Gjest MamsMø Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Jeg er i uke 11 og tror jeg kjenner "babyspark" av og til... Tidlig? Er forresten mitt 5. barn
Verbena Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Jeg kjente liv i uke 12 med nr 2, så det er godt mulig at det er det du kjenner ja. Kjentes ut som sommerfuglvinger som slo helt ned mot skambeinet. Er ikke kommet langt nok med denne til at jeg kjenner noe enda. Gleder meg til jeg kommer så langt!
Blålillerosa Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Med nr to kjente jeg rundt 11+5/6 første gang ca ! Trodde ikke selv det var mulig,,, men så var jeg på ul 12+2 der jeg kjente babyen og som ultralyden bekreftet. Ikke hver dag eller regelmessig, men nå & da og fikk det igjen bekreftet ved ultralyd i uke 14+3! Gøy!! Gleder meg til å (forhåpentligvis) kjenne bevegelse selv
Lykkeligmamma84 Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Jeg luuuurte på om jeg kjenner noe nå, er 10+6 så det er sikkert bare innbilning;p har så mye luft i magen at det er nok det. Men koselig å lure og tenke like vel;) gleder meg til jeg kjenner det skikkelig:)
SAE + MAE <3 Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Jeg er 11+0 i dag og har både i dag og i går kjent noe som kjennes ut som noen kiler eller så vidt "prikker" meg på innsiden, rett over skambeinet. Men det kan da ikke være babyen man kjenner så tidlig..?? Høres bare litt for utrolig ut, men siden dere andre sier at dere har opplevd det blir jeg litt usikker.. Dette er mitt andre barn, kanskje det kan ha noe å si?
Lykkeligmamma84 Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Jeg veit i allefall at jeg ofte etter at jeg var gravid har ligget å holdt på magen og tenkt at hadde jeg ikke visst jeg ikke var gravid så hadde jeg tenkt dette var bevegelser.. Hehe! Magen romsterer og bobler og prikker helt av seg selv. Og tenkt at det må jeg huske på neste gang. Men hvem veit?
helixxx Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Eg har gjort og tenkt akkurat som deg lykkeligmamma84....
My73 Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Samme her også, men usikker på om det bare er normale bevegelser i magen ja;-) kjennes ut som en liten fisk som slår med halen...:-)
90210 Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Jeg har kjent små bevegelser/dytt siden 10+0 (4gangs gravid) Jeg er sikker på at det jeg kjenner er babyen. Men ikke spark direkte, da.bena ikke er sterke nok enda. Det er nok mer ufrivillige rykkninger. Har kjendt det 4 ,ganger nå, på samme sted, litt til venstre ca 5-6 cm under navlen gleder meg til å kjenne orntelige spark!
SAE + MAE <3 Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Jeg har kjent små bevegelser/dytt siden 10+0 (4gangs gravid) Jeg er sikker på at det jeg kjenner er babyen. Men ikke spark direkte, da.bena ikke er sterke nok enda. Det er nok mer ufrivillige rykkninger. Har kjendt det 4 ,ganger nå, på samme sted, litt til venstre ca 5-6 cm under navlen gleder meg til å kjenne orntelige spark! Akkurat samme jeg har kjent. På samme sted også faktisk ;-) Mener å huske det fra forrige gang at det var sånn det kjentes ut i begynnelsen, syns bare det var så tidlig... Forrige gang, kjente jeg ganske mange ganger før jeg skjønte hva det faktisk var :-)
90210 Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Hehe det er nok ingen fasit på hvor tidlig den enkelte kan kjenne babyen. Men det er nok litt lettere for dem av oss som har vert gravid flr og kjenner igjen følelsen av bevegelsene Selv har jeg hatt utrolig mye luft i magen de siste 2 mnd'ene og jeg kjenner stor forskjell på luften og disse små "dyttene" som kommer av og til. så jeg er overbevist om at det er babyen jeg kjenner. livmoren stiger jo også opp av bekkenet tidligere når man har vert gravid.før. men disse små bevegelsene er jo fortsatt utrolig svake da, så om noen uker kjenner vi det nok enda bedre og med full sikkerhet! I dag er jeg 11+2 og kjente et lite dytt til i dag morges. på samme sted som alltid uansett, masse lykke til til alle gravide kvinner der ute! håper dere får en flott sommer og kan nyte graviditeten!
Gjest usababy Skrevet 13. juli 2013 #12 Skrevet 13. juli 2013 Jeg kjente liv i uke 14 i første graviditeten, det kjentes som sommerfuglvinger. Nå er jeg 13 fullgåtte uker, og lurer på når jeg vil kjenne noe denne gangen. Vet ikke om det er lettere eller vanskeligere å kjenne noe når det er tvillinger.? Det kommer jo også an på hvordan babyen ligger, om man kjenner noe eller ikke.
90210 Skrevet 13. juli 2013 #13 Skrevet 13. juli 2013 De sier at man ofte kan kjenne det tidligere med tcillinger grunnet at det da er mindre plass i livmoren. men som du sier, så kommer det ogsp veldig ann på plasseringen. Om morkaken for eksempel ligger på fremre vegg så tar det noe lenger før man kjenner noe. Da denne fungerer som en støtdempende pute. men så er også alle svangerskap ulike, og det varierer veldig fra graviditet til graviditet når man kan kjenne noe.
Gjest usababy Skrevet 13. juli 2013 #14 Skrevet 13. juli 2013 Jeg har tatt feil på ukene...jeg er 12 fullgåtte uker, ikke 13. Surrehue er jeg...
Gjest MamsMø Skrevet 13. juli 2013 #15 Skrevet 13. juli 2013 Jeg blir sikrere og sikrere på at det er baby jeg kjenner!
Lykkeligmamma84 Skrevet 14. juli 2013 #16 Skrevet 14. juli 2013 Lurer på om det kan være babyen jeg kjenner også.. Men er veldig usikker.. Jeg har så sinnsykt mye rare bevegelser i magen til vanlig.. Så jeg er ikke helt sånn å dette er koselig enda, men blir mer og mer usikker på om det ikke kanskje er det:) gleder meg til den dagen jeg er sikker :)
90210 Skrevet 14. juli 2013 #17 Skrevet 14. juli 2013 Sikker eller ei så kommer nok bevegelsene tydeligere etter hvert
Gjest usababy Skrevet 14. juli 2013 #18 Skrevet 14. juli 2013 I dag kjente jeg liv for første gang. Er 12+2 i dag, og det var samme som sist, - akkurat som små sommerfuglvinger, eller en fisk som slår lett med halen. Merkelig og fin følelse.
Lykkeligmamma84 Skrevet 14. juli 2013 #19 Skrevet 14. juli 2013 Jeg blir faktisk litt uvel, men tror det er fordi jeg konsentrere meg sånn for å kjenne;p og blir jo kvalm av ingenting;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå