Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ny her inne, men håper noen vil svare meg uansett:) beklager på forhånd for intime detaljer...

Etter fem ivf-forsøk testet jeg endelig positivt i går med 2 CB-digital både med og uten ukesindikator. I morges testet jeg positivt med klart kryss.

I 16-tiden var det plutselig blod på dopapiret. Ikke mye.men friskt og rødt. Når jeg kjenner etter med fingeren får jeg også blod på, men det renner liksom ikke ut...

De siste timene har det vært litt mindre på papiret hver gang- men det er definitivt blod og ligner ikke på mens. Mer som hvis du hadde skjært deg på en kniv.

Har kun kommet to dråper i truseinnlegget...

Har litt mensmurring, men mindre enn ved vanlig mens.

Ut fra det jeg har lest om SA i dag virker det som det er vanligst at det blør mer og mer. Her er det som sagt litt mindre for hver gang...

Skal dra til legen i morgen og be om hcg-prøve, men vet jo uansett ingenting før jeg har tatt 2. Hcg for å sammenligne.

Noen som vil synse litt for meg?

(Si fra hvis jeg skriver i feil tråd;))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063781-er-dette-en-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken rugedag er du på? Det er jo veldig vanskelig og si hva det er! Kan være så mangt! Kan være festeblødninger, kjemisk graviditet, sa...! Etter mitt forige ICSI hadde jeg Kjemisk graviditet! Hadde testdag på rugedag 14, men klarte ikke holde meg, så tok en på rugedag 12! Den var positiv! :-) ble i ekstase, men mår testdagen kom, var den plutselig negativ! :-( så ble vi plutselig gravid på egenhånd, men nå er jeg midt oppi en ma! :-( vi får krysse fingrene for at det du har er en festeblødning! :-) det beste er nok å ta noen blodprøver ja!

Rugedag 14... Så skulle vel kunne stole på dagens test?

Satte inn to egg, har et forsiktig håp om at det kan være den ene som har gitt seg mens den andre klarer seg ...

Vet det bare er en blodprøve som kan gi klart svar, men akkurat nå føles 5 minutter som en time...

Jeg setter dette inn her også. Det er det beste jeg har å komme med. :)

Blødning i første trimester:

Blødning i første trimester av svangerskapet er forholdsvis vanlig. Hele 20 til 30 prosent av kvinner som føder ved termin, har hatt blødning tidlig i graviditeten og føder friske barn.

Ufarlige blødninger:

* Når det befruktede egget festes i livmorveggen vil 10-15 prosent blø.

Denne første blødningen kalles festeblødning eller implantasjonsblødning og er liten, smertefri og ufarlig.

* Hormonforandringer i svangerskapet gjør at livmorhalsen blir mer blodfylt og blør lettere. Dette skjer ofte rundt det tidspunktet man skulle hatt neste menstruasjon.

* Forskjellige lokale tilstander i skjeden kan også føre til småblødninger uten smerter. Dette kan være polypper og sår på livmortappen, eller skjedekatarrer. Blødningene påvirker ikke graviditeten.

* Små blodårer kan briste når som helst i løpet av et svangerskap. Det er en vanlig grunn til mange mindre blødninger man ikke finner annen forklaring på.

* Morkaken kan ligge over indre mormunn tidlig i svangerskapet, og en liten irritasjon eller forskyvning av morkaken i forhold til livmoren vil kunne resultere i blødninger. Dette kan for eksempel skje etter samleie og er som regel helt ufarlig.

Alvorlige blødninger:

* Truende abort merkes som blødning fra skjeden og moderate smerter i underlivet.

* En blødning som er kraftigere enn en menstruasjon der man kvitterer slim og fosterprodukter etter å ha hatt rielignende smerter, er som regel en spontanabort.

* En graviditet som sitter utenfor livmoren vil lage småblødninger som oftest fulgt av smerter på den ene eller den andre siden i underlivet.

* Ukontrollert vekst av morkakeanlegget kan også gi blødning. Denne tilstanden kan være både godartet og ondartet.

* Lokale årsaker som livmorhalskreft, livmorhalspolypper, livmorhalsbetennelse og betennelse i skjeden kan medføre blødning, også under svangerskapet.

Of, ja d skjønner jeg veldig godt! Men hva er det de sier....! Positiv test er positiv test!! Kan godtvære at det ene går til grunne ja! Gå og ta en blodprøve imorgen tidlig du! Krysset fingrene for deg! :-) legg deg ned og prøv og slapp litt av, så satser vi på at spiren/ spirene sitter! ;-)

Annonse

hei! Kan ikkje stola på hcg prøvar. hcg fortsett å stiga ved ma, så du må ha ein ultralyd for å få klart svar. mest sannsynleg er alt i orden, det er mange som blør litt, men blødingar skal alltid sjekkast. ikkje slå deg til ro med blod-prøve. ta ein ultralyd. lykke lykke til og stor klem!

