Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Vi bor i Oslo men mannen har fått en godt jobbtilbud i Porsgrunn, så vi vurderer å flytte dit. Vi har tre barn under 5 år. Et det et godt sted å bo, for liten og stor? Bra skoler, bhg., turmuligheter osv ? Vet veldig lite om plassen, men er fristet da vi også er litt lei maset i Oslo. Takk for svar Anonymous poster hash: f2275...a6c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Hei Jeg bor i Porsgrunn, det kommer litt an på hvor du bor selvsagt, men miljøet er topp, fine turmuligheter og mange (og bra) barnehager. Det er nok stille her sammenlignet med Oslo, men det er noe av det jeg syns er deilig her. Det er også kort vei til perler som Kragerø. Brevik, osv. Det er veldig trygt her, og for meg var det et fantastisk sted å vokse opp. Bare spør om du lurer på noe Anonymous poster hash: c7c18...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Hei Jeg bor i Porsgrunn, det kommer litt an på hvor du bor selvsagt, men miljøet er topp, fine turmuligheter og mange (og bra) barnehager. Det er nok stille her sammenlignet med Oslo, men det er noe av det jeg syns er deilig her. Det er også kort vei til perler som Kragerø. Brevik, osv. Det er veldig trygt her, og for meg var det et fantastisk sted å vokse opp. Bare spør om du lurer på noe Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Åhh, så bra! Hvilke områder er ok å bo i? Vi har venner i Hovenga, med barn på Borge skole. Har du noe kjennskap til det? Anonymous poster hash: f2275...a6c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Hei Jeg bor i Porsgrunn, det kommer litt an på hvor du bor selvsagt, men miljøet er topp, fine turmuligheter og mange (og bra) barnehager. Det er nok stille her sammenlignet med Oslo, men det er noe av det jeg syns er deilig her. Det er også kort vei til perler som Kragerø. Brevik, osv. Det er veldig trygt her, og for meg var det et fantastisk sted å vokse opp. Bare spør om du lurer på noe Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Åhh, så bra! Hvilke områder er ok å bo i? Vi har venner i Hovenga, med barn på Borge skole. Har du noe kjennskap til det? Anonymous poster hash: f2275...a6c Jeg er ikke så glad i Klyve og Stridsklev. eller områder opp mot Skien. Men det er kanskje bare smak og behag? Veldig, veldig fint på Hovenga, og har bare hørt bra ting om skolene rundt Jeg bor midt i Porsgrunn sentrum og trives veldig godt med det. Ellers liker jeg Bergsbygda (Men det er langt til nærmeste butikk og man blir avhengig av bil) Brevik er veldig fint på sommeren, men litt kaldt og tomt på vinteren. Skjelsvik er også et fint område, og vestsiden. Det kommer litt an på hva du er ute etter, tror jeg Hovenga er absolutt et flott sted for barnefamilier! Anonymous poster hash: c7c18...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Hei Jeg bor i Porsgrunn, det kommer litt an på hvor du bor selvsagt, men miljøet er topp, fine turmuligheter og mange (og bra) barnehager. Det er nok stille her sammenlignet med Oslo, men det er noe av det jeg syns er deilig her. Det er også kort vei til perler som Kragerø. Brevik, osv. Det er veldig trygt her, og for meg var det et fantastisk sted å vokse opp. Bare spør om du lurer på noe Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Åhh, så bra! Hvilke områder er ok å bo i? Vi har venner i Hovenga, med barn på Borge skole. Har du noe kjennskap til det? Anonymous poster hash: f2275...a6c Jeg er ikke så glad i Klyve og Stridsklev. eller områder opp mot Skien. Men det er kanskje bare smak og behag? Veldig, veldig fint på Hovenga, og har bare hørt bra ting om skolene rundt Jeg bor midt i Porsgrunn sentrum og trives veldig godt med det. Ellers liker jeg Bergsbygda (Men det er langt til nærmeste butikk og man blir avhengig av bil) Brevik er veldig fint på sommeren, men litt kaldt og tomt på vinteren. Skjelsvik er også et fint område, og vestsiden. Det kommer litt an på hva du er ute etter, tror jeg Hovenga er absolutt et flott sted for barnefamilier! Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Takk for svar, så fantastisk! Vil gjerne bo litt landlig og rolig til med have og mulighet for ungene å springe ut i gata. Må begynne å kikke på Finn, hørte noen sa at Grønli også var bra? Anonymous poster hash: f2275...a6c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Hei Jeg bor i Porsgrunn, det kommer litt an på hvor du bor selvsagt, men miljøet er topp, fine turmuligheter og mange (og bra) barnehager. Det er nok stille her sammenlignet med Oslo, men det er noe av det jeg syns er deilig her. Det er også kort vei til perler som Kragerø. Brevik, osv. Det er veldig trygt her, og for meg var det et fantastisk sted å vokse opp. Bare spør om du lurer på noe Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Åhh, så bra! Hvilke områder er ok å bo i? Vi har venner i Hovenga, med barn på Borge skole. Har du noe kjennskap til det? Anonymous poster hash: f2275...a6c Jeg er ikke så glad i Klyve og Stridsklev. eller områder opp mot Skien. Men det er kanskje bare smak og behag? Veldig, veldig fint på Hovenga, og har bare hørt bra ting om skolene rundt Jeg bor midt i Porsgrunn sentrum og trives veldig godt med det. Ellers liker jeg Bergsbygda (Men det er langt til nærmeste butikk og man blir avhengig av bil) Brevik er veldig fint på sommeren, men litt kaldt og tomt på vinteren. Skjelsvik er også et fint område, og vestsiden. Det kommer litt an på hva du er ute etter, tror jeg Hovenga er absolutt et flott sted for barnefamilier! Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Takk for svar, så fantastisk! Vil gjerne bo litt landlig og rolig til med have og mulighet for ungene å springe ut i gata. Må begynne å kikke på Finn, hørte noen sa at Grønli også var bra? Anonymous poster hash: f2275...a6c Da høres Hovenga ut som et godt sted for dere Det blir lett litt kaldere på vinteren, men jevnt over er det varmere her enn i Oslo. Men hadde også kikket rundt på Skjelsvik. Det er mye nye boligfelt der, og veldig mange barn. Kjenner dessverre ikke så godt til Grønli. Det ligger veldig sentralt, og blir ikke landlig igjen, ligger nær en hovedvei. Anonymous poster hash: c7c18...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Hei Jeg bor i Porsgrunn, det kommer litt an på hvor du bor selvsagt, men miljøet er topp, fine turmuligheter og mange (og bra) barnehager. Det er nok stille her sammenlignet med Oslo, men det er noe av det jeg syns er deilig her. Det er også kort vei til perler som Kragerø. Brevik, osv. Det er veldig trygt her, og for meg var det et fantastisk sted å vokse opp. Bare spør om du lurer på noe Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Åhh, så bra! Hvilke områder er ok å bo i? Vi har venner i Hovenga, med barn på Borge skole. Har du noe kjennskap til det? Anonymous poster hash: f2275...a6c Jeg er ikke så glad i Klyve og Stridsklev. eller områder opp mot Skien. Men det er kanskje bare smak og behag?Veldig, veldig fint på Hovenga, og har bare hørt bra ting om skolene rundt Jeg bor midt i Porsgrunn sentrum og trives veldig godt med det. Ellers liker jeg Bergsbygda (Men det er langt til nærmeste butikk og man blir avhengig av bil) Brevik er veldig fint på sommeren, men litt kaldt og tomt på vinteren. Skjelsvik er også et fint område, og vestsiden. Det kommer litt an på hva du er ute etter, tror jeg Hovenga er absolutt et flott sted for barnefamilier! Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Takk for svar, så fantastisk! Vil gjerne bo litt landlig og rolig til med have og mulighet for ungene å springe ut i gata.Må begynne å kikke på Finn, hørte noen sa at Grønli også var bra? Anonymous poster hash: f2275...a6c Da høres Hovenga ut som et godt sted for dere Det blir lett litt kaldere på vinteren, men jevnt over er det varmere her enn i Oslo. Men hadde også kikket rundt på Skjelsvik. Det er mye nye boligfelt der, og veldig mange barn. Kjenner dessverre ikke så godt til Grønli. Det ligger veldig sentralt, og blir ikke landlig igjen, ligger nær en hovedvei. Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Ok, takk igjen hvilken skole hører man til hvis man bor på skjelsvik da? Lover å ikke mase mer... Anonymous poster hash: f2275...a6c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Hei Jeg bor i Porsgrunn, det kommer litt an på hvor du bor selvsagt, men miljøet er topp, fine turmuligheter og mange (og bra) barnehager. Det er nok stille her sammenlignet med Oslo, men det er noe av det jeg syns er deilig her. Det er også kort vei til perler som Kragerø. Brevik, osv. Det er veldig trygt her, og for meg var det et fantastisk sted å vokse opp. Bare spør om du lurer på noe Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Åhh, så bra! Hvilke områder er ok å bo i? Vi har venner i Hovenga, med barn på Borge skole. Har du noe kjennskap til det? Anonymous poster hash: f2275...a6c Jeg er ikke så glad i Klyve og Stridsklev. eller områder opp mot Skien. Men det er kanskje bare smak og behag?Veldig, veldig fint på Hovenga, og har bare hørt bra ting om skolene rundt Jeg bor midt i Porsgrunn sentrum og trives veldig godt med det. Ellers liker jeg Bergsbygda (Men det er langt til nærmeste butikk og man blir avhengig av bil) Brevik er veldig fint på sommeren, men litt kaldt og tomt på vinteren. Skjelsvik er også et fint område, og vestsiden. Det kommer litt an på hva du er ute etter, tror jeg Hovenga er absolutt et flott sted for barnefamilier! Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Takk for svar, så fantastisk! Vil gjerne bo litt landlig og rolig til med have og mulighet for ungene å springe ut i gata.Må begynne å kikke på Finn, hørte noen sa at Grønli også var bra? Anonymous poster hash: f2275...a6c Da høres Hovenga ut som et godt sted for dere Det blir lett litt kaldere på vinteren, men jevnt over er det varmere her enn i Oslo. Men hadde også kikket rundt på Skjelsvik. Det er mye nye boligfelt der, og veldig mange barn. Kjenner dessverre ikke så godt til Grønli. Det ligger veldig sentralt, og blir ikke landlig igjen, ligger nær en hovedvei. Anonymous poster hash: c7c18...6b8 Ok, takk igjen hvilken skole hører man til hvis man bor på skjelsvik da? Lover å ikke mase mer... Anonymous poster hash: f2275...a6c Du maser ikke Og det er bare å spørre. På Skjelsvik går på Heistad barne og ungdomsskole. Barneskolen er helt ny Vet at noen må gå på Brattås, men er litt i tvil om den skolen blir brukt nå som det er bygget en stor, ny en ved ungdomsskolen. Anonymous poster hash: c7c18...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 Supert! Takk:) Anonymous poster hash: f2275...a6c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Supert! Takk:) Anonymous poster hash: f2275...a6c Bare hyggelig Bare spør om du lurer på noe, og lykke til med eventuell boligjakt og flytting! Anonymous poster hash: c7c18...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå