Endeligmamma<3 Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Jeg var på UL i går (er i uke 7/8)..og vi så hjerteaktivitet, men ikke så mye mer enn det. Gyn sa at hun ville sette opp en ny UL i uke 12, siden det var vanlig med ekstra oppfølging under IVF-svangerskap (??). Jeg hadde ikke noe ekstra oppfølging sist svangerskap forutenom UL i uke 7..... Hun sa også at hun ikke så noe utvikling av hender og føtter ennå..og at det fremdeles var en risiko på å miste........ble nesten mer urolig av den Ul jeg...selv om det helt tydelig var et hjerte som slo der. Jeg hadde ikke noe ekstra oppfølging sist. Bodde i et annet fylke da- og lurer da på om de praktiserer forskjellig? Som om ikke det var nok...fikk jeg lyserødt slimblod på papiret i dag...og nå er jeg redd for å miste.... Noen som kan gjøre meg litt klokere her inne?
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Var det innvendig UL da? Kan jo hende det ble irritert, derfor litt blod
Tante_Esel Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 det samme tenkte jeg, Tussimor Og så tenker jeg: du skal jo bare være glad for at du få ultralyd i uke 12 også Heldig er du <3 Er nok ikke for å bekymre deg, men å holde deg realistisk at hun sier at det enda er mulig å miste.. og det vet du jo.... men sjangsen er mindre etter man har sett et blinkende hjerte
Endeligmamma<3 Skrevet 10. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2013 Takk for svar! Ja håper det er det som er grunnen.. Har aldri blødd etter en slik undersøkelse før, men.. Blør litt hver gang jeg går på do i dag også.. Jeg er jo selvsagt glad for en ekstra ul, men synes bare gyn virka så skeptisk, at jeg også ble urolig .. Satser på at dette går bra!
Lillie Vanillie Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Veit du, jeg var på UL uke 7+6, og da så legen fint lite annet enn hjerteaktivitet. Han mente fosteret var lite, og at det ikke så ut som det skulle. Han sendte oss hjem med lite håp om at det kunne gå bra, og ny time en uke etterpå. Da vi kom tilbake på neste UL så alt helt strålende ut, og en liten bønne lå og sprellet livlig og hadde vokst som den skulle. Bare litt over tre uker til termin nå Kombinasjonen progesteronstøtte og innvendig UL kan fort føre til at man blør fra slimhinnene. Jeg hadde ikke noen annen UL enn den ordinære etterpå, så jeg tror ikke det er sånn kjempevanlig med UL i uke 12 i tillegg, men en ekstra titt inn er jo bare stas. Det eneste er at jeg ville vurdert å få den litt tidligere. Det er lenge å gå i fire uker og vente på ny kontroll etter en sånn beskjed, jeg syntes den uken vi måtte vente var helt forferdelig.
Endeligmamma<3 Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2013 Takk for svar lillie vanillie.. Fint å høre din erfaring! Gratulerer så mye med baby i magen- så herlig at alt har gått bra:) Kanskje jeg skal ringe å høre om å få ul litt før ja.. Spes siden jeg i tillegg har blødd. I dag har det bare vært litt koagulert brunt blod på papiret..så det virker som det avtar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå