Gå til innhold

Holder pusten i disse dager!! Ul idag... Flere?

Anbefalte innlegg

Brun slimete utflod kun på papiret igår. Er under ekstra oppfølging med ul og hcg-prøver pga tre tidligere SA/MA... Før og i mellom våre to barn. Dette er altså mitt sjette svangerskap, forhåpentligvis vårt tredje barn. Har 2/3 ganger mistet i uke 8-9, og er etter siste mens 8+1 idag.

Veldig nervøs pga det ene brune tørket igår. Og på ul idag, vistes det kun et lite fosteranlegg på ca 6mm... Tilsvarende uke 5-6 tror jeg legen sa. Men hjerteaksjon.. Aldri opplevd dette. Så det var jo en "ny" måte å miste på, muligens desverre :/ Jeg har hvertfall null tro! Gråter og er lei meg.. Tok hcg-prøve nå nettopp, har egentlig null tro. Men holder pusten!! Og håper så inderlig.. Skal ta ny hcg-prøve på mandag, og ny ul neste fredag. Måtte jeg bare sove frem til da :/ blæ... Og nå skal jeg på jobb, i hvitt tøy, med bind incase. Er så frustrert..

Hvordan går det med dere andre med tidlig ul ?

Fortsetter under...

Da eg var på tidlig UL så trodde de eg var 7+2(rundt det) men på UL viste det seg at eg bare var 5+5 og den lille var ikke mer enn 4mm og ingen hjerteslag. Så ble satt opp til ny UL da eg var 8+6 å da så de ett hjerte som slo og at den lille var 2.20cm :-)

Kan være du er tidligere på vei enn anntatt(?) For ifølge siste mens så skulle eg vært 7+2 da eg var på første UL men det var eg altså ikke :-) nå er eg 11+2. Så får krysse alt for deg at dette går bra :-)

Som sagt kan jo være du bare er kortere på vei ;-)

Ah, så fantastisk å lese! Håper jo noe sånt kan skje med meg, og hjerteaksjon var jo fantastisk å se. Men,, det er jo to uker kortere... Og jeg testet jo positivt for tre uker siden, så da ville jo nesten befruktning ha skjedd samtidig/litt før.. Og det er vel teknisk umulig (?).. Hmm. Men mensen min har vært veldig uregelmessig etter sist fødsel og sluttet først å amme i februar, så syklusen har variert mellom 29, 32,38,41 og 45 dager! Mot 28 dager sharp på klokkeslettet tidligere... Såh ja. Er jo mye mulig. Men brun utflod igår på papiret i tilegg, hmm.... Tror ikke veldig at dette går. Og gråt en skvett for det igår kveld/natt!! Blod har i alle mine svangerskap betydd å miste, for hadde null av det i de to det gikk bra. Usj :/ Blir noen nervepirrende og laaaange dager dette!! En ny opplevelse er dette etter alle mine seks svangerskap.

Noen flere som har vært/erfaringer?

Jeg var på ul da jeg trodde jeg var 7 uker på vei, fosteret var bare 5 mm, tilsvarende 5 uker. Tok hcg-prøver med bare lav stigning, og det ble lang ventetid til ny ul 10 dager senere. Men da hadde mini vokst mer enn forventet, og tilsvarte 8+3, akkurat som jeg trodde selv :-) Så det er håp, men jeg skjønner at ventetiden er lang. Lykke til!!

Oi, så gøy for deg!! Så fantastisk! Jeg håååper så inderlig, men med min historikk må jeg bare ærlig innrømme at jeg er pessimist. Ny hcg-prøve mandag... Tre dager imellom. Siden jeg tok den idag... Vet ikke helt hvor bra det blir. Men.. Og det er jo 8 dager til neste ul. Lange dager :/ uff....

Skjønner at du er pessimist, jeg turte ikke være optimist, da tror jeg skuffelsen bare hadde blitt større hvis det hadde gått galt. Men det er jo veldig vanskelig å måle når alt er så smått, og hjerteaktivitet er et godt tegn! Lykke til med å prøve å få tiden til å gå, og kos deg med de to barna du har allerede!

Annonse

Har du tatt noen hcg målinger? Jeg skulle vert 6+5 i dag! Hadde ma sist jeg var gravid, så var livredd for at det skulle skje igjen, så jeg tok blodprøve dag 16, 18, 24, 30 og i dag 33! Hadde ul på dag 30! Hadde tykk slimhinne, så fant han noe på 8,79mm, men siden det var så tidlig (6+2) kunne han ikke si om det var en eggpose, eller bare en slimklomp! Men fra dag 24 til dag 30 hadde hcgen bare steget fra 481 til 781, så fikk beskjed at jeg måtte bare dorberede meg på å abortere! Så i morgen får jeg svar på den siste hcgen, så er det ul på onsdag og på cytotec igjen! Dritt altså!!!

Ikke tatt hcg tidligere nei.. Og usikker på hva jeg kan forvente mandag i det hele tatt. Fikk ikke noe beskjed om prøven igår :/ mulig man ikke får det? Før etter 2.måling, som jo da er på mandag. Hmm.. Hvor mye burde den eventuelt stige på 4-5 dager?? Helt ny situasjon dette, på tross av både to SA og en MA fra før. Fikk også cytotec den gangen jeg hadde MA, på sykehuset, åtte stk totalt og lengre tid enn min siste fødsel tilogmed :/ Håper ikke det gjentar seg. Ønsker heller det skal komme ut selv da... Men enn så lenge var det jo hjerteaksjon igår i følge legen, selv om fosteret var to uker kortere.. Uff. For noen drittdager! Eldste vår er på bestemor-ferie, men er glad vi har lille tulla som lyser opp hverdagen ned sine 17mnd bak seg - en fantastisk alder!!!! Som vi så sterkt håper å få oppleve en siste gang med forhåpentligvis siste tilkomne familiemedlem ❤ sukk :)

Ååh... Dobbles ila 2-3 dager ja, så da kan jeg vente en nesten firedobbling fra torsdag-mandag dersom alt er normalt i denne omgang. Herregud så skummelt :/!!!!!! Kjenner jeg blir nervevrak av dette :0 og har i tilegg jobbhelg... Fy søren. Kjipeste og mest langsomme gangen jeg noen gang har mistet (om det går slik, men er virkelig pessimist kjenner jeg!). Dritt altså. Hadde du fremdeles symptomer da dette ble oppdaget forresten? For det er det som er så rart også; fremdeles rar fornemmelse i bryst, tydelig blodårer på bryst og mørk areola, småkvalm om morgen + litt nå og da (hadde mindre kvalme i svangerskapet med min eldste og mer med mi yngste), trøtt og sliten, gråter av ingenting, blodsmak i munn, kaffelatten smaker fremdeles dritt osv :/ og ved MA'en stoppet disse opp samtidig som den lille døde tydeligvis, og ved SA'ene stoppet de ca samtidig som blødningene startert. Har jo kun hatt et brunt tørk på papiret til nå, ul var planlagt uansett pga oppfølging.. Og da sa legen at livmortappen min var lettblødende. Blæææ :/ så ekstremt kjedelig dette er når alt man egentlig vil og ønsker nettopp er å glede seg!!

Jeg har enda alle symtomer! Veldig ømme bryster og en del kvalm og trøtt! Men det kan vist sitte i opp til 6 uker etter at alt er ute!

Du må ikke være så pesimistisk før du har noe grund! Er jo mange som blør og alt er fint også! Krysser finrene for deg! :-)

Hihi uff janei... Klarer ikke være optimist, enda! Da blod/brun utflod alltid har hatt negativ sammenheng i mine svangerskap. De to gangene det har gått bra har det vært null av det.. Så håpet er egentlig ute. Men, har med begge fullgåtte svangerskap blitt gravid og den satt hele veien ut rett etter SA (ikke mens mellom) og etter en mens ved MA (ønsket ikke desember). Så vi blir heldigvis raskt gravid, og mønstret hit har vært likt begge ganger det har gått bra -faktisk "forventet" vi å miste først før den satt når vi skulle gå i gang med nr tre, men så ble jeg nå uplanlagt gravid ved en glipp og vi hååååååpte jo at det skulle gå bra!!! Så,, får vel bare ta tiden til hjelp og se. Ingenting annet å gjøre :) Tusen takk! Og lykke til videre du også :D har du barn fra før?

