Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Tenk at man blir glad for å se noe så stygt! ;)

Min begynte å gå for ca en uke siden, da kom det litt, men på fredag kom en god klatt med litt gammelt blod i så da var det ingen tvil hos meg.

Jeg ropte ivrig på mannen min slik at han også fikk se! Det spørs om jeg ikke har gitt han varige men nå, men han besvimte ikke :)

Hohoo..han må jo ta del i morroa!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063019-slimproppen/#findComment-145502759
Del på andre sider

Tenk at man blir glad for å se noe så stygt! ;)

Min begynte å gå for ca en uke siden, da kom det litt, men på fredag kom en god klatt med litt gammelt blod i så da var det ingen tvil hos meg.

Jeg ropte ivrig på mannen min slik at han også fikk se! Det spørs om jeg ikke har gitt han varige men nå, men han besvimte ikke :)

Hohoo..han må jo ta del i morroa!!

Haha! Ser han for meg der han lener seg over do for å skue den berømte slimklysa! :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063019-slimproppen/#findComment-145502794
Del på andre sider

Annonse

Signalement slimpropp: forholdsvis stor slimklyse( som en liten femmer?). Grunnfarge: gul. Islett av det jeg antar er blod ga det gule et anstrøk av grønt. Lignet litt på sånn slim som kan komme rett før mensen. (Regner med at alle er ferdige med kvelds- ev nattmat) Nå skal det sies at jordmor var oppi og "romsterte" litt i dag tidlig.

Kan ikke huske å ha vært så opptatt av slimproppen ved tidligere graviditeter

, men det er noe med å få med seg alt når det er siste gang :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063019-slimproppen/#findComment-145503143
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Hehe..ja dette er mitt første barn og jeg er 38 år så det er ikke sikkert jeg får oppleve den fantastiske slimproppen igjen så her er alt spennende og nytt! ;)

Men, det sies jo at mange aldri ser snurten til den heller, slik som at vannet ikke går av seg selv hos alle.

Alt er nok like vanlig og normalt.

Jeg lurer veldig på det mtp "stripping", noe jeg aldri har hørt om før nå ( vel, i en annen sammenheng har jeg jo hørt om det, men regner med det er noe HELT annet! Ser det forresten for meg når man får beskjed av jordmor/lege? at man neste gang skal strippes og da møter opp i passelige klær for anledningen, setter på musikken og går i gang med showet! ;) )

Men tilbake til det jeg lurer på. Jeg ser det er noen som blir strippet før termin og lurer på hvor vanlig dette er? 

Jeg går til jordmor her på den kommunale helsestasjonen, ei eldre dame med lang erfaring, men ser liksom ikke for meg at hun skal "oppi der" og rote når det aldri har vært snakket om før.

Skal ha ny time i morgen ( 40+1 ) og det burde jo da være på tide at noe skjer snart.

Skal ha igangsettende akupunktur i dag så håper jo det hjelper.

Men lurer også veldig på når og hvem som sjekker modning osv og om dette skjer kun etter terminen er nådd?

Mye å lure på, men noen som vet eller har erfaring rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063019-slimproppen/#findComment-145503346
Del på andre sider

Jeg og reagerer litt på at noen strippes før termin. For at jm i det hele tatt skal greie å strippe, må livmorhalsen ha begynt å åpne seg litt. Hun må jo inn for å løsne fosterhinnene litt fra livmorveggen. Det sies at dette skal utløse hormoner som skal sette i gang fødsel. Det virket for meg når jeg var 42 uker gravid for 16 år sida, fikk rier men de var ikke sterke nok så måtte få drypp.

I går tilbød hun seg å gjøre det på kontroll ved termin, men jeg vet ikke om dette er rutine. Du kan jo bare spørre når du kommer på kontroll..

Til meg var det ikke modent nok til at hun klarte å strippe, men hun tøyde livmorh. litt, noe som også kan sette fart på sakene. Jeg følte meg litt uggen i går og som sagt kom slimproppen ;) men ellers har det ikke skjedd stort.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063019-slimproppen/#findComment-145503410
Del på andre sider

Hehe..ja dette er mitt første barn og jeg er 38 år så det er ikke sikkert jeg får oppleve den fantastiske slimproppen igjen så her er alt spennende og nytt! ;)

Men, det sies jo at mange aldri ser snurten til den heller, slik som at vannet ikke går av seg selv hos alle.

Alt er nok like vanlig og normalt.

Jeg lurer veldig på det mtp "stripping", noe jeg aldri har hørt om før nå ( vel, i en annen sammenheng har jeg jo hørt om det, men regner med det er noe HELT annet! Ser det forresten for meg når man får beskjed av jordmor/lege? at man neste gang skal strippes og da møter opp i passelige klær for anledningen, setter på musikken og går i gang med showet! ;) )

Men tilbake til det jeg lurer på. Jeg ser det er noen som blir strippet før termin og lurer på hvor vanlig dette er? 

Jeg går til jordmor her på den kommunale helsestasjonen, ei eldre dame med lang erfaring, men ser liksom ikke for meg at hun skal "oppi der" og rote når det aldri har vært snakket om før.

Skal ha ny time i morgen ( 40+1 ) og det burde jo da være på tide at noe skjer snart.

Skal ha igangsettende akupunktur i dag så håper jo det hjelper.

Men lurer også veldig på når og hvem som sjekker modning osv og om dette skjer kun etter terminen er nådd?

Mye å lure på, men noen som vet eller har erfaring rundt dette?

Jeg ble strippet en uke før termin. Men livmorhalsen var da moden og myk. Jeg var utrolig sliten (ble tre mnd før termin singel) og da alene med tre barn + den i magen. Jordmor sa hun til vanlig ikke strippet før termin men hun så at jeg var utslitt og ville prøve å hjelpe meg å unngå overtid. Enkelte jordmødre kan være veldig restriktiv mens andre er mer åpne for å hjelpe til. Ville hvertfall spurt om hun kan sjekke modning i morgen. Alt som kan skje er at hun sier nei? Eller ja. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144063019-slimproppen/#findComment-145503470
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...