Gå til innhold

noen andre gravide som skal til syden i år? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min lille familie skal til tyrkia 28 juli ( den varmeste tiden i tyrkia) . Men vi får bare passe på å bade masse, drikke masse og kjøle oss godt ned inni mellom! :)

Det eneste som jeg må passe litt ekstra på nå er jo å ikke spise kjøtt som ikke er godt nok varmebehandlet, og holde meg unna salat som er vasket i springvannet dems :)

Kanskje kjøpe meg et par støttestrømper til å ha på flyet og ellers bare kose meg! :)

Noen andre som reiser denne sommeren? Hvor til? Og hvilke forhåndsregler tar dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten og jeg skal på Kjærlighetsferie til Gran Canaria til høstferien. Blir vel den eneste aleneturen vi får til sammen før vi blir 6 i familien her. Kommer til å tenke på det samme som deg: Støttestrømper, avkjøling ved høy varme, ikke isbiter i drikka, ikke spise salat som er skylt i springen, gjennomstekt kjøtt osv. :)

Skrevet

Er i kroatia. Drikker masse og badar masse. Slit med varmen og er konstant trøtt! Sjekkar at kjøtt eg et på restaurant er gjennomsteikt. Ellers et eg salat her og håpar berre at det er skyllt skikkeleg. Har,faktisk og ete isbitar. Håpar at det er trygt.

Skrevet

Er i kroatia. Drikker masse og badar masse. Slit med varmen og er konstant trøtt! Sjekkar at kjøtt eg et på restaurant er gjennomsteikt. Ellers et eg salat her og håpar berre at det er skyllt skikkeleg. Har,faktisk og ete isbitar. Håpar at det er trygt.

Skrevet

Jeg er på Kreta:). Er 7 uker og jeg også koser meg.. Drikker masse vann... Har vært litt vanskelig med den salaten, da jeg er så glad i slik.. Men håper det går fint:).

Skrevet

Kjæresten og jeg skal på Kjærlighetsferie til Gran Canaria til høstferien. Blir vel den eneste aleneturen vi får til sammen før vi blir 6 i familien her. Kommer til å tenke på det samme som deg: Støttestrømper, avkjøling ved høy varme, ikke isbiter i drikka, ikke spise salat som er skylt i springen, gjennomstekt kjøtt osv. :)

Så koselig! :)

Selv blir vi 5 i familien etterhvert. Og kjenner at en slik voksentur hadde vi også hatt godt av! :) men nå først har vi lovet ungene sin første sydentur, så får vi reise alene siden. :)

Håper dere koser dere masse! :)

Skrevet

Isbiter i drikka er ikke farlig. Ettersom dem er fryst forsvinner det meste av bakterier. :) salaten derimot holder jeg meg nok unna, selv om bakterien i vannet dems ikke er så farlig for hverken mor eller foster, men man kan derimot få orntelig feriemage og diarè av det. Så jeg holder meg unna tror jeg :-P det er bare underkokt/stekt kjøtt som kan inneholde bakterien som er skadelig for babyen, så så lenge man passer på det så skal det gå helt fint. :)

Det er stas å se at det er så mange av dere som også reiser mens dere er gravide! :) finnes dessverre så mange som er helt hysteriske på den fronten, som sier at man tar sjangser med fosteret om man reiser til slike strøk. Noe jeg syns er flatt ut tåpelig. Det finnes også gravide mennesker som bor i syden! :) og så lenge man tar visse forhåndsregler så er det ingenting som tilsier at man ikke kan feriere som gravid! :)

Håper dere alle får en strålende sommer! :)

Skrevet

Vi reiser til Kroatia i uke 18, tenker å passe på gjennomstekt kjøtt, salater, feta og mozzarella ost..

Dropper Hellas, hadde ikke overlevd der uten gresk salat :-p

Skrevet

Reiser til Kreta om snaue to uker . Da er jeg i uke 17/18 .

Legen sa salat var helt greit å spise . Bare passe på gjennomstekt kjøtt og ikke spekemat og enkelte typer oster : )

Skrevet

Så koselig! :)

Ja salat skal være trygt for babyen, men pga bakteriene i vannet dem skyller salaten med så KAN man få magetrøbbel av det. Ettersom våre norske kropper ikke er vandt med den type bakterie. Men er ikke farlig for verken mor eller barn. Men om man vil unngå å ha diaré på ferien så kan det være smart å holde seg unna salat :-P men selvfølgelig reagerer ikke alle likt, noen kan være heldige å spise så mye salat dem vil i utlandet uten problem :) det er en sjangse den enkelte må ta :)

Skrevet

Er 6+2 idag og har akkurat kommet hjem fra Maldivene. Holdt meg unna salat og frukt med skall og passet på at kjøttet var gjennomstekt. Hvis fosteret i utgangspunktet er friskt tror jeg det må mye til for at noe skal skje.

Jeg holdt meg unna en rett den ene dagen da jeg syntes det luktet litt rart. Mannen min syntes det var bare "graviditeten" som gjorde det men han ble skikkelig dårlig i magen.

Så bruk sunn vert og luktesans så går det sikkert fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...