Gå til innhold

U/T VIKTIG!! Kan valerina forte fåes reseptfritt?? Mann med alvorlige søvnproblemer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

Anonymous poster hash: 36be3...ec0

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, men ved alvorlige søvnplager spørs det om han trenger noe sterkere. Valerina forte er et naturlegemiddel og har ingen dokumentert effekt - selv om mange mener det virker. :)

Anonymous poster hash: d68e5...078

Skrevet

Prøv Sedaforte i stedet. Virker mye bedre

Anonymous poster hash: 042cb...023

Skrevet

Ja, men det har same dokumenterte effekt som eit kamferdrops på søvnvansker, alstå null.

Mwn tru kan flytte fjell blir det sagt.

Skrevet

Vet flere som har fått hjelp til å sove av å ta magnesium til kvelds. Verdt å prøve. Selv sverger jeg til en orgasme.

Anonymous poster hash: 3fcc8...2c9

Annonse

Skrevet

Takk for svar. Vi har fått e-resept på circadin melatonin. Han har gått så lenge uten søvn at han får vrangforestillinger... Veldig ekkelt..

Nå håper jeg bare det er alvorlig fordi sånn har han aldri vært de 12 årene vi har vært sammen!

Jeg blir jo redd for psykose og slikt i tillegg..

Skrevet

Jeg tar valeriana forte hver kveld, hjelper for min del. Men må også meditere før jeg legger meg.

Anonymous poster hash: ae5c8...8dc
Skrevet

Prøvde en orsgamse også ja, hjalp ikke :P

Skrevet

Hvis han har alvorlige søvnproblemer burde ham dratt til legen og fått noe.

Skrevet

Hvis han har så store søvnproblemer at han får vrangforestillinger vil nok ikke Cirkadin være nok de første nettene.

Jeg fikk Remeron smeltetabletter da jeg hadde gått våken i tre døgn og begynte å få rare tanker i hodet. Ville ringt legen igjen og bedt om noe sterkere til å ta de første døgnene.

Cirkadin kan hjelpe på sikt, men vil nok ikke hjelpe når det har gått så langt.

Anonymous poster hash: 7a0f8...b3f

Skrevet

Legen hans har ferie og kun turnuskandidat på jobb på legekontoret fram til neste uke :( Legevakta vil ikke ha han inn.. Er alvorlig bekymret...

I natt trodde han at han søster, som er på cruise i Middelhavet, sto opp i veien her, løp etter henne.. Ropte på henne.. Ville ikke høre..

Forrige natten trodde han onkelen hans hadde kjørt over en bil utenfor med traktor og blitt arrestert! Han bor i en annen landsdel...

Skrevet

Hvis han har så store søvnproblemer at han får vrangforestillinger vil nok ikke Cirkadin være nok de første nettene.

Jeg fikk Remeron smeltetabletter da jeg hadde gått våken i tre døgn og begynte å få rare tanker i hodet. Ville ringt legen igjen og bedt om noe sterkere til å ta de første døgnene.

Cirkadin kan hjelpe på sikt, men vil nok ikke hjelpe når det har gått så langt. Anonymous poster hash: 7a0f8...b3f

Takk for råd, men legesekretæren kan bare skrive ut noe han har fått før :(

Turnuslegen er forresten bare der fra onsdag..

Annonse

Skrevet

Er han rusmissbruker eller jar andre diagnoser? Hvis han ikke er avhengig av rus så ville jeg bedt om imovane som er en innsovingsmedisin; )

Anonymous poster hash: c8f3a...d2a

Skrevet

Sikker på at han ikke faktisk sover når han har disse "vrangforestillingene"?

At han rett og slett går i søvne 

Anonymous poster hash: 006c1...2cc
Skrevet

Kan jo være lurt å finne årsak til søvnproblemene. Har selv slitt endel med søvn, har vært sterkt knyttet opp til psyken min...har prøvd det meste av medikament og det må nok sterkere medikament til for å knekke han sann det er nå...

Skrevet

Jeg har valerina forte mannen din kan få. Jeg bruker de ikke. Har en hel eske. Bor i Rogaland. Send meg PM om du bor i nærheten.

Skrevet

Takk for det Mrs. Rogaland men det haster.. Vi bor i Akershus.. Får ta alle midler i bruk nå for å få han til å sove. Han er i tillegg overnervøs pga ting som nylig har skjedd rundt oss.

Nei han er ikke rusmisbruker..

Ja er sikker på at han er våken, i natt røyka han når han løp avgårde.. Men han sitter å stirrer tomt ut i lufta og er borte vekke.. Tror han "sover" da på en måte..

Dette er fælt..

Skrevet

Er han deprimert eller psykotisk? Hvorfor får han ikke sove?

Skrevet

Og hvorfor ville ikke legevakten ta han inn?

Skrevet

Dette høres ikke greit ut! Mannen din hallusinerer som følge av søvnmangel. Jeg anbefaler at dere tar kontakt med legevakten på nytt, legger frem all informasjonen du har gitt her og ber om å få komme inn i dag.

Det er mange ulike medikamenter som kan hjelpe men legevaktslegen må først av alt vurdere mannen din med tanke på ulike fysiske og psykiske årsaker til søvmangelen.   

Anonymous poster hash: 90bec...a6f

Skrevet

Vel, om han ikke får sove, og han ikke kan få legemidler, så prøv med ei flaske brennevin.

Skrevet

Vel, om han ikke får sove, og han ikke kan få legemidler, så prøv med ei flaske brennevin.

Ja det var jo lurt å helle sprit i en mann med vrangforestillinger! Gah!

Anonymous poster hash: c9bfc...6ab

Skrevet

Hi her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...