Huff, jeg føler med deg Blålillerosa!  Men det trenger jo ikke å bety at du mister selv om du har blod/brun utflod.. 

Jeg har en kollega som for noen år siden fikk beskjed om at hun hadde hatt en MA tidlig fordi UL viste et veldig lite foster og et ikke bankende hjerte. De sa til henne at hun måtte ta en abort for å fjerne fosteret, men hun nektet. Nå er datteren fire år. Hun var bare kortere på vei enn hun selv og legene trodde.. :)

Håååper og krysser fingre og tær for at du også bare er kortere på vei enn antatt! 

Jeg har bare mistet en gang i desember i fjor, var 11+4 hvor fosteret hadde vært dødt ca en dag. Det er nok til at jeg ikke lar meg selv ta gledene på forskudd denne gangen.. Hadde UL på onsdag da jeg var 7+4 og var helt overbevist om at jeg nå igjen ville se et dødt foster. Men et bankende hjerte lyste mot meg.. Men fremdeles slapper nok ikke jeg av før jeg er over 12 uker ihvertfall.. 

Kan bare tenke meg hvordan du har det nå som har mistet flere ganger, men håper du klarer å holde motet oppe som best du kan.. Krysser alt jeg har av fingre og tær for at alt er bra med den lille i magen din! :D

Annonse

Da er nok siste håp ute her -kom blodtørk på papiret i ettermiddag! Ja, ja.. Bare krysser fingre for at alt kommer av seg selv og er ute så snart som mulig. Selv om denne siste var alt annet enn planlagt, var den jo veldig ønsket og veldig velkommen. Så nå har jeg mest lyst til å bare bli ferdig med min 4.SA/MA, og prøve på ordentlig denne gang !! Fortsetter jeg å følge mønsteret som jeg har gjort frem til nå, satser vi på at den sitter til enten april eller mai ❤

Heldigvis går det som regel bra i de aller, aller fleste tilfeller (selv om jeg ikke følger den statistikken;)! Så masse lykke til til dere andre også :D

Alt kom ut igår.. Så den lille på 6mm inni en stor, mørk blodklomp, formet som en slags C, ingen føtter eller armer. Bedre enn cytotec og den lille på da 2,5-3 cm i et bekken på sykehuset med både antydning til armer og ben. Såh, da er det visst over for denne gang! Rare kroppen min... Ca annenhver gang skjer det, og ganske "forberedt" denne gang. Føler mer hverken knust eller veldig trist som de andre gangene, dro ut å drakk vin med noen venninner igår, hygget og koste meg. Rart. Forvent. Men helt klart litt lei over at det skjer! At hvert eneste svangerskap for meg skal ta rundt 1år.... Hmm. Snakket med vakthavende lege på kvinne/barn avdelingen siden jeg egentlig skal ta hcg-prøve i morgen, at jeg trenger ikke ta den men at vi beholder timen neste fredag for å snakke om videre fremgang og sånt. Jaja... Ble litt mye detaljer her, sorry.. Men godt å kunne skrive, noe. Siden dette overhodet ikke var planlagt er vi litt sånn fremtilbake på om vi skal gå for de neste el når vi vet sannsynligheten for at alt går som det skal er enormt stor. Samtidig føler vi jo at vi mistet babyen vi kanskje kunne fått. Hmm... Tenker tanker. Blir spennende å høre hva som sies neste fredag. Men en gang, blir det garantert vårt siste & tredje tilskudd til familien. Uten tvil. Gir aldri opp den siste lille ❤ Så da takker jeg for meg i denne omgang. Og takk for all støtte i tråden!

Masse lykke til dere andre hvertfall :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...