Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Såååå ekstremt mange kynnere, de kommer hele tiden, om jeg er oppe og går eller ligger helt i ro. Har vært slik de to siste ukene. Har hatt masse kynnere hele svabgerskapet, men de har tatt seg skikkelig opp. I tillegg føler jeg babyen er på vei ut hver gang hun beveger seg, deg er rett og slett vondt når hun romsterer inni der. Terminen er noe usikker, den er enten 21 juli eller 14 august, så er usikker på hvor mange uker det er igjen. Har mye mensmurringer, og forferdelig vondt i lyskeområdet, klarer så vidt å snu meg i sengen. Men ellers er det ingen tegn på at noe er i gang, så får prøve å ikke være så utålmodig :-P

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvordan du kan ha to terminer med så stor avstand? Var du ikke på oul?

Det blir jo umulig å forholde seg til ift overtid....

Jeg har også hatt mye vonde kynnere siden uke 20, men har ikke trua på at det skjer noe før termin likevel. Selvom jeg ikke hadde hatt noe imot å få babyen ut nå. Gikk 2 uker over sist og ble satt igang, vil ikke oppleve det igjen.

Fødselslege, jordmor og fastlege er usikre på terminen, selv om oul viste 14 august. Babyen hadde da stort magemål, og har i ettertid ligget over gjennomsnittet på symfysemål. Det kan jo skyldes andre ting også, men jeg har vært på 3 ul for kontroll og de konkluderer med at begge terminene kan være riktige :-/ Forferdelig frustrerende. Venter på ny ul nå rundt den ene termindstoen (21juli). Fødselslegen sa sist gang at uansett skal jeg ikke gå over oul-terminen 14 august da det da kan hende jeg er 3 uker på overtid allerede :-/ så jeg får hvertfall babyen innen da :-) Jeg er i grunn ikke såååå utålmodig, men det er pga at jeg ikke vet datoen med sikkerhet som gjør at jeg blir litt "stressa". Dato for siste mens og eneste samleie som kan ha ført til dette svangerskapet peker mot 21 juli, men i følge legen kunne sædceller overleve mye lenger enn 3 døgn og ligge på lur, og at det er derfor termin fra oul er 3 uker senere....

De følger jo vanligvis ganske tett opp dersom det er store sprik mellom terminene, men kan jo være vrient hvis babymålene spriker veldig. Uansett er jo ikke standard UL tilfredstillende for å sette termin etter uke 20, men de får jo se babyens utvikling

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...