Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få opp melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å slutte å amme pga puppenekt i ukesvis, men har nå bestemt meg for å gjøre et siste forsøk. Kiropraktor fant ut at lillemor ikke klarer å gape høyt nok pga noe med kjeven, og at hun da ble sliten av å die og dermed ikke orket å spise lenge nok til å bli mett. Dette mener han at han skal klare å ordne. Hadde ganske lite melk når jeg nå bestemte meg for å prøve igjen.

Så nå ammer jeg så lenge og ofte hun orker og pumper ut resten, pluss at jeg prøver å pumpe utenom amming innimellom for å få opp produksjonen. Men hvor lang tid tar det egentlig for å øke produksjonen? Orker ikke å holde på i ukesvis om det ikke hjelper uansett... Drikker flere kopper ammete til dagen og har fått Syntocinon nesespray jeg pruker til pumping utenom måltider.

Tar også imot alle gode tips for å få opp produksjonen.

(Utenom å bare bo i sofaen og kun amme. Har en toåring som har ferie fra barnehagen og en mann som jobber, så det går rett og slett ikke:)

Anonymous poster hash: e0ecb...968
Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Anonymous poster hash: 1ca13...849

Skrevet

Spis nok og variert, drikk masse vann, få nok søvn og hvile, og stress ned. Og amme så mye du har mulighet til.

Anonymous poster hash: 839ca...6cf
Skrevet

Hun er 9 uker. Er litt vanskelig å bruke henne for å få opp produksjonen siden den er gått ned fordi hun ikke vil suge nok. Så er nødt til å pumpe hver gang hun har spist for å tømme brystet. Men det kommer seg forhåpentligvis etter noen turer til kiropraktoren. Håper på å få bedre tid til å fokusere på det når mannen får ferie, akkurat nå blir det litt halvveis.

Skrevet

Ingen som vet hvor lang tid det kan ta?

Skrevet

Da jeg fikk baby skiftet mannen personlighet og ble voldelig osv så jeg ble veldig stresset og klarte nesten lkke amme og mistet nesten melken. I en måned ca hadde jeg det slik og da måtte hun få flaske. Så fikk jeg nok og flyttet til mine foreldre igjen. Da hadde jeg ikke ammet på en måned og mistet all melken trodde jeg. Men da jeg kom hjem til mamma og fikk ro gikk det 3 dager så var melken på plass igjen.

Så det er bare til å slappe av og ikke stresse så kommer nok melken skal du se

Anonymous poster hash: d7802...399

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...