Gå til innhold

HJELP!!! Nybegynner!!! :)

Anbefalte innlegg

Mensen min var ferdig hadde første mens dag 16. juni.

Etter en app som jeg har skal jeg ha mensen 15. juli. (har litt uregelmessig mens siden det ikke er så lenge siden jeg sluttet med pillene, 4 måner ca)

vi prøvde å ha masse sex i den tiden jeg var fruktbar og når jeg hadde eggløsning.

min symptomer er:

Pittelite kvalme om dagene, ømme brystvorter og litt ømme bryster (men det kan å skje av å til før jeg får mensen), har litt murring i magen, (men det som er litt rart og får meg til å tenke at det ikke er MENS murring er at jeg vanligvis har vont mitt i nedre mage når jeg får mensen, derimot nå har jeg litt ubehag i hver sin side. Pirrer litt i venstre siden høyre... ), jeg har brun utflod, første dagen jeg så dette var det bare på papiret og dag to var det kommet i trusene å og samme i morges.

Har noen nokka svar til meg?

Hilsen en veldig utålmodig ung kvinne :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063136-hjelp-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn som det der var jeg sist gang jeg var gravid, for ca et halvt år siden. Trodde jeg hadde mensen, så falt meg ikke inn å teste før det var gått en uke over. Da tenkte jeg over at mensen hadde vært så "rar" denne gangen og samtidig kommet altfor tidlig. Men det var ikke så tidlig som en uke før...

Blør du mye da?

Nei når jeg skrev hadde jeg akkurat vært på toilettet og så det når jeg tørket meg. (sorry detaljer). Intet var kommet i truserne. La så et inlegg i truserne, vis nu dette var mensen, men har ikke bløtt siden...

Rart ? har du noet råd til meg? er så forvirret ? 

Takk for dit svar ellers :)

Annonse

Hvis du er virkelig utålmodig (det har jeg vært med mine svangerskap), så kan du prøve å ta en graviditetstest imorgen tidlig. Mange som skal kunne gi svar opp til fire dager før forventet mens. Hvis den er positiv er det bare å gratulere, hvis den er negativ bør du kanskje teste igjen over helgen. Jeg fikk tidlig utslag med førstemann, med svangerskap nr to testet jeg negativt to ganger før det slo ut. Lykke til!! :)

Ja jeg er så utolmodig, fordi jeg ønsker dette så mye! O:)

Anbefaller dere noen særlig god G. test ?

Ja jeg skal se der Musemorbr :)

Takk begge to!! jeg frysser alt jeg har ;)

Så spennende! :)  Jeg liker best de testene på apoteket der det faktisk står i svarfeltet: "gravid" eller "ikke gravid". Blir litt forvirret av de som bare viser streker... For de er så utydelige...

okei, så bra å vite :) Jeg gleder meg så utrolig mye å ta test denne gangen, men like mye som jeg gleder jeg meg så gruer jeg meg å! Ikke artig å blir skuffet vet du, men håper det beste :)

Men jeg er veldig ny i dette, men jeg er overrasket, at det tar så mye "øving" før man faktisk blir gravid, da man så ofte hører om disse som plutselig bare er ved et uhell blitt gravid hehe :)

Men må bare huske å være posetiv! :) 

Klem**

Ja jeg er så utolmodig, fordi jeg ønsker dette så mye! O:)

Anbefaller dere noen særlig god G. test ?

Ja jeg skal se der Musemorbr :)

Takk begge to!! jeg frysser alt jeg har ;)

Jeg anbefaler billige tester kjøpt på nett, fordi du da kan teste så ofte du vil uten å tenke på at det koster.

Lykke til!

Annonse

Jeg fattet misstanken om graviditet nettopp pågrunn av det jeg trodde var mensen! Hadde født 18 måneder før, brukt p-stav frem til februar i år da jeg fikk en allergisk reaksjon og måtte tas ut. jeg ammet til slutten av mai. Ingen mensen var kommet.. Så fikk jeg en blødning 6. juni, og jublene dro jeg avsted for å kjøpe tamponger. men da jeg skulle skifte den etter noen timer var den fortsatt hvit... DA satte jeg meg ned i stolen på kontoret, kjente godt etter og jo..jeg bare viste at jeg var gravid!

Tok test dagen etter, og den var positiv :D  Siden jeg hadde null peiling på når jeg hadde blitt gravid tok jge en CB digital med ukesindikator. Den viste 2-3. Snakket med jordmor og hun henviste til tidlig UL. Var 24. juni å så et bankende hjerte og var da 6+0. Etter våre beregninger da, kan jeg bare ha vært 3-4 uker på vei da jeg testet positiv, så ca 1 uke før jeg eventuelt skulle fått mens.

Jeg fattet misstanken om graviditet nettopp pågrunn av det jeg trodde var mensen! Hadde født 18 måneder før, brukt p-stav frem til februar i år da jeg fikk en allergisk reaksjon og måtte tas ut. jeg ammet til slutten av mai. Ingen mensen var kommet.. Så fikk jeg en blødning 6. juni, og jublene dro jeg avsted for å kjøpe tamponger. men da jeg skulle skifte den etter noen timer var den fortsatt hvit... DA satte jeg meg ned i stolen på kontoret, kjente godt etter og jo..jeg bare viste at jeg var gravid!

Tok test dagen etter, og den var positiv :D  Siden jeg hadde null peiling på når jeg hadde blitt gravid tok jge en CB digital med ukesindikator. Den viste 2-3. Snakket med jordmor og hun henviste til tidlig UL. Var 24. juni å så et bankende hjerte og var da 6+0. Etter våre beregninger da, kan jeg bare ha vært 3-4 uker på vei da jeg testet positiv, så ca 1 uke før jeg eventuelt skulle fått mens.

ÅÅÅÅ!!!! jeg håper jeg er like heldig som deg! Jeg er bare så redd å slippe hemningene og begynne å glede meg skikkelig, fordi jeg vil ikke blive skuffet.. Men føler inne i meg selv at jeg er så glad å nysgjerrig O:)

tror jeg bare skal fære å kjøpe meg to stk i dag så tar jeg en i morgen tidlig og en på søndag evt !!

Ønsker deg masse lykke til i graviditeten :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...