Gå til innhold

Hva tenker dere om solbrune babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lekkert til hvite klær da!

Anonymous poster hash: ca92c...163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn, med samme far. Hårfargen er omtrent lik, men den ene blir aldri brun (mulig hun hadde blitt det med mindre solkrem) den andre blir aldri blek. Selv midt på vinteren er hun gyllen i huden.

Jeg hadde nok reagert litt på en baby som var skikklig kraftig solbrun, men ikke om ungen bare hadde fått litt farge. Noen får det nesten med en gang.

Anonymous poster hash: 2acf3...afa
Skrevet

Begynner og forstå hvorfor barn i Norge har sterk d vitamin mangel.hallo huden har ikke vondt av og bli brun.ungene min har blitt smurt med 30 og blitt knall brune.pratet med en hudlege i bhg sammenheng ang d og smøre unger i bhg.han sa vi var for hysteriske i Norge og aldri blokkere ut solen for ungene de må få d vit påfylling de også.

Regner med ungene dine er nydelige

Skrevet

Er vel en sammenheng mellom at dere har tatt med en baby på 6 mnd til Thailand og at han er brun nå... Tenker at du ikke følger helt med i timen. Mannen min var også brun da han var baby, men det var på 79-tallet. Før de visste bedre...

Anonymous poster hash: 08c41...57d
Skrevet

Er vel en sammenheng mellom at dere har tatt med en baby på 6 mnd til Thailand og at han er brun nå... Tenker at du ikke følger helt med i timen. Mannen min var også brun da han var baby, men det var på 79-tallet. Før de visste bedre...

Anonymous poster hash: 08c41...57d

Har han hudkreft da? Eller føflekkreft?

Skrevet

Du ano 118...du virker å ha er litt usunt forhold til hud og soling...sier det bare...porselenshud faktisk...skummamelkfarga og gusten vil jeg tro. Sol er sunt! Solbrent er ikke sunt. Skjønner?Anonymous poster hash: 2f417...631

Usunt? Nei, tvert imot :) Svært sunt forhold. Og ja, porselen. Ikke at skummetmelkfarget nødvendigvis er stygt, men det er det jeg blir fortalt av alle andre. Jeg lever faktisk av ansiktet mitt, så skulle bare mangle at jeg tok vare på det :)Gusten blir man ikke om man bruker riktige renseprodukter og sørger for riktig fuktighet. Bruker aldri sminke siden underlaget naturlig er flott.Sol er sunt i 15 minutter om dagen, det er jeg enig i. Anonymous poster hash: 9862e...118

Trøste og bære... Håper du er klar over at solen er vår viktigste D-vitaminkilde, uten sol må du sørge for rikelig tilskudd på annet vis. Dessuten ser det du kaller "porselenshud" direkte stygt og trist ut, alle burde unne seg å få litt farge på kroppen i løpet av sommeren. Det er bare sunt å få litt farge, så lenge man ikke blir solbrent, er det ene og alene sunt.

Når det gjelder barnet til HI, så høres gutten ut som et aldeles nydelig barn, det eneste jeg reagerer på, er at en unge på 11 mndr omtales som baby.

Anonymous poster hash: 10eb7...875

I alle dager... I hvilken verden er det greit å si at hvit hud er stygt??

Jeg blir ikke brun, og har heller ingen interesse av det, jeg har ikke stygg hud av den grunn. Tenk over hvordan du snakker, det er akkurat like ugreit å si det som å si at mørk hud er stygt.

Selv om jeg ikke er brun så har jeg likevel fine D-Vitamin nivåer.

Jeg har aldri sett en solbrun baby, men hadde jeg sett det hadde jeg tenkt at enten har hn vært uheldig eller så er foreldrene uansvarlige. Så små barn har sart hud.

Skrevet

Hadde tenkt at du er uansvarlig.

Anonymous poster hash: 9862e...118

Ho er uansvarlig fordi ungen hennes blir fort brun? Hun har ikke sagt at hun ikke smører ungen, men hun gjør nok det

Blir ungen brun så smører hun ikke godt nok. Barnet mitt er også lys, og siden faren blir lett brun går jeg utifra at han også blir det. Jeg lar det aldri gå så langt, selvfølgelig.

Du vet man blir brun selvom man bruker solkrem eller? Det tar bare lenger tid, men det blokkerer ikke sola å komme til pigmentene

Hadde tenkt at du er uansvarlig.

Ho er uansvarlig fordi ungen hennes blir fort brun? Hun har ikke sagt at hun ikke smører ungen, men hun gjør nok det

Blir ungen brun så smører hun ikke godt nok. Barnet mitt er også lys, og siden faren blir lett brun går jeg utifra at han også blir det. Jeg lar det aldri gå så langt, selvfølgelig.

Du vet man blir brun selvom man bruker solkrem eller? Det tar bare lenger tid, men det blokkerer ikke sola å komme til pigmentene

Akkurat det jeg skulle svare også! Man blir ikke brun kun av sola, men så lenge man oppholder seg ute så får man farge. Selv om man sitter i skyggen! Så holder du barnet inne hele sommeren? Eller går det med full UV-beskyttende drakt?

Syns alltid det er så morsomt når folk her inne er så bastante.... "blir ungen brun så smører hun ikke godt nok".. hva i alle dager er det å si?

