Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #26 Del Skrevet 17. juli 2013 Hvilket sykehus var dette?? Det går ikke an å oppføre seg sånn, spesielt ikke for en profesjonell lege. For det første har selvfølgelig lengde mye å si for vekta. For det andre slanker man ikke babyer!! De skal vokse og trenger sunn og nok mat. For det tredje høres det ikke ut som om denne legen har brydd seg om refluxen? Synes du skal skrive klagebrev til avdelingen. Anonymous poster hash: 492f0...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solfaktor Skrevet 17. juli 2013 #27 Del Skrevet 17. juli 2013 Kor var dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #28 Del Skrevet 24. juli 2013 Og sitter her helt forvirret og fortvilet. Han har gulpet ekstremt fra fødselen av. Selv om han har lagt på seg har jeg, og etter hvert de på helsestasjonen, sett på dette som et problem. Jeg har ingenting i mot klesvask altså, men han viser stort ubehag av all gulpingen og blir fort sliten. Så da var i i dag på sykehuset for å vurdere effekten av medisiner han har brukt i halvannen mnd. Før legen hilser på meg utbryter hun at han er alt for lang til å være 7 mnd. Videre må han veies, men siden de ikke hadde babyvekt måtte jeg veies og holde han og veies etterpå. Grovt regnet sa jeg at han veier rundt 8-8,5 kg. Da var ikke hun interessert i å hjelpe oss før jeg har slanket han. Han var alt for tung for alderen, bare 10 % av alle verdens babyer veide det samme som han på hans alder! Jeg er helt skjelven. Jeg er klar over at babyer som får mme legger på seg på en annen måte enn de som får mm. Men han spiser ikke så veldig mye syns jeg. Ikke er han tykk heller. Dette spiser han i døgnet: Frokost: 1 liten skål grøt og litt vann mellom 7 og 8 "lunsj": 200 ml mme mellom 10 og 11 middag: ca halvt middagsglass og vann mellom kl 14 og 15 mellommåltid: Litt fruktmos og 150 ml mme ca kl 17 Kveldsmat: 1 lien skål grøt og 50 ml mme mellom kl 19 og 20 Dette er det han vil spise, jeg tvinger jo ingenting i han. Føler meg som verdens mest udugelige mor nå, siden jeg tydeligvis overforer babyen min. Hei, Dette hørtes ikke ut som en hyggelig opplevelse! Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en prat med helsesøster om dette.. Men jeg kan ikke skjønne at gutten din er så stor.. Husker ikke akkurat hvor mye min veide da han var 7 måneder, men tror det var litt over 9 kg - og han verken er eller ser tykk ut!! Men kan jeg spørre deg hvorfor gutten din utredes pga gulping? Hva slags plager har han som gjør at det ikke bare er 'vanlig gulping'? Gutten min har nemlig alltid gulpet veldig mye, og jeg begynner å tro at han plages av det, særlig om kvelden/natten! Tok du det opp med helsesøster som henviste deg videre, eller fastlege? Anonymous poster hash: 0e57d...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle1 Skrevet 26. juli 2013 #29 Del Skrevet 26. juli 2013 Sønnen min var 72 cm lang og veide 8970g på 6mnd kontroll, det var lege og helsesøster fornøyd med, så lenge han fulgte sin egen kurve! Det er barnets kurve som er viktig å se på, så denne legen på det?? Man slanker ikke ett barn, det er jo helt forferdelig!! Helsesøster her sa at jeg kunne gi mitt barn så mye han bad om fordi barn skal ha mye av alt!!! (Lurte litt på begrensning fordi han har alltid spist veldig mye og vokste fort) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerGårDetUnna!!! Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #30 Del Skrevet 28. juli 2013 Og sitter her helt forvirret og fortvilet. Han har gulpet ekstremt fra fødselen av. Selv om han har lagt på seg har jeg, og etter hvert de på helsestasjonen, sett på dette som et problem. Jeg har ingenting i mot klesvask altså, men han viser stort ubehag av all gulpingen og blir fort sliten. Så da var i i dag på sykehuset for å vurdere effekten av medisiner han har brukt i halvannen mnd. Før legen hilser på meg utbryter hun at han er alt for lang til å være 7 mnd. Videre må han veies, men siden de ikke hadde babyvekt måtte jeg veies og holde han og veies etterpå. Grovt regnet sa jeg at han veier rundt 8-8,5 kg. Da var ikke hun interessert i å hjelpe oss før jeg har slanket han. Han var alt for tung for alderen, bare 10 % av alle verdens babyer veide det samme som han på hans alder! Jeg er helt skjelven. Jeg er klar over at babyer som får mme legger på seg på en annen måte enn de som får mm. Men han spiser ikke så veldig mye syns jeg. Ikke er han tykk heller. Dette spiser han i døgnet: Frokost: 1 liten skål grøt og litt vann mellom 7 og 8 "lunsj": 200 ml mme mellom 10 og 11 middag: ca halvt middagsglass og vann mellom kl 14 og 15 mellommåltid: Litt fruktmos og 150 ml mme ca kl 17 Kveldsmat: 1 lien skål grøt og 50 ml mme mellom kl 19 og 20 Dette er det han vil spise, jeg tvinger jo ingenting i han. Føler meg som verdens mest udugelige mor nå, siden jeg tydeligvis overforer babyen min. Hei, Dette hørtes ikke ut som en hyggelig opplevelse! Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en prat med helsesøster om dette.. Men jeg kan ikke skjønne at gutten din er så stor.. Husker ikke akkurat hvor mye min veide da han var 7 måneder, men tror det var litt over 9 kg - og han verken er eller ser tykk ut!! Men kan jeg spørre deg hvorfor gutten din utredes pga gulping? Hva slags plager har han som gjør at det ikke bare er 'vanlig gulping'? Gutten min har nemlig alltid gulpet veldig mye, og jeg begynner å tro at han plages av det, særlig om kvelden/natten! Tok du det opp med helsesøster som henviste deg videre, eller fastlege? Anonymous poster hash: 0e57d...7ae Det var en lang prosess, først når vekstkurven var gått bittelitt ned fikk vi henvisning. Min gutt gulpet hele tiden, og det luktet sur oppkast av gulpet, ikke slik vanlig søtlig gulpelukt. Han var urolig og utilpass og sov mye. Han ble tørst av gulpingen, så det var en evig prosess med mating og skifting av klær. Da det ble verre etter at den faste føden ble introdusert ble jeg tatt alvorlig. Han drikker nå Nutramigen mme og gulper nesten ikke i det hele tatt Ta det opp på helsestasjonen du, og hvis de ikke tar deg på alvor kontakter du fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #31 Del Skrevet 3. august 2013 Synes heller an hørtes liten ut jeg. Jeg gir selv mm og har en datter som er 3 måndet på 7(!!!) kilo. Ikke slank ham stakkars. Er han litt for tykk så vokser han det i så fall av seg når han bør større! La han vokse i sitt eget tempo, ikke tenk på hva alle andre babyen gjør og hva som er normalt/gjennomsnittlig. Lille gutten din vil vel ikke være helt A4?? Han er unik. Dårlig helsevesen som kan uttale seg på denne måten å gjøre foreldre beskymret!!.. Gulpingen får vi håpe kommer seg etter hvert. Du kan kanskje prøve litt mindre doser i tilfelle han blir overfyllt? Anonymous poster hash: 5fd54...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå