Mille Alexandra Skrevet 11. juli 2013 #1 Del Skrevet 11. juli 2013 Er første barnet så vi har ikke noe slikt utstyr fra før, tenkte vi må ha parkdress, stonz e.l. nok finlandshetter og ulltøy, vindvotter og en ny vognpose (saueskinnsposen fra sist vinter er blitt for liten) har dere damer noen gode råd å komme med vedrørende type parkdress og hva slags finesser denne bør ha? (uttakbart fôr, "tommelhull" osv?)Og størrelse? Han bruker jo ca74 i vanlige klær, men jeg hadde ikke tenkt å måtte kjøpe mange dresser iløpet av vinteren - hvor mye større bør jeg kjøpe dressen?han er ikke så lubben at det gjør noe, men han er lang. Hvor mange ulltrøyer/bukser trenger man? og hva er best og bruke mellom parkdressen og ulltøyet? fleeze, ullfleeze?? Er det noe annet essensielt jeg må tenke på? hjelpes! det er en jungel der ute og jeg føler meg helt grønn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063616-h%C3%B8stutstyr-til-junior-7mnd-noen-som-har-noen-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 11. juli 2013 #2 Del Skrevet 11. juli 2013 Gå for en vindtett og vanntett skalldress med høy vannsøyle (helst 10 000) slik at den er vanntett og du slipper å ha regntøy i tillegg. Kjøp en uforet dress som du heller kan ha noen lag med ull under på vinteren, bedre med mange tynne lag en ett tykt og stivt ett. Reimatec, polarn o'pyret, isbjørn of sweden, stormberg, skogstad, kaxs fra kappahl og reflex pleier å ha dresser med så høy vannsøyle, så da står det bare på hvor mye penger du velger å bruke på det. Kjekt med stonz til små som ikke går ja. Jeg pleier å ha 5 sett ullundertøy, to sett mellomlag i ull ala ullfleece eller hjemmestrikket ulltøy, fire par votter, to tynne ull luer og to tykke, 5 par tekniske ullsokker ala ulvang etc. Kan sikkert halvere antallet men da må man jo huske på å sjekke tøyet i bhg oftere og vaske det oftere, jeg synes det er kjekt å ha litt mere skift. Når de begynner å pleier vi å ha gummistøvler og goretex joggesko om våren og høsten, om vinteren har vi neoprenstøvler (dockboots, bogs etc.) til våte dager og Sorel støvler til de veldig kalde og tørre dagene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063616-h%C3%B8stutstyr-til-junior-7mnd-noen-som-har-noen-tips/#findComment-145508969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsessensMor Skrevet 6. august 2013 #3 Del Skrevet 6. august 2013 brukte mye ull innderst og fleece utenpå det. det gjør jeg fortsatt til min. kan være lurt med ett saueskinn i vognen eller ett form for ullteppe under barnet. hvor stor dress du bør kjøpe kommer helt ann på dressen, da noen er små i str. men hadde nok kjøpt en str større enn det han bruker i klær. navigare har noen veldig gode termofleecer, det brukte vi endel av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063616-h%C3%B8stutstyr-til-junior-7mnd-noen-som-har-noen-tips/#findComment-145575799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå