Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Hva er mest praktisk? Vanlig dør med sidefelt med glass, slik som bilde 1, eller Skyvedør med sidefelt med glass, som bilde 2? Det blir ikke doble dører som på bildene, kun en dør og et sidefelt ved døra. Anonymous poster hash: f7660...7e8
Gjest meg&mini Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva som er mest praktisk, men synes garantert er nr 1 er finest:)
3 er nok! Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Jeg liker ikke unødvendige dører, så jeg hadde absolutt valgt å ikke ha noen dør i det hele tatt. Synes sånne dører rett og slett ser teit, malplassert og overflødig ut. Det ser enda tettere ut når dørene er åpne. Men av de to bilde e du har lagt ved her så er alternativ 1 likevel penest, når det gjelder hvem som er mest praktisk er de like upraktiske begge to. Glassdører gir bare barn enda fler muligheter til å avlegge klissete fingeravtrykk, dessuten bør en spisestue være et møbel man stolt kan vise frem, pynte med blomster, lysestaker osv, ikke halvveis gjemme bort bak glassdører med grusomme sprosser. Vær stolt av spisestuen din, ikke gjem den bort!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Jeg liker ikke unødvendige dører, så jeg hadde absolutt valgt å ikke ha noen dør i det hele tatt. Synes sånne dører rett og slett ser teit, malplassert og overflødig ut. Det ser enda tettere ut når dørene er åpne. Men av de to bilde e du har lagt ved her så er alternativ 1 likevel penest, når det gjelder hvem som er mest praktisk er de like upraktiske begge to. Glassdører gir bare barn enda fler muligheter til å avlegge klissete fingeravtrykk, dessuten bør en spisestue være et møbel man stolt kan vise frem, pynte med blomster, lysestaker osv, ikke halvveis gjemme bort bak glassdører med grusomme sprosser. Vær stolt av spisestuen din, ikke gjem den bort! Ikke dører inn til spisestua. Skal ha dører mellom stuen og hallen. Liker ikke trekk inn i stua fra gang og hall. Og vil ikke at babyen skal krype ut i hallen (selv om vi kommer til å ha en slags trappegrind der trappa går opp) Anonymous poster hash: f7660...7e8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 Jeg er totalt uenig med Perlefisk, og elsker dører. Grunnene er flere, men den viktigste er brannsikkerhet. Som alle vet er det større sjangs for at brannen dør ut selv om den ikke får oksygentilførsel. Et stort problem i alle disse nye funkis-husene med åpne løsninger her og der..., sa brannmannen jeg nettopp var på kurs hos. Men så til spørsmålet. Jeg hadde garantert valgt lukkedør. Penere og mer praktisk. En skyvedør vil nok i praksis alltid stå åpen, mens lukkedør tar du lettere "med deg" når du går gjennom den. Og om du vil hindre den lille fra å krabbe ut på gangen er jo selvsagt også lukkedør en stor fordel. Blir nok bra uansett Anonymous poster hash: 42fe1...a59
<3 2G <3 Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Vanlig dør, skyvedør lager lyd og er ikke like lett å bare dra med seg på turen gjennom.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Skyvedør. Det er jo som å ikke ha dør om du ikke vil - ikke en åpen dør med et stort slitsomt dørblad - samtiig som du kan lukke om det trengs. Anonymous poster hash: 14289...357
trollemor86 Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Jeg er veldig glad i skyvedører, har dem selv, meen.. Yngste sønnen min var ikke mer enn 8-9 mnd før han greide å åpne dem så om du vil holde baby "på plass" er det ikke beste alternativ tror jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Tror det finnes låsemekanismer for skyvedører. Jeg foretrekker skyvedør ettersom det er plassbesparende. Jeg tror jeg ville blitt sprø av å tørke små fingermerker av alle de smårutene, ville derfor sett etter en der vinduene startet enda litt høyere opp Hvis dere liker løsningen med vindusfelt ved siden av døra kunne dere kanskje hatt det på motsatt side av der døra går inn i veggen? Ev. kunne det blitt fint med en hel dør, og et felt ved siden av i glassbyggestein. Vi har skyvedør mellom soverom og stue ettersom jeg ikke ønsket å ha en dør som svinger ut i stua, er kjempefornøyde med løsningen. Skulle gjerne hatt det på døra mellom stua og gangen også, og gjerne i hele huset, men der var det litt vanskeligere å få til. Minstemann får den selvfølgelig opp, og vi har ikke lås, men det er ikke noe problem. Anonymous poster hash: cf73e...964
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 ÅÅåhh jeg elsker slike dobbeldører inn til stue eller spisestue:) Det skal jeg ha når vi kjøper oss hus! Men jeg syns at dør er bedre en skyvedør, det er mye mer praktisk. Anonymous poster hash: b2a4b...40d
3 er nok! Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Jeg liker ikke unødvendige dører, så jeg hadde absolutt valgt å ikke ha noen dør i det hele tatt. Synes sånne dører rett og slett ser teit, malplassert og overflødig ut. Det ser enda tettere ut når dørene er åpne. Men av de to bilde e du har lagt ved her så er alternativ 1 likevel penest, når det gjelder hvem som er mest praktisk er de like upraktiske begge to. Glassdører gir bare barn enda fler muligheter til å avlegge klissete fingeravtrykk, dessuten bør en spisestue være et møbel man stolt kan vise frem, pynte med blomster, lysestaker osv, ikke halvveis gjemme bort bak glassdører med grusomme sprosser. Vær stolt av spisestuen din, ikke gjem den bort! Ikke dører inn til spisestua. Skal ha dører mellom stuen og hallen. Liker ikke trekk inn i stua fra gang og hall. Og vil ikke at babyen skal krype ut i hallen (selv om vi kommer til å ha en slags trappegrind der trappa går opp) Anonymous poster hash: f7660...7e8 Da stiller det seg annerledes:) jeg klarer visst ikke lese hele innlegget kl 02 om natten. Beklager!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 Elsker sånne dobbeldører, gammeldags og nydelig. Liker ikke skyvedører, moderne og upraktisk. Bilde nr. 1 er finest. Anonymous poster hash: a2c2a...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå