Gå til innhold

Slutte å amme! Noen som vil dele tips/erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å gradvis trappe ned på amminga av flere ulike årsaker. Han er nå 7, 5 mnd. Er glad i fast føde. Spiser 4 måltider om dagen. Pga allergi må han drikke althera mme når jeg slutter å amme. Hvor mye melk bør ham drikke ittillegg til måltider? Han kan drikke vann fra flaske, men ikke mm eller mme. Bør jeg jobbe for å få han til å drikke av flaske? Eller tutkopp? Mange spm fra meg :)

Skrevet

Jeg har en snupp som er 7 mnd, vann til måltider, pupp 3 ganger i døgnet. I følge helsesøster så trenger de ikke melk til måltider bare væske, men vet ikke hvordan det blir når jeg slutter å amme. Min drikker ikke fra tutkopp eller flaske, her blir det vann fra glass, vi har gitt opp flaske.... :)

Blander gjerne middagsglass, frukt osv ut med litt vann bare fordi jeg er redd hun kan bli dehydrert i varmen :)

Skrevet

Jeg sluttet å amme da han akkurat ble 8 mnd. Trappet gradvis ned. Da han var 7 mnd fikk han kun morgen og kveld, og en flaske MME midt på dagen.

Når han var ca 7,5 mnd ammet jeg kun morgen, og MME på dag og kveld.

Da han fylte 8 mnd Sluttet jeg helt. Han fikk da 1 flaske MMe morgen, kl 12 og kveld.

Da jeg sluttet fikk jeg KJEMPE vondt i det ene brystet, og kjente en øm kul. Tydeligvis en tett melkegang eller noe. Fikk det ca 1-2 uker etter ammeslutt. Det forsvant av seg selv etter 1-2 uker.

Skrevet

Tror jeg ville droppet flaske og gått rett på tutekopp når barnet er så stort :) Jeg sluttet å amme omtrent på samme tid og vi brukte tutekopp - de har noen veldig kjekke på IKEA bl.a. Ellers foretrakk vår gutt kald mme da vi begynte med det, så det er verdt å prøve hvis tilvenningen går litt trått. Jeg blandet også mme og mm en periode for å gradvis venne han til smaken på mme.

Skrevet

Samme som Lisse-01, gradvis kuttet ned ammingen da mini var 6mnd, og da hun var 7mnd sluttet ammingen helt, men jeg delamming fra før så det ble ikke så vanskelig da :) nå får hun 3-4 Mme tilleg til 4måltid om dagen, vann på glass ved siden av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...