Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Hjelp! Har egentlig kjent det et par dager, og jeg VET at jeg skal ha meg til legen tvert! Men har bare oversett det Så nå trenger jeg masse gode råd for å holde ut til i morgen! Drikker masse vann, men er det noe annet jeg kan drikke/spise som lindrer? Og kan jeg bare levere en urinprøve på legekontoret uten å få time? Er ikke ledige timer før neste uke (ringte i går ang noe annet). Anonymous poster hash: 5c0de...025
<3 2G <3 Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Uvi er nok til å få akutthjelp! Appelsinjuice og sitronvann.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Bland ut en halv flaste sitronsaft i en halvliter vann og drikk dette. Drikk mer etter behov. Har ikke trengt antibiotika i det hele tatt om jeg gjør det slik Anonymous poster hash: b3082...b26
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Du burde få time på dagen når det gjelder uvi. Drikk mye - gjerne appelsinjuice, det er surt og gjør at bakteriene trives dårligere. Mye drikke = mye tissing, hjelper å skylle ut. Ellers er tranebær kjent for å hjelpe mot uvi.. finnes i juice Men har du allerede fått det må du nok innom legen uansett. Anonymous poster hash: 62c25...30d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Tusen takk!! Da må jeg på butikken å handle juice. Tranebær (både kapsler og juice) brukte jeg i perioder da jeg var yngre. Hadde uvi iallefall en gang i året før. Men hadde ingen virkning på meg. Satser på at masse vann og appelsinjuice berger meg til i morgen Anonymous poster hash: 5c0de...025
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Kjærringrokktee fungerer veldig bra, kjøp det på en helsekostbutikk. Anonymous poster hash: 42552...2ea
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Hjelp! Har egentlig kjent det et par dager, og jeg VET at jeg skal ha meg til legen tvert! Men har bare oversett det Så nå trenger jeg masse gode råd for å holde ut til i morgen! Drikker masse vann, men er det noe annet jeg kan drikke/spise som lindrer? Og kan jeg bare levere en urinprøve på legekontoret uten å få time? Er ikke ledige timer før neste uke (ringte i går ang noe annet). Anonymous poster hash: 5c0de...025 C vitaminer (paprika, kiwi...), appelsinjuice, tranebærkapsler, masse drikke! Anonymous poster hash: ae067...78f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Bruk heller sitronjuice/saft. Appelsinjuice har mye sukker som bakterier kan spise. Anonymous poster hash: b3082...b26
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Kok opp en STOR kanne ekte kamillete.Tøm det i en ren bøtte. Sett deg på bøtten med bar stump og la det dampe opp i fiffinetten. Må du tisse er det bare bra - bare tiss i vei! Husk å vaske bøtten godt etter bruk. Pass på at du drikker godt - gjerne sure ting. Kjærringrokkte virker vanndrivende og kan hjelpe, men smaker så aldeles forferdelig. God bedring
DramaMama Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Klarer du deg ikke til i morgen kan du reise på legevakta og få antibiotika. Det har jeg gjort en gang jeg også trodde jeg klarte å vente til dagen etter, men det ble verre og verre utover kvelden... God bedring!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 jeg har prøvd alt, mitt beste råd er GRAPEFRUKTJUICE!!!! drikk så mye du orker av det, gjerne med sugerør så skåner du tennene for syre, og det er lettere å drikke om du ikke liker smaken så godt. Dette har faktisk kurert rimelig ille uvi-er hos meg, så jeg slapp antibiotika (og jeg har vært ekstremt plaget) Anonymous poster hash: d2b4c...f40
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Ser du har fått mange tips om juice, men man skal IKKE drikke juice ved uvi pga det inneholder sukker som får bakteriene til å blomstre. Så leger/helsekost har nå gått vekk ifra å anbefale det. Men du kan blande ren sitronsaft i vann og drikke, det er ganske effektivt. Eller så kan tranebærkapsler og kjerringrokk være bra. Anonymous poster hash: c5f9b...817
Fullrulle86 Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 Signerer den ed juice, styr unna! Drikk masse vann og ta tranebærkapsler. Dessverre ikke mer som funker
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 Jeg var på legevakt ettermiddagstid to ganger da jeg hadde uvi. Hadde en 2-åring og en 2 mnd gml baby å ta meg av og var helt ødelagt. Var tilsammen 3 ganger til legen da jeg ikke fikk nok antibiotika. Jeg hadde også gått for lenge, hadde jo hørt det kunne gå over av seg selv med mye drikke etc... Jadda! Lykke til. En helt ny verden når pencilinen begynner å virke!! Anonymous poster hash: 9bda6...041
skjotta Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 Appelsinjuice er veldig sterkt for nyrene dersom du har tendens til å få murebekkenbetennelse...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har det hele tiden! Kjøp appelsinjuice eller tranbærjuice og drikk et par liter på styrten. Det pleier jeg og gjøre og det funker hver gang, drikk masse vann deretter, så er du kvitt faenskapen. Anonymous poster hash: 3559d...347
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Mange gode råd over her - lykke til! Angående legetime, så kan du ringe tidlig hver morgen for å få en akuttime, uvi er akutt! Jeg har vært plaget en del med uvi tidligere og fikk beskjed at man kan komme innom med urinprøve uanmeldt. Prøven blir testet av laben og de ber legen skrive ut resept på nødvendig behandling. Altså er timebestilling ikke nødvendig, med mindre du får hyppige uvi. Da kan det være lurt å ta en prat med legen om forebygging evt forebyggende medisiner. Jeg gikk på slike forebyggende i ett år og har vært minimalt plaget de 5-6 årene etter avsluttet kur, har hatt uvi 2-3 ganger på disse årene. Så å gå fra 1-2 ganger pr måned har jeg nå et nytt liv Anonymous poster hash: 35945...346
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Leste nettopp et sted at noen dråper tetreolje i et truseinnlegg skal hjelpe. Anonymous poster hash: a645b...a9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå