Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren startet med babyprosjektet vårt i september 2011, da var vi 32 og 33 år nå er vi 34 og 35 år. Månedene kom og gikk med mye håp og skuffelser. I november 2012 innså vi at vi ikke kom til å få barn på egenhånd. Jeg oppsøkte legen som henviste med til gynekologisk avdeling for utredning. Der trodde legen at jeg hadde endometriose, men syntes at det var rart at jeg ikke hadde smerter under menstruasjonen. Jeg fikk time til laproskopi.

I april 2013 ble jeg operert, men det var lite endometriose hos meg, men de fant store sammenvoksninger i høyre side, der de ikke finner høyre eggstokk og en eggleder som var tett. I venstre side finner de en tett eggleder, men den greier de å åpne. Egglederen er deformert så vi ble anbefalt å søke IVF noe vi har gjort.  Jeg har normal eggløsning.

I mai 2013 får vi brev fra Rikshospitalet om at henvisningen er mottatt. Så nå venter vi på brev som sier om vi får komme på forsamtale eller ikke. Jeg må sannsynligvis ned i vekt for å få forsøk. Så nå er jeg på slankern i denne ventetiden.

Ventetiden blir brukt til lange trimturer og oppussingsprosjekt i huset, det er godt å få fokuset bort fra babyprosjektet selv om det er veldig oppslukende til tider og det føles lenge til våren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lykke til! Håper dere får brev veldig snart slik at dere kommer i gang:). Men dere er flinke som flytter fokuset over på noe annet:). Tror det er bra for det meste:))

Skrevet

Hei Kreoline!

Velkommen inn hit...vi er alt for mange medlemmer her, så det har vel blitt bestemt at 2013 er året hvor alle blir gravid :P

Håper dere lykkes på første forsøk :D

Skrevet

Hei Kreoline!

Velkommen inn hit...vi er alt for mange medlemmer her, så det har vel blitt bestemt at 2013 er året hvor alle blir gravid :P

Håper dere lykkes på første forsøk :D

Takk det samme, det er fint med et fellesskap her inne. Jeg har lest mye men ikke skrevet noe her inne før nå.

Skrevet

Masse lykke til! Håper dere får brev veldig snart slik at dere kommer i gang:). Men dere er flinke som flytter fokuset over på noe annet:). Tror det er bra for det meste:))

Det er mer jeg som må flytte fokus, min samboer tar dette babyprosjektet med knusende ro, men han  følger med og hører på når jeg snakker om det.

Skrevet

Hehe d høres ut som hos oss;). Samboeren min hører på meg og følger med. Jeg er nok den som stresser mer. Har holdt på i over fem år. Nå fyller jeg snart år igjen.... Tia flyr føler jeg:/. Men vi lykkes til slutt...som Fighter'n skriver! Dette er året :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...