Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt navnehjelp fra dere søte damer :)

storesøster heter Hermine Konstance, men blir til daglig bare kalt Hermine.

Konstance er et familienavn

Lillesøster kommer i september..og foreløpig er ingen navn bra nok..... :P

Hennes mellomnavn blir mest sans Albertine etter hennes tippoldemor, så fornavn må kanskje passe med mellomnavn, men iom at de to navnene ikke brukes sammen til daglig, så er ikke det det viktigste..

Mulige kandidater foreløpig er:

Clara

Anna

Olivia

Men vi trenger flere og helst mange innspill :-)

Tuusen takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063630-s%C3%B8steren-til-hermine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

He, he - du får lete etter mine innlegg :-) Stilt samme spørsmål. Hermine ble nettopp storesøster til en jente, som enda er navnløs... Vanskelig! Navn som er, og har vært på vår liste er:

Rebecca

Amanda

Lily

Tomine

Othilia

Celia

Harriet

Fredrikke

Mille

Hermine og Olivia var veldig fint sammen :)

Andre forslag: 

Lydia

Alida

Eleah

Molly

Marion

Maja

Mikaela

Lisa

Jenny

Marie

Ellinor

Likte du noen av disse?  :)

Hei!

Tusen takk for mange forslag,

de jeg likte var Marie og Ellinor.

Og ja, Hermine og Olivia er jo veldig koselig sammen :-)

He, he - du får lete etter mine innlegg :-) Stilt samme spørsmål. Hermine ble nettopp storesøster til en jente, som enda er navnløs... Vanskelig! Navn som er, og har vært på vår liste er:

Rebecca

Amanda

Lily

Tomine

Othilia

Celia

Harriet

Fredrikke

Mille

Haha... morsomt at vi har samme probelmatikken.  det er vanskelig å finne et annet jentenavn som jeg liker like godt som Hermine. Da Hermine ble født var det liksom ikke aktuelt med noe annet enn Hermine, så alle andre jentenavn er liksom ikke helt bra nok. PÅ listen din liker jeg Fredrikke veldig godt, men der er ikke pappaen helt enig desverre... Hvor gammel er Hermine og lillesøster? Min Hermine er 18 mnd nå, og blir 20/21 mnd når lillesøs kommer :-)

Samme her. Hermine var et klart valg sist, for 4 år siden - aldri tvil. Og ja - vanskelig å finne et navn jeg synes er like fint! Liker Fredrikke, men får heller ikke mannen med på det her. Eneste trøsten er at det ikke fuker utenlands, og hadde vel blitt Ricky... Nå prøver vi å finne et navn som ikke er for poppis, som funker internasjonalt, og som står i stil til Hermine. Det skal være lett å si navnene sammen. F.eks. synes jeg Henriette er fint, men å si "Hermine og Henriette - nå er det mat" synes jeg blir nesten tungekrøll...

Annonse

Glemte å svare på alternatibene deres... Ser alle slutter på a, og personlig synes jeg ikke noe om at første og andre fornavn slutter og begynner på samme bokstav, som Clara Albertine. Hoppet mellom a og a blir ofte tungt, og den ene a en forsvinner - Clara Bertine...

Tusen takk for kjempemange gode forslag og bra feedback! Vi får gå i tenkeboksen og bestemme oss! Skal vise alle de gode forslagene deres til mannen :-) Jeg vil så gjerne gi lillesøster et navn nå....det er enda et par mnd til hn kommer ut, men synes det er så mye hyggeligereå ha et navn på den lille mageboeren!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...