Annonse

Hcgen stiger ikke som den skal ved ma! Min steg fra 481 til 781 på 6 dager! Den skal egentlig doble seg annenhver dag! Jeg var på ul når jeg var 6+2, og fikk da beskjed om at d uansett var for tidlig til å kunne se noe! De mener en bør være vertfall 7 uker for og bekrefte noe med ul! Så derfor måtte jeg ta en hcgprøve til, og skal på ul på onsdag! Da skulle jeg liksom vært 7+4!

Endret av Lovise83

Må bare være litt gledesdreper og si at den regla der ikke stemmer helt! :-( jeg hadde bittelitt blod på papiret ved første dobesøk søndag og mandag! Absolutt helt smertefritt! Og det var absolutt ikke positivt! MA!

Må bare svare på denne...for jeg skjønner at det er fælt å være i en slik sotuasjon, uten at jeg vet hvordan det er...

Men ingen regel uten unntak....

De FLESTE son opplever små blødninger tidlig i sv.skapet uten smerter, er det ufarlig for...så personlig så velger jeg å tro at ting kan gå bra her...

hei, dette med hcg er individuelt. men så lenge kroppen ikkje har støtt ut den vesle trur kroppen ein er gravid. min ma blei oppdaga på ultralyd i veke 9+4, den vesle hadde slutta å veksa i veke 5. hcg var likevel 89000 og stigande. pga dette fekk eg vite at det sikkert var liv og fekk ny ultralyd. men det var det ikkje. så min erfaring er at egypt ikkje kan stola på blod prøve, men på ultralyd. eg ville ikkje gått på ultralyd før veke 7, for vanskelig å sjå noko så tidlig. med sønnen vår som er ti mnd fekk me sjå et bankane hjerta 6+0 men eg var sikker på når befruktninga var pga eggl test og endå tidlegare ultralyd. mangle blør, heilt normalt, men ville ikkje lavt lesa å sjekka det. for kvar time, dag og veka som går knyttes me til. vår vesle. klem

Ja, jeg er helt enig! Stor sjangs for at det går bra for Kaja79, men jeg sier bare at blødninger burde sjekkes! Jeg har vert gravid 2 ganger! Fått bitte små smertefrie blødninger begge gangene og også MA begge gangene! (+ En kjemisk etter 2. ICSI! )Mener bare at sånne innlegg kan berolige folk så de ikke sjekker det! Men jeg for min del er glad jeg har fått sjekket så jeg slipper å gå å tro at alt er fint i ukesvis mens det ikke er det! Men det er jo opp til hver enkelt såklart! Mange er heldige, og noen uheldige!

God morgen:)

Har fått legetime klokken 11, så da er det bare å vente.,..

Det er vel for tidlig med UL i uke 4? Så for øyeblikket er det blodprøven som kan gi en pekepinn.

Ser en av dere har skrevet at så lenge det er blødninger uten smerter er det sannsynligvis ikke farlig. Hvor går grensa til at det er smerter? Jeg har en del forsiktige mensmurringer... det har jeg forsåvidt hatt i 3-4 dager, men de har vært litt sterkere siste døgnet.

En annen ting som er så rart er at når jeg la meg i natt hadde det slutta helt å blø! Våknet med to dråper i truseinnlegget - og tilbake på samme mengde som i går nå. Tok en CB-test nå. Den ble akkurat like positiv som i går og dagen før der. Vet det ikke har så mye å si mtp SA, men måtte bare bekrefte for meg selv at jeg ikke hadde innbilt svangerskap.. :unsure:

Forbereder meg på det verste, hadde vel vært for utrolig om vi skulle få det til når vi først fikk det til... :(

Blødde litt på mandagen, var da 8 uker på vei. Ble kjemperedd og dro til legen på tirsdag. Ble undersøkt, og mormunnen var helt lukket, hadde fortsørret livmor, og legen kunne se hvor blødningen kom fra. Det var på utsiden, i skjeden. Han sa det var veldig vanlig å blø litt i svangerskap, og etter å ha forhørt meg litt fant jeg ut at begge søstrene mine hadde blødd litt da de var gravide, de har tre friske barn:)

Ikke ta sorgene på forskudd! Og husk at det er mange her inne som har brukt lang tid på og bli gravide, og det ikke alltid er like balansert.

Anonymous poster hash: bf15f...623

Takk for gode ord:)

Godt du sa det med to egg, det hadde jeg ikke tenkt på i dag. Uff, hjernen har visst slutta og funke også...

Dette er søskenforsøk... Vi startet i 2008 og fikk full klaff på første forsøk - så har en sønn på 4. Men denne runden har vært mye tøffere... 2 avbrutte forsøk, 2 negative - og nå dette.

Du da Lovise? Hvor langt er du i karusellen?

Og hvordan har du det med denne MA'en?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...