Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei er ny på forumet og lurer på en ting:

Jeg har fått innvilget planlagt ks på Riksen og skal til samtale med legen hvor jeg vil vite om rutiner for tidlig avnavling. Noen som har født der og vet hvordan rutinene der er, evt argumenter jeg kan komme med for å få gjennomslag for ønsket mitt? Jeg ønsker at babyen ikke skal få klippet av navnlesnoren med en gang,men få de minuttene som trengs å få alt blodet over først.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063987-tidlig-avnavling-og-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Ullevål klipper dem navlestrengen med en gang på fødeavdelingen, men venter på ABC. Ut ifra hva jeg har skjønt er dem opptatt av å få blodprøve fra navlestrengen på fødeavdelingen, og det er dermed grunnen. Vet ikke om dette hjalp deg litt, men lykke til!:)

Når jeg fødte på Riksen i 2009 klippet de med en gang. Leverte jo et sånt signert skjema hvor vi samtykker til forskning, og da vil de ha blodet.

Skal føde der igjen om noen uker, har ikke levert skjema denne gang og har tatt det som en selvfølge at vi får bestemme selv når den klippes så lenge det er medisinsk forsvarlig selvfølgelig. Kommer til å nevne det så fort vi er på plass!

Annonse

Dette lurer jeg også på, kan du ikke si fra hva de sier? Jeg skal til kontroll på Riksen på torsdag så kan jo høre selv også, men bra å høre hva de sier til deg :-)

Jeg har signert det skjemaet om at de får bruke blodet, men tenkte ikke på det med avnavling da... :-( går kanskje an å trekke tilbake samtykket, jeg vil at babyen skal få best mulig utgangspunkt...

Heisann, var til samtale i dag og fikk vite at de praktiserer sen avnavling. Det var visst ikke behov for å be om dette spesielt da det er rutine hos dem også ved keisersnitt,med mindre det oppstår noe som krever akutt viderebehandling av babyen. Ble veldig lettet nå:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...