Gå til innhold

Aaaauuuu, hemoroide :/

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har verdens største hemoride, og har hatt den lenge nå. Stor baby som presser ned samt litt forstoppelse. Jeg bruker Alcos Anal. Det er den mest skånsomme har jeg forstått. Men du kan få en annen på resept fra legen. Det legene har sagt til meg er å unngå hard mage til enhver pris (så jeg spiser svisker, drikker vann, tar linfrø etc) og det lite sjarmerende "trykk den inn hver gang du går på toalettet". Gjør sykt vondt.... Håper virkelig den forsvinner raskt etter fødsel.

Ja flaut er det, men veldig vanlig for gravide - så ikke bry deg om det på apoteket. Der ser du rarere saker :-) Nei det er ikke farlig. En lege tittet på min (utrolig pinlig) og sa at så lenge den er myk er det best å dytte den inn. Da unngår du også at den blir hard og blodfylt. Blir den det kan det være fare for at man må operere den bort (ekstremtilfeller) og det vil man unngå. Det gjør vondt, men om du dytter den sammen med litt krem går det enklere evt når du dusjer.

Gjest Trulte med to små

Auuu, det hørtes vondt ut! Jeg har heldigvis sluppet unna dette, men da jeg var 16 år hadde jeg noen "tarmtotter" som kom ut og blødde en del.

Var da på sykehuset og fikk satt STRIKK! på de slik at de skulle falle av av seg selv...

Jeg hadde til og med pyntet meg i kjole den dagen og du kan tro det var et vakkert syn da jeg etterpå inngrepet gikk bredbeina og vaggende rundt i byen sammen med mamma for å handle :(

Men, det funket!

Annonse

Jeg har 2 gode tips: kremen som fåes på resept heter Sheriproct - veldig bra! "Dytting" funker også, men jeg synes det bare tøt ut igjen og gjorde vondt helt til jeg ble anbefalt å stå på alle fire, med rumpa i været og gjerne senke overkroppen. Da forsvinner blodet og det er MYE enklere å "dytte inn" igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...