning, men skikkelig mens. Da er det vel kjørt????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke sikkert! Ta ny blodprøve til mandag! så får du sett stigning i hcg evt :)

krysser fingrene for deg poca!!

Skrevet

Det er ikke noe godt tegn. Men heller ikke sikkert det gikk galt. Fortsett på medisiner. Avtal ny blodprøve om noen dager. Hvis du er på reise (som jeg var da det samme skjedde meg), kjøp apotekstester og teste om 4-5 dager.

Skrevet

Takk for svar! Er så deppa nå!! Tante esel: jeg leste et sted at hcg kan stige selv om man har SA. dessuten er riks sommerstengt og jeg vet ikke hva hcg nivået var og har dermed ingenting å sammenligne med.

Februarmamma:Huff, er jo ikke sånt man vil høre men jeg setter pris på ærligheten. Virkeligheten er brutal og det nytter ikke med skylapper i dette gamet. Da blir man ødelagt emosjonelt. Du hadde blødning pga SA? Hvor mye blod? Prøver å si til meg selv at det er mindre enn vanlig, men det er nok ikke helt sant. Samt at jeg har kramper. Men ikke skikkelig smerter som jeg har lest at mange har....

For et jævla styr (klarer ikke la vær å banne)

Skrevet

Takk for svar! Er så deppa nå!! Tante esel: jeg leste et sted at hcg kan stige selv om man har SA. dessuten er riks sommerstengt og jeg vet ikke hva hcg nivået var og har dermed ingenting å sammenligne med.

Februarmamma:Huff, er jo ikke sånt man vil høre men jeg setter pris på ærligheten. Virkeligheten er brutal og det nytter ikke med skylapper i dette gamet. Da blir man ødelagt emosjonelt. Du hadde blødning pga SA? Hvor mye blod? Prøver å si til meg selv at det er mindre enn vanlig, men det er nok ikke helt sant. Samt at jeg har kramper. Men ikke skikkelig smerter som jeg har lest at mange har....

nå skal jeg fortelle deg... jeg ble altså ufrivillig gravid for mange år siden... DA hadde jeg en blødning "til vanlig tid" som jeg var sikker ppå var mensen... men 4 uker etter, så kom ikke mensen... tok en test og jeg var gravid.... den gangen tok jeg provosert abort, men POENGET er at du kan fint blø så tidlig i svangerskapet uten at det er farlig!

Hvis du ikke vet svaret på hcg, så drar du til legen, og ber de om å ta 2 hcg prøver på deg! så får du svar modt slutten av neste uke i hvert fall!!

Jeg krysser fingrene fortsatt poca!!

Skrevet (endret)

Riksen har en sykepleier som svarer i telefon fra neste mandag av (bare helstengt uke 29 og ingen behandling i uke 28-30.) Ja, jeg fikk en kraftig blødning (som den dagen i mensen når det kommer mest) 2 dager etter positiv test, så stoppet det opp en dag men kom på nytt. Tilsammen 3 kraftige blødninger i løpet av 12 dager før jeg fikk svar på blodprøve nr 2. I mellomtiden testet jeg positivt på vanlige apotekstester. Det var først før 3. Kraftige blødningen at jeg hadde litt vondt i magen. Jeg hadde hatt hcg 150 på første test, og den var på "bare" 345 elve dager senere. Sykepleierne mente dette var atypisk, men uansett altfor lavt og ba meg slutte på medisinene. Da kom en siste kraftig blødning og jeg regner med alt kom ut. Har tatt 2 blodtester etter det (1. Synkende og 2. Får jeg svar på om en uke når de åpner telefonene). MEN jeg vil også si at jeg fikk veldig mange oppmuntrende meldinger herfra om andre tilfeller hvor det har gått bra! Bare litt kjipt å gå igjennom sommeren og ikke kunne bade på grunn av blødninger -men ikke ta en øl på grunn av mulig graviditet! Jeg hadde satt inn 2 embryon og trur selv at begge hadde festet seg i utgangspunktet og at de falt av en etter en. Krysser fingrene for deg! Endret av Februarmamma 2011 og 14?
Skrevet

Februarmamma; forløpet du beskriver er veldig likt mitt :( :(

Det var utrolig kjipt med brev fra sykehuset hvor de gratulerer og henviser til ul , når det ikke er noen graviditet. Tok nye prøver idag og får svar imorgen, men jeg har virkelig ikke NOE som helst håp. Min første test var som din, så vidt over 150. Så får vi se hva legen sier imorgen.

