Gå til innhold

Hva tenker dere om solbrune babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens skjønneste totalt blonde gutt. Men knall blå øyne og så lys som det går an i håret. Men han er kjempe brun, brunere enn meg og jeg er brunere enn de fleste. Var i Thailand i mars og fikk flott grunnlag og brunfarge, noe babyen også gjorde.

Han har aldri vært solbrent men elsker å være ute å leke. Blir jo påvirket av søsken som også elsker å være ute. De blir kalt "neger" av lærerne på skolen, fordi de er så brunde og helt blond i håret.... 2klassingen lurte på hva neger var fornoe....

Så over til spørsmålet, hva ville dere tenkt om dere så babyen min på 11 mnd?

Jeg kjenner jeg er litt flau over at han er så brund, spesielt når jeg møter andre foreldre med lyseblå unger, fordi de er så bleik...

Anonymous poster hash: 5e9be...427

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt at du er uansvarlig.

Anonymous poster hash: 9862e...118
Gjest Skofantomet
Skrevet

Tenker ikke noe om solbrune babyer da jeg har sett svært få av dem.

Gjest Lagå
Skrevet

Ho er uansvarlig fordi ungen hennes blir fort brun? Hun har ikke sagt at hun ikke smører ungen, men hun gjør nok det

Skrevet

Tror ikke jeg hadde tenkt noenting egentlig.. Så lenge han ikke hadde vært rød..

Skrevet

Jeg syns det er skjønt jeg. Så lenge de ikke blir særlig brent gjør det ikke noe. Kan jo ikke klarer å holde ett aktivt barn i skyggen en hel dag. De har faktisk godt av sol og. Blir gal av hysteriske kjerringer som ikke lar barna få sol på seg. Han er sikkert nydelig

Anonymous poster hash: 498c5...e4d

Skrevet

Min har også lyseblondt hår og knallblå øyne. Har vært flink til å smøre han når det er sol og lette skyer. Bruker solfaktor 30 og økologisk. Han er fremdeles brun på hendene og føler meg absolutt ikke uansvarlig av den grunn! Jeg er verdens mest ansvarlige mamma for min gutt:)

Anonymous poster hash: e236e...305
Skrevet

Tenker ikke noe, tenker sikker så fin liten gutt. Bare han blir beskyttet mot solen og ikke blir brent er det viktigst:-)

Hadde nok også tenkt gode gener. Som både er brun og lys:)

Anonymous poster hash: fd994...8c7

Gjest Julia1984
Skrevet

Tenker ikke noe spesielt. Sikkert nydelig unge!

Skrevet

Håper du snakket med skolen ang lærene som kaller barna dine negre!

Så lenge du smører ungene tilstrekkelig skjønner jeg ikke hvorfor du er flau. Vi har forskjellige hydtyper og noen blir fortere brunere enn andre.

Anonymous poster hash: bed2b...af0
Skrevet

Noen blir brune veldig fort. Så jeg tenker ikke noe over det.

Regner med du er flink til å smøre han, og det er jo det som er viktigst  :)

Men reagerer på at lærerne går å kaller ungene dine negrer når barna hører på.

Anonymous poster hash: a1f53...40a
Skrevet

Ho er uansvarlig fordi ungen hennes blir fort brun? Hun har ikke sagt at hun ikke smører ungen, men hun gjør nok det

Blir ungen brun så smører hun ikke godt nok. Barnet mitt er også lys, og siden faren blir lett brun går jeg utifra at han også blir det. Jeg lar det aldri gå så langt, selvfølgelig.

Skrevet

Blir vel flau fordi han er den bruneste, nordiske babyen jeg har sett. Veldig mange kommenterer det men på en positiv måte, men vet jo at folk gjerne sier noe annet enn hva de tenker. I Thailand ble han smurt med solfaktor 50 og holdt veldig mye i skyggen. Han blir smurt daglig nå også....

Så aldri vært solbrent...

Har tenkt å si i fra til lærerne, trodde ikke ordet "neger" ble brukt mere....

Anonymous poster hash: 5e9be...427

Skrevet

Det ALLER viktigste er at huden ikke blir brent, og da snakker vi vel frem til ungen er helt utvokst tenåring. Men det aller første året er selvfølgelig ekstremt viktig. Jo yngre huden er når den blir brent, jo større sjangse for fremtidig hud- og føflekk-kreft. Dette er bevist i mange og viktige studier. Her er en artikkel fra nettdoktor:

http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/solingbarn.php

Om jeg så en solbrun baby hadde jeg tenkt at foreldrene var uansvarlige. Det finnes mengder av kvalitetssolkrem på apoteket, UV-badetøy og solhatter for solhungrige små. Og på den alderen bør foreldrene ha nok kontroll på babyene sine til at de ikke oppholder seg i stekende sol flere timer om dagen.

