Gå til innhold

Vann i kroppen!

Anbefalte innlegg

Går det an å samle så mye vann?? Er uke 37+0 idag og la merke til at kroppen var noget mer vassen enn vanlig, så tenkte jeg skulle gå på vekten for moroskyld... 3,5 kilo opp på en uke??? Greit at det er varmt og at jeg har vært mye på bena de siste dagene altså, men hjelp..

Flere som plutselig begynte å samle vann? Og tips for å minske vannsamlingen mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144062845-vann-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er ved termin nå og tror nok en god del av vektoppgangen din skyldes vann ja. Jeg samler også vann, veide meg for en uke siden og var da gått opp 2 kg. Skal til kontroll i morra og gruer for å gå på vekta.... Trøst deg med at det kommer til å rase av deg etter du har født.:)

Det du skal være obs på er at vann i kroppen kan bety svangerskapsforgiftning, og at det er viktig at blodtrykk og urin blir sjekka.støttestrømper er lurt, det forebygger at du får problemer med åreknuter etter graviditeten.

Ellers er det vel ikke så mye å gjøre med vannansamling annet enn å være forsiktig med mye salt i kosten. Legg beina høyt!

Jeg hadde masse vann i kroppen forrige gang og det samme denne gangen. Begynte rundt uke 30! Nå er jeg en hval! Neida..joda... ;) Fikk litt panikk forrige gang da jeg hadde gått opp 5 kg i uka i 2 uker... Alt var som det skulle og det rant ut av meg rask etter fødsel. Ikke akkurat flott eller godt, men det går over raskt etter fødsel:) 

Annonse

Samme her - fullstendig elefantbein....... Får kun på meg Havaianasene....... So uaktuelt.

Er uke 31 nå, såm9 ukerigjen på disse pailabbene.... Bli interessant når ferien er over og jeg ha noen uker igjen på jobb. Ikke helt passende på kontoret med strandsandaler..... :) men sånn må det nok bli.......

Da har jeg kapitulert og tredd på støttestrømper...... Det hjelper faktisk..... Anklene og tærne er ihvertfall litt mindre "stappa", men jeg ser vannet legger seg i en fin kant over kanten på strømpene/like under kneet... Herlig....

Godt det ikke er så lenge igjen nå..... 9 weeks and counting....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...