Gå til innhold

Gulvbelegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har brukt godt gammeldags gylvbelegg på rull når dere har pusset opp? Holder på å oppgradere boligen, særlig mtp mer moderne fargevalg og mer barnevennlige løsninger. Har lagt nye dyre gulv i hovedrommene kjøkken, stue, entre osv, men tenker kanskje gammeldagse belegg kan være en like god løsning på soverom og i gangen mellom soverommene, både økonomisk og praktisk?

Anonymous poster hash: 97a5a...7d7

Skrevet

Ville nok ikke valgt vinyl på gulv hvis jeg først skulle pusset opp hjemmet mitt. Kanskje på hytta. Det er jo billigere ja, men jeg ville brukt noen ekstra kroner på et mer vanlig moderne gulv.

Anonymous poster hash: 083cc...2cb
Skrevet

Jeg har ikke pusset opp med belegg selv, men vi har det i stua og på kjøkkenet. Det er ca 30 år gammelt. Det har holdt seg bedre enn jeg tror laminat/parkett ville holdt seg, men det er slitt nå. Gulvet er ujevnt, og enkelte steder er det dukket opp bobler (små, og synes mest bare i sollyset). Det er også begynt å løsne i "sømmene". Sollyset har også bleket belegget enkelte steder. Men alt dette kommer jo av at det er gammelt og godt brukt.

Men til tross for at det varer lenge om man betaler litt for det (ikke noe billigskvip), så finnes det èn ting som irriterer vettet av meg mtp på beleggene i huset. De er så SKITNE! Jeg vasker og vasker, jeg har stått på alle fire og SKURT dem til hendene mine sprakk opp.... Jeg har brukt grønnsåpe, en gulvvask greie fra butikken, salmiakk, og til og med klor! Og de er fremdeles skitne. Dritten har lagt seg i "porene" på belegget, og vil bare ikke bli rent. Man merker ikke så mye til det når man bare går på gulvet, men når jeg kryper på det (som da jeg vasket det på alle fire), blir knærne og sokkene mine helt SVARTE der de har berørt overflaten, og det gikk ikke vekk i vask engang. 

Jeg ville helt klart brukt laminat som et alternativ (hvis man tenker pris kontra kvalitet, vil jeg tro belegg og laminat ligger ca likt). 

Anonymous poster hash: 7685e...8ab
Skrevet

Vi gjorde det på det lille badet vårt. Jeg synes det ble kjempepent. Men er det så mye billigere enn for eksempel klikklaminat fra byggmakker da? Jeg tror ikke jeg hadde gått for gulvbelegg i soverommet. Kanskje i en gang.

Skrevet

Beg var gulvbelegg i hele huset (-bad og vaskerom) å er kjempe fornøyd med det. Fint, behagelig å gå på å enkelt å holde rent.

Tips: legges det på betonggulv så ligger belegget helt fint rett på gulv uten liming (også store rom) men er det tregulv, sørg for at det limes! Vår "gulvlegger" var ikke vandt med tregulv så der måtte det tas opp å limes etter en stund fordi det levde en del.

Gjest amandine
Skrevet

Etter å ha vært kjempeskeptisk lenge, ville bare ha tregulv eller parkett, har jeg akkurat fått lagt vinyl fra Novilon på soverom/oppholdsrom på hytta pluss linoleumsfliser fra storeys på kjøkken/gang. Det er noe helt annet enn det man forbandt med vinyl for noen år siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...