Anonymous poster hash: e503f...c4c

Er man forsiktig så trenger man ikke få farge/bli brent. Jeg har vært på ørkenferie flere ganger og har aldri blitt hverken brun eller rød. Smører med solfaktor 50 og holder meg i skyggen om jeg kan.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

En ting er alle de hysteriske, det som er morsommere er å lese at folk faktisk kontakter lege og apotek for å sjekke om de smører riktig fordi ungen blir brun.. Hahah

Skrevet (endret)

Mine blir brune med høy faktor. Det er faktisk mulig:) Har ingenting med uansvarlighet å gjøre som noen tydeligvis mener;)Man kan bli brun med solfaktor 30 .

Endret av *Smiley*
Skrevet

Har barn selv som blir fort brune selv med høy faktor, vi er veldig mye ute. Ser jeg solbrune barn tenker jeg rett å slett at de har hatt det mye gøy ute :)   

Selvfølgelig har andre barn det gøy ute og men det syns bare rett å slett mer på solbrune barn.

Mange barn er jo hvite fordi de har en veldig skjør hun og da må man jo passe på at de ikke er i solen for mye.

Anonymous poster hash: d9d2f...142
Skrevet

Kan jo være greit å få med seg at mennesker med rødt hår og lys hud sansynligvis har økt risiko for å få hudkreft selv om man holder seg helt unna solen. Rødhårete og veldig lyse personer bør være flink til å sjekke huden jevnlig.

Ellers er vel sunn fornuft det viktigste her? De minste skal smøres med høy solfaktor, om de har mørk eller lys hud i utgangspunktet. Ingen har godt av å bli solbrente, hverken barn eller voksne.

Har en svigerinne og tante som legger seg pal i solen så snart det kommer en liten flik av lys på himmelen. De har begge så rynkete og solskadet hud at jeg har kommet til konklusjonen om at moderat soling er sunnest og penest....

Obs obs!! Lite hyggelige kommentarer her om at lys hud ser sykt og stygt ut, dette blir for dumt!

Gjest sussie77
Skrevet

Da tenker jeg at man faktisk kan bli brun med veldig høy solfaktor. :) Ser det på barna mine. Men nå skal faktisk barn under 1 år ikke være så mye i sola da.

Skrevet

Altså, man blir brun med faktor 50?!? For noe bullshit! Hilsen ei som alltid har brukt over 30 og aldri blitt brun.

Man blir IKKE brun i skyggen, og "brunhet" er rett og slett skade på huden.Anonymous poster hash: 1ace3...9cc

Ja man blir brun selvom man bruker solfaktor 50. Har nettopp vært 2 uker i syden med barna mine på 3,5 og 6 år. Smørte de flere ganger om dagen med faktor 50. Vi holdt oss unna solen fra ca 12-15 hver dag og likevel er de blitt veldig brun. De er gyllen til vanlig siden faren er utenlandsk, men allikevel man får farge med faktor 50.

Og jo man blir brun i skyggen. Vi var på båttur en dag i 6 timer i syden, 2 etasjers båt og jeg satt i skyggen hele tiden, badet ikke i sjøen heller pga hadde mensen. Allikevel fikk jeg skille på ryggen. Hadde singlet på meg så jeg så tydelig skille om kvelden. Anonymous poster hash: 23778...7e7

Hvis faren er utenlansk så er vel ikke dine barn representativei denne diskusjonen?

Anonymous poster hash: 1ace3...9cc

Jeg er norsk og hvit, bruker solfaktor 50 jeg også men jeg får da farge selvom.

Anonymous poster hash: 23778...7e7

Skrevet

Jeg skal være så ærlig at jeg sier akkurat hva jeg mener. Bleke folk er ikke noe fint, kanskje 4 % av blekingene.

Ser på menn som er bleike, de ser jo usund ut pga bleikheta.

En litt små lubben ser 10 gang bedre ut hvis han er litt brun.

Min mann ler alltid av meg, fordi jeg syns det ser så kaldt ut å være bleik. Hvis 2 stk bader og en er bleik og en er solbrun så grøsser jeg fordi den bleke ser så kald ut....

Vi har så lite god varm sol her i Norge så nyt den... Smør deg med faktor for solbrent vil man ikke bli...

Anonymous poster hash: 5e9be...427

Skrevet

Huden er veldig forskjellig fra person til person.

Kan bruke meg og min tvillingsøster som eksempel. Hun blir skikkelig brun med en gang, mens jeg blir nesten ikke brun.

Anonymous poster hash: a1f53...40a
Skrevet

Jeg skal være så ærlig at jeg sier akkurat hva jeg mener. Bleke folk er ikke noe fint, kanskje 4 % av blekingene.

Ser på menn som er bleike, de ser jo usund ut pga bleikheta.

En litt små lubben ser 10 gang bedre ut hvis han er litt brun.

Min mann ler alltid av meg, fordi jeg syns det ser så kaldt ut å være bleik. Hvis 2 stk bader og en er bleik og en er solbrun så grøsser jeg fordi den bleke ser så kald ut....

Vi har så lite god varm sol her i Norge så nyt den... Smør deg med faktor for solbrent vil man ikke bli...

Anonymous poster hash: 5e9be...427

Idiot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...