Gå til innhold

Klippet og revnet... Det gjør så syykt vondt!! Hjelp?!

Anbefalte innlegg

Fødte for fire dager siden og revnet grad 2 + ble klippet.. Vakuumforløsning, for jenta var stjernekikker. Det svir og er så ømt og stramt at jeg sliter VELDIG med å bevege meg rundt. Klarer å gå på do, det er mest vondt sånn generelt.. Tenker det svir en del pga det ikke er tørt der nede, men jeg blør jo enda (ikke så mye da), og bindet gnisser.. Er det noen som har noen råd og tips??? Fikk xylocain-gele med meg hjem fra barsel, men den hjelper ikke... Aauuuuu...

Anonymous poster hash: 5076e...c49

Fortsetter under...

hei..jeg ble også klippet og revne grad 2-3 dette blir neppe noen trøst men jeg kunne ikke sitte normalt på nesten 3 mnd men det ble selvølgelig bedre fra dag til dag. jeg fikk noen smertestillende på sykehuset og hos legen som hjalp mot hevelsen, tror den het napren pluss parasett, isposer og xylocain. prøv å unngå å sitte direkte på rumpa,ha en myk pute unner den ene rompeballen eller sitt på ammeputen hvis du har det.

jeg ble verre av å stå og gå mye.

det blir bedre de første 3 ukene var aller verst ..klem

Jeg sjekka med speil jeg nå.. Og det ser ut som jeg har en solid rift der som enten har kommet etterpå eller har revnet opp. Ca 3 cm. Det forklarer saken or jeg synes det er litt rart at det skal bli såå mye verre!! Og det er liksom ikke ømt, bare svir. Skal inn på barsel for å få det sjekket i morgentidlig. Good lord somvdet sviiiir!!!

Hi

Anonymous poster hash: 5076e...c49

Annonse

Gikk hvertfall en uke før jeg klarte å sitte etter å ha født førstemann, fikk andregrads rift og så mest ut som ei hoven kjøttkake nedentil... Kjøp medisinsk grønnsåpe på apoteket som du har i ei balje eller badekar og sitt/ligg i det i 10 minutter flere ganger i uka. Det renser sårene og forhindrer infeksjon.

Jeg ble også klippet + litt rift (vet ikke hvilken grad) en lege som sydde om det har noe å si. Vet de vurderte om jeg måtte opp på operasjonssal for å bli sydd, men det var ikke nødvendig. Ble tatt med sugekopp jenta mi også. Jeg brukte paracet og naproxen i litt over en uke tror jeg. Første fire dagene var jeg veeeeldig hoven. Vondt å sitte, gå og skifte stillinger. Når hevelsen gikk ned begynte det å stramme veldig i stingene.. men det ble bedre dag for dag og etter ca 3 uker var det ikke vondt i det hele tatt. Det blir bedre. Men fint å få det sjekka om du er usikker :) ikke noe som er verre enn å gå å lure!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...