Gjest meg&mini Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 ........ og hvilken sand anbefaler du?? Jeg har en som heter Catsan eller noe.. Aner ikke om den er noe bra, men ble fortalt at denne er god??
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Kjøp silikonsand så må du bare skifte en gang i måneden. Anonymous poster hash: 55e3c...22c
Ziiona Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Vi bruker klumpesanden Tidy Cats. Så lenge man tar ut klumpene hver/annenhver dag går det lang tid før sanden i seg selv må byttes. Flere mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Takk for at du stillte det spørsmålet, lurer nemlig på akkurat det samme. Har også Catsan som du. Tar ut bæsj hver dag og skifter en gang i uka, men lurer på om det ikke finnes sand som ikke trenger å skiftes så ofte. Da er det vel snakk om sand/kuler som hun over nevner, men begynner det ikke å lukte etterhvert? Om man bare skifter sanden en gang i mnd mener jeg..? Anonymous poster hash: 5224a...277
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Jeg bruker litter pearls som skiftes en gang i måneden. Den er fantastisk, bra for både miljøet og katten Anonymous poster hash: fe25a...b04
Ziiona Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Takk for at du stillte det spørsmålet, lurer nemlig på akkurat det samme. Har også Catsan som du. Tar ut bæsj hver dag og skifter en gang i uka, men lurer på om det ikke finnes sand som ikke trenger å skiftes så ofte. Da er det vel snakk om sand/kuler som hun over nevner, men begynner det ikke å lukte etterhvert? Om man bare skifter sanden en gang i mnd mener jeg..? Anonymous poster hash: 5224a...277 Når man bruker klumpesand vil all urinen danne en klump som du kan ta ut alt fra kassen. Dette gjør at det ikke bli igjen noe som skaper lukt i sanden. Men, det krever jo at man bruker spaden en gang om dagen.
Mirakelbabypåvei Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Bruker klumpesanden til felleskjøpet. Billigere enn dyrebutikke, men om du er sløv med å ta ut klumpene, vil de løses opp å ødelegge resten av sanden. Du får kjøpt deopulver til kattesanden, endten på dyrebutikk, men billigere på matbutikk i sverige
Musemorbr / Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Sånne silikonperler er helt supre. Jeg var veldig i tvil, men det holder utrolig nok i fire uker. Avføring må jo fjernes, men urinen forsvinner på magisk og luktfritt vis.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Sånne silikonperler er helt supre. Jeg var veldig i tvil, men det holder utrolig nok i fire uker. Avføring må jo fjernes, men urinen forsvinner på magisk og luktfritt vis. Silikonperler? Hvilket merke? Fra dyrebutikk da? Anonymous poster hash: 5224a...277
Gjest meg&mini Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 Tusen hjertelig takk for gode svar! Skal sjekke ut:D
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Jeg brukte slike "krystaller", helt gjennomsiktige biter. Husker ikke hva det heter... Men det fungerte kjempebra, skiftet hver 3.-4. uke. Kjøpte på dyrebutikk. Anonymous poster hash: 75101...eb4
Minnimusa Skrevet 12. juli 2013 #12 Skrevet 12. juli 2013 Jeg har fire innekatter og da 3 av de fertile katter som det da kan lukte en del av, i hvert fall gutten min. Jeg bestiller i ganske store kvanta om gangen, men veldig fornøyd med Husse sin sand, har ikke bytta all sanda i hele tatt siden jul, fjerner kun klumpene hver dag og fyller på sand. Viktig med klumpesand er at det er mye sand i kassa ellers så vil det løsne seg opp. Jeg hadde sånne fine kattedoer før og sleit med mange typer sand for etterhvert så gikk alt i oppløsning og måtte da kaste mange kg sand som da blir dyrt i lengden! Nå har jeg bare kjøpt sånne store svarte sementblande dunker på Europris og funker kjempefint, fyller da opp halve dunken med sand så de kan grave uten å komme seg skikkelig ned til bunn så det fester seg der. Men når jeg har kattunger så må man da ikke ha klumpesand når de er små da de spiser sanden og da kan dø av at den setter seg fast i tarmen. Da blir det bare sånn billig sand som jeg kaster hele annenhver dag el.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå