Mammatilalma Skrevet 8. juli 2013 #1 Del Skrevet 8. juli 2013 Hei! Jeg går og er kjemperedd om dagen,,, Var på 5 mnd kontroll for 3 uker siden, og alt så fint ut, helt til HS skulle måle hodeomkretsen, Den var da 43.0 cm. Ved fødsel var den 33.5. Jeg såg HS stusset litt, og hun målte en gang til. Dette var nok til at jeg ble skikkelig nervøs. Fikk da vite at hodemålet var økt noen milimeter mer enn det skulle siden forrige måling, men ikke noe drastisk. Hun ville ha jenta mi til kontroll igjen etter 2 uker for å sjekke utviklingen. Uken etter ringe jeg henne og spurte om jeg fikk komme ned tidligere siden jeg gikk og engstet meg. Da var målet økt 2 milimeter på en uke, Men nå har jeg selvfølgelig lest meg redd på nettet etter symptomer på vannhode, og tenker at hun har mange av de...Har en tydelig blodåre i pannen, (men den har vært der siden fødsel), og har de siste ukene brekt seg ofte/fått frysninger (?), og det kan se ut som hun ligger med hodet litt til siden og bakover når hun sover, men aldri tenkt over om hun gjorde det før. Er det noen med erfaringer angående dette her? Må si at det med den synlige blodåren bekymrer meg mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr. Grey Skrevet 9. juli 2013 #2 Del Skrevet 9. juli 2013 Sønnen min på 8 mnd har alle disse symptomene. Han var også 43 cm rundt hodet da han var 5 mnd. Aldri vært bekymret for det og hs har ikke stusset noe. Synes det høres litt rart ut at din helsesøster stusser fordi det har vokst noen millimeter for mye? Millimeteravvik kan jo forekomme hvis hun holder målebåndet litt lengre opp eller ned enn forrige mål.... Var det stort avvik på hennes kurve? På meg virker det som det kommer til å gå helt fint, men fint du får det sjekket så du slipper å bekymre deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatilalma Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 9. juli 2013 Ja jeg håper hs har målt feil, eller at hun bare har gjort et lite byks i omkretsen Men på kurven såg man jo en brattere stigning, så klarer ikke helt å slippe på denne tanken. Takk for svar iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå