Gå til innhold

Når kan babyen bade ute? Altså i sjø/ferskvann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan jeg ta med babyen og bade ute? Noen spesiell alder, temperatur på vannet osv?

Anonymous poster hash: 5a5fe...4d4

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg dyppa babyen min i havet før første gang på Søndag. Hun er 8 mnd.
Men har sett mindre babyer bade i sjøen og.. Jeg vet ikke, men følte ikke jeg gjorde noe galt i alle fall. I dag skal vi på frognerbadet og dyppe henne i klor ! 

Skrevet

Babyen er straks 12 mnd. Det blir vel kanskje i kaldeste laget med 20 grader i vannet når de er vant til over 30 i basseng/balje?

Skrevet

Om det er varmt i været og lite vind, tror jeg ikke det skader med litt kaldt vann. En ser fort om de mistrives eller synes det er for kaldt. Om en bader i sjø og klor er det viktigste å skylle det av etter badet. En sånn stor badering er fint, de kan babyen sitte oppi, og da er ikke hele kroppen under vann og de blir ikke så raskt nedkjølt. Bade ikke så lenge av gangen og på barnets premisser, så er det bare å kose seg:)

Skrevet

Babyen er straks 12 mnd. Det blir vel kanskje i kaldeste laget med 20 grader i vannet når de er vant til over 30 i basseng/balje?

Nei, herregud! Du har en 1 åring! Barnet kan absolutt dyppes og ha det litt moro med vann på stranden.

Trodde ærlig du snakket om et spedbarn! Husk at de Norge blir det ofte sjelden varmere enn 20-22 grader i vannet.

Bad i vei, barnet sier jo selv fra hvis dette er noe han ikke liker!!!

Anonymous poster hash: f3aa4...041

Annonse

Skrevet

Når dere synes det er varmt nok til å bade! B) Når hun er såpass gammel er det bare å kjøre på! Noe av poenget med utebading er jo nettopp at det IKKE er det samme som å bade inne! Så det kan gjerne være litt kaldt og "iiik" og "oi", sand i mellom tærne og sand i rumpa, plukking og kasting av steiner, krabbe om kapp med bølgene og slikt. Sandleker og en egen liten utgravd pytt å sitte i eller ved og lage sørpe i og plaske i er ofte minst like morsomt som å være med ut i den store sjøen.

Bare følg godt med, og ha rikelig med tykke gode håndklær liggende klar, gode og varme i sola, til å tørke og varme den lille med etterpå.

Anonymous poster hash: 84846...57c
Skrevet

Jenta mi (8mnd nå) har badet ute oppe på tøyenbadet på finværsdager siden slutten av mai og hun elsker det :) Og i helgen dyppet vi hender og føtter i sjøen og det falt allefall i smak :) Hun skrek å hylte når vi tok henne bort fra vannet og ble stille når hun kom nedi igjen :D *badenymfe*

De sier ifra når de ikke liker noe, så du ser det fort :) Og vi har alltid med masse håndklær og et fleeceteppe ol. slik at hun blir fort varm igjen hvis hun skulle ha blitt veldig kald :) 

Anonymous poster hash: a0e1d...572
Skrevet

Når den ikke hyler av skrekk? Vi dyppet føttene til gutten i sjøen når han var 5 mndr gammel og fikk klar beskjed om at dette likte han ikke.

Året etter var han umulig å få ut av svømmebassenget der vi var på ferie. ;-)

Anonymous poster hash: f9e1a...5d8

Skrevet

Fra de er født. De hyler hvis det er for kaldt

Anonymous poster hash: 9e250...110
Skrevet

I hvert fall fra når de har fått litt bakterieflora i magen tenker jeg. Men 20 grader er lite, vår på nesten 2 synes 25 grader var for kalt så han gjorde ikke mer enn å dyppe føttene. ..

Anonymous poster hash: 9ba3e...2fc

Skrevet

Jenta mi på 3 mnd har badet i sjøvann på hytta, hun lo og koste seg villt ! Hadde vann til rett under armene (armhulen). Ble hysterisk når vi tok henne opp, så prøvde å sette henne uti igjen, da ble hun blid som ei sol. Forskjell på ungene gitt.

Anonymous poster hash: e80da...cbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...