Gå til innhold

40 i feber uten andre symptomer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor på halvannet fikk feber i går kveld. Hadde da 39,5. Hun virket ikke så veldig plaget og holdt stort sett på som vanlig, men våknet endel i natt til tross for paracet. I dag har det steget til 40. Hun har spist lite, men drukket greit. Har hatt ok almenntilstand men vært sutrete og klengete.. sover veldig urolig, men hun verken hoster eller har snørr. Det virker ikke som hun har vondt noe sted heller.

Vi er på hytta. I morgen kveld og natt er det meningen at hun og jeg skal være her alene uten bil da resten av familien skal på sabeltann-show..

Hva hadde dere gjordt? Sett det an eller troppet opp på en eller annen legevakt (minst en times biltur) i kveld eller i morgen formiddag?

Anonymous poster hash: 25fe3...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok sett det an. Så lenge almenntilstand er fin, barnet drikker og du klarer å få ned feber med febernedsettende/kle av barnet.

Anonymous poster hash: e6397...06f

Skrevet

Dette høres foreløpig ut som et klassisk fjerde barnesykdomstilfelle.

Vent en dag til og se om det dukker opp noe utslett.

Har opplevd dette med begge mine på den alderen og feberen forsvant som dugg for solen etter tre dager da kom utslettet.

Jeg hadde dratt på hytta.

Anonymous poster hash: f1412...871
Skrevet

Enig med at det sikkert er den fjerde barnesykdom. Datteren min fikk utslett nøyaktig etter 72 timer. Finnes mange bilder av det hvis du googler.

Anonymous poster hash: 9a557...3ae

Skrevet

Ørebetennelse kan være symptomfri ellers, og da kan det utvikle seg til farlig mastoiditt. Har opplevd det selv - unngikk akkurat operasjon. Har av erfaring blitt en "hysterisk" mamma som går til legen for sjekk ved mistanke om sykdom. Dessverre er det som regel ørebetennelse på gang med begge barna.

Anonymous poster hash: d4f7f...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...