Starter du på ny runde i høst?

Skrevet (endret)

Det var utrolig kjipt med brev fra sykehuset hvor de gratulerer og henviser til ul , når det ikke er noen graviditet. Tok nye prøver idag og får svar imorgen, men jeg har virkelig ikke NOE som helst håp. Min første test var som din, så vidt over 150. Så får vi se hva legen sier imorgen.

Ja, jeg håper på plass i oktober. Det er fullt før det fikk jeg vite. de ville ikke sette opp på ny runde før hcg var < 5. Men aner ikke hvordan syklusen blir nå så vi får se. Krysser fortsatt fingrene for deg da... Men en føler det litt på seg. Endret av Februarmamma 2011 og 14?
Skrevet

Ja, jeg håper på plass i oktober. Det er fullt før det fikk jeg vite. de ville ikke sette opp på ny runde før hcg var < 5. Men aner ikke hvordan syklusen blir nå så vi får se. Krysser fortsatt fingrene for deg da... Men en føler det litt på seg.

Venter fortsatt på telefon fra duste legen! Men blør fortsatt helt sykt mye

Skrevet

:( masse medfølelse! forferdelig situasjon. håååper d ender i en solskinnshistorie!!

Skrevet

hvordan går det, poca?

Altså, prøven jeg tok mandag for en uke siden var " ikke testbart materiale" , så tok en ny prøve idag. Håper virkelig jeg får svar imorgen! Da kan jeg ringe riksen og sette oss på ny runde asap. Vet du kanskje hvor mange sykluser man må vente før nytt forsøk?

Du er søt. Takk for omtanken :)

Skrevet

uff da, så kjedelig å ikke få svar... er slitsomt å gå sånn og vente...

Hvor lenge du må vente for evt nye forsøk, avhenger av syklussen din, og antall reserverte plasser fra før... men tror hvis alt går som vanlig, at det holder med en sykluss, så starte på neste sykluss.

Krysser fingrene for deg <3

Skrevet

uff da, så kjedelig å ikke få svar... er slitsomt å gå sånn og vente...

Hvor lenge du må vente for evt nye forsøk, avhenger av syklussen din, og antall reserverte plasser fra før... men tror hvis alt går som vanlig, at det holder med en sykluss, så starte på neste sykluss.

Krysser fingrene for deg <3

Ingen spire denne gang. Vi prøver igjen i september:)

Skrevet

kanskje vi får ruge på likt poca :)

Skrevet

Så heldig. Jeg hørte det var fullt i september! Glemte faktisk å ringe om mandagen og har vært en tur på fjellet. Tenker å ringe igjen på mens, trur den er rett rundt hjørnet.

Skrevet

Så heldig. Jeg hørte det var fullt i september! Glemte faktisk å ringe om mandagen og har vært en tur på fjellet. Tenker å ringe igjen på mens, trur den er rett rundt hjørnet.

På riksen du og?

Ring inn mens. Det kan alltids være noen som trekker seg /ikke kan/ avbryter

Tante esel, hvor hører du til? Har du fått oppstartsdato? Langt regime?

Skrevet

På riksen du og?

gammel "rikser" hehe.... nå er jeg å Aleris :) skal spraye 6.august :) innsett ca uke 36 tenker jeg :D hva med deg?

Skrevet

På riksen du og?

gammel "rikser" hehe.... nå er jeg å Aleris :) skal spraye 6.august :) innsett ca uke 36 tenker jeg :D hva med deg?

Vi lykkes på aleris første gangen... På riksen nå, men liker aleris best. Har ikke fått oppstart ennå. Tipper det blir i slutten av september / beg oktober .

Skrevet

satser på at aleris kan tingene sine :) ser frem mot en kvalmende vinter med voksende mage :P

Skrevet

På riksen du og?

Jeg sa jeg trur jeg får mens denne uken og er nå satt opp på oppstart på mens i september (slutten av måneden). Det er min er faring også at det lønner seg å ringe og sjekke når mensen kommer selv om man ikke skal begynne før neste mnd. 2 ganger har jeg fått fremskyndet fryseforsøk. Sist tok jeg til og med sjansen på å begynne på piller en lørdag da mensen kom. Ringte på mandag og fikk jammen beskjed om at det hadde blitt ledig plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...