Anonymous poster hash: 4ae02...849

Gjest Lagå
Skrevet

Blir ungen brun så smører hun ikke godt nok. Barnet mitt er også lys, og siden faren blir lett brun går jeg utifra at han også blir det. Jeg lar det aldri gå så langt, selvfølgelig.

Du vet man blir brun selvom man bruker solkrem eller? Det tar bare lenger tid, men det blokkerer ikke sola å komme til pigmentene

Skrevet

Du vet man blir brun selvom man bruker solkrem eller? Det tar bare lenger tid, men det blokkerer ikke sola å komme til pigmentene

Babyer skal ikke være i direkte sollys på den måten.

Skrevet

Trodde ikke babyer tålte solkrem?

Anonymous poster hash: 2f417...631

Skrevet

jeg har to barn. en gutt på 9 og ei jente på 3.

sønnen min ser ut som en engelskmann ;) men datteren min er fin og gyllen..

sønnen min har fått huden min, og datteren min har fått huden til far. begge er helt lyshårede og knall blå øyne.

begge blir smurt med solfaktor 30.

så nei, hadde ikke tenkt noe over det.

(og datteren min var brunere enn med da sommeren hun fylte 1 år!: ;)

Skrevet

Akkurat det jeg skulle svare også! Man blir ikke brun kun av sola, men så lenge man oppholder seg ute så får man farge. Selv om man sitter i skyggen! Så holder du barnet inne hele sommeren? Eller går det med full UV-beskyttende drakt?

Syns alltid det er så morsomt når folk her inne er så bastante.... "blir ungen brun så smører hun ikke godt nok".. hva i alle dager er det å si?

Anonymous poster hash: e503f...c4c

Skrevet

Vi har vært i syden og min 1åring er blitt "brun" selv med 50 i solfaktor og ca. 2-3timer i solen hver dag... Forskjell på huden!

Anonymous poster hash: 2bd7b...e10

Skrevet

Vel, før eg fekk barn var eg uvitande om at babyar kunne vere "solbrune" av natur, og kunne vel ha tenkt at babyen din var blitt meir eksponert for sol enn han burde. Men lisja vår er også brunare enn opphavet, eg må innrømme eg gjerne skulle sett at eg også hadde slik gyllen hud ;)

Skrevet

Akkurat det jeg skulle svare også! Man blir ikke brun kun av sola, men så lenge man oppholder seg ute så får man farge. Selv om man sitter i skyggen! Så holder du barnet inne hele sommeren? Eller går det med full UV-beskyttende drakt?

Syns alltid det er så morsomt når folk her inne er så bastante.... "blir ungen brun så smører hun ikke godt nok".. hva i alle dager er det å si?

Anonymous poster hash: e503f...c4c

Jeg har aldri opplevd å bli brun, jeg bruker solfaktor 50 og er i skyggen. Det samme gjelder mannen som lett blir brun, smører han seg og holder seg unna solen får han ikke farge.

Skrevet

Altså, man blir brun med faktor 50?!? For noe bullshit! Hilsen ei som alltid har brukt over 30 og aldri blitt brun.

Man blir IKKE brun i skyggen, og "brunhet" er rett og slett skade på huden.

Anonymous poster hash: 1ace3...9cc

Skrevet

Altså, man blir brun med faktor 50?!? For noe bullshit! Hilsen ei som alltid har brukt over 30 og aldri blitt brun.

Man blir IKKE brun i skyggen, og "brunhet" er rett og slett skade på huden.

Anonymous poster hash: 1ace3...9cc

Ja man blir brun selvom man bruker solfaktor 50. Har nettopp vært 2 uker i syden med barna mine på 3,5 og 6 år. Smørte de flere ganger om dagen med faktor 50. Vi holdt oss unna solen fra ca 12-15 hver dag og likevel er de blitt veldig brun. De er gyllen til vanlig siden faren er utenlandsk, men allikevel man får farge med faktor 50.

Og jo man blir brun i skyggen. Vi var på båttur en dag i 6 timer i syden, 2 etasjers båt og jeg satt i skyggen hele tiden, badet ikke i sjøen heller pga hadde mensen. Allikevel fikk jeg skille på ryggen. Hadde singlet på meg så jeg så tydelig skille om kvelden.

Anonymous poster hash: 23778...7e7

Skrevet

Snakk om hysteriske mødre her inne. At barn/voksne blir brune er ingen helserisiko, men å bli SOLBRENT ER farlig.

Lurer på hva foreldre gjør med sine barn i land der sola er oppe hele dagen nesten hele året? Låser de inne?

Etter normen her inne så kan ikke disse barna forlate huset i det hele tatt. Så ta dere sammen damer og la barna kose seg og ikke begrens livets dems pga at de kan bli brune.

Skulle tru brunfarge er det samme som barnemishandling her inne!

Anonymous poster hash: b5c10...34f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...