Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 jeg har så lyst tio å dra til dyreparken i kr.sand, men det blir så dyrt med overnatting. og rimelige hytter ol er opptatt... vi har en stor mercedes stasjonsvogn. barna er 9 og 4 år gamle. det er god nok plass når vi slår ned setene... er det for ille å sove i bilen da?? Anonymous poster hash: 39441...fe5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Er det lov? Anonymous poster hash: ebfe7...91a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Herregud, slå opp eit telt vel? ...eller kanskje vi ikkje skal gå inn på teltdiskusjonen igjen? Anonymous poster hash: 0c051...688
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 har det vært en telt-diskusjon?? Anonymous poster hash: 39441...fe5
Saft suse! Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Du kan alltids sove i bilen. Vil dog anbefale å kjøpe telt. Kan finne billige telt på nettet som dere kan bruke flere ganger siden også, på camping, i hagen, på fjellet etc. Gir stor frihet! Vi kjøpte 3-manns telt på nettet i går, 2,9 kg og vanntett til 299,- gleder meg til å bruke det! :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 har det vært en telt-diskusjon?? Anonymous poster hash: 39441...fe5 Var ei som lurte på om det var frekt å dra på camping og be nokon der om å setje opp teltet for ho. Ho kunne ikkje sjølv. Dette utvikla seg til ein lang diskusjon om ho burde vere i stand til å setje opp dette teltet sjølv eller ikkje. Anonymous poster hash: 0c051...688
Balumpalump Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Vi gjorde det. Kjørte gjennom Europa med en 7 seters. 2 voksne + 10-åring. Veldig spennende og annerledes ferie! Hvis du husker å pakke alt mulig dill-dall og har tilgang til et toalett, så går det bra Noen bensinstasjoner har også dusj man kan leie/bruke, men vet ikke om det finnes i Norge...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Hvilken telt diskusjon?? Vi overnattet i bilen avogtil når jeg var liten for tretti år siden, men var ikke akkurat behagelig men gikk helt greit.... Du får spørre barna dine hva de vil da, men telt er jo et bedre alternativ kanskje. Anonymous poster hash: afbd4...365
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Om ikke telt er løsningen så lån deg ihvertfall en takboks sånn at all bagasje kan være i den og ikke stjele plass inne i bilen. Er det greit med plass så går det fint for en natt Anonymous poster hash: 6ef2d...309
prekæs Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 I en stasjonsvogn kan jo det bli riktig behagelig og muligens også litt spennende for ungene. Har gjort det selv noen ganger da jeg var yngre og kjørte i Europa. Eneste jeg ville vært litt engstelig for er ranere. Ville stoppet på store rasteplasser hvor det sto flere biler, aldri på steder hvor du er alene.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Spar penger og vent til neste år. Dyreparken er åpen da også.... Anonymous poster hash: 34320...cf3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 nei, ville stått på er sted hvor det er andre rundt oss, tør ikke stå helt alene så dere ville tenke at jeg var helt gal? haha, ungene hadde elsket det er mer "bekymret" for hva andre vil tro om meg hi Anonymous poster hash: 39441...fe5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Vi har gjort det på Svenske tur... Sparte masse på å sove i bil. Jeg la ned passasjersete og sov der, så ingen sov i sjåførsete i frykt for å komme borti noe... Siden jeg var alene med 2 unger syns jeg bil var tryggere enn telt. Turte ikke å telte midt i skogen, og campingplass koster. I tillegg regna det så var sjeleglad telte ble igjen hjemme.... Ungene syns det var spennende... Anonymous poster hash: 0eedc...b17
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #14 Skrevet 8. juli 2013 ja, altså tenkte å ha minstemann (på4 år) i baksetene, eldstemann i passasjersetet foran, men nedlagt rygg og meg selv helt bak... vil bli god nok plass det altså.... hi Anonymous poster hash: 39441...fe5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #15 Skrevet 8. juli 2013 Jeg ville tenkt at dere var en sporty gjeng :-) Men kan det ikke bli fryktelig varmt om sommeren? Anonymous poster hash: 8fa03...426
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #16 Skrevet 8. juli 2013 Om jeg hadde sett unger sove i bilen på en vanlig rasteplass eller parkeringsplass hadde jeg muligens ringt politiet. Jeg vet ikke helt hvorfor, men for meg ville det sett ganske mistenkelig ut. Men det er vel plass på en campingplass til dere? Det koster jo ikke mye å leie en plass, dersom dere skal sove i bilen, og så har dere tilgang til dass og vann, og kan sove trygt på bevoktet område, beregnet for nettopp dette. Det hadde jeg gjort om jeg hadde en så stor bil. Jeg har kun sovet i bil alene, og jeg synes det er innmari deilig. Anonymous poster hash: 0b62f...8e2
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 ja, blir nok på en campingplass eller noe. må vite at det er folk rundt meg, og at vi har tilgang på vann HI Anonymous poster hash: 39441...fe5
3 er nok! Skrevet 8. juli 2013 #18 Skrevet 8. juli 2013 Jeg måtte gjøre det ved på et par ferier da jeg var barn. Jeg minnes det med skrekk og gru. Så jævlig ubehagelig! Og ja, det er rart, jeg ville tenkt "stakkars familie som ikke har rød til en hytte" eller "stakkars talentløse og tafatte mor som ikke kan slå opp ett telt" (uten å ha lest telt tråden det blir referert til her). Jeg hadde aldri i verden orket en dag i dyreparken etter en natt i bilen. Sørg i så fall for at dere overnatter i bilen etter dyreparken slik at barna er utslitte og ant får sove hvor som helst.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #19 Skrevet 8. juli 2013 hehe, ja jeg tenkte å være en helt dag i parken, sov en natt i bilen og ta en dag til i parken HI Anonymous poster hash: 39441...fe5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #20 Skrevet 8. juli 2013 Ja, så dyrt er det tross alt ikke for et telt. Det går jo ikke an å legge setene foran helt ned heller. Jeg sov i bilen til foreldrene til en venninne da jeg var ung (i bagasjerommet, av eget ønske) og det ble med den ene gangen, for å si det sånn. Anonymous poster hash: d79d6...242
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #21 Skrevet 8. juli 2013 Sikkert ikke halvparten ville reagert på å reise til dyreparken med kredittkort :-) Anonymous poster hash: 0c6b4...005
trollemor86 Skrevet 8. juli 2013 #22 Skrevet 8. juli 2013 Vi har gjort det! Uten barn da, men syns ikke det er et hindet. Vi la ned alle baksetene å hadde tynne madrasser. Full liggelengde å riktig så behagelig! Enig i at du da bør ha takboks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå