Gå til innhold

Om du får et pristilbud fra et bilverksted... Har de da lov å kreve mer enn 10% mer enn det tilbudet uansett hva de finner ut underveis?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt bilen på verksted, og ble forespeilet ca 20-21 000,- da de hadde en kort forundersøkelse på den.

Nå kom regnignen, er den er på nesten 28 000,-. Kan de med loven i hånd sende meg en sånn regning? Da tenker jeg kanskje på kjøpsloven, og pristilbud, eller noe. Men mener der er noe med at selger kan kreve inntil 10% mer enn tilbudet, men ikke mer enn det.

Tar jeg feil her?

Anonymous poster hash: bc3c6...932

Fortsetter under...

da antar jeg de har utført mer arbeid enn hva tilbudet var på, noe som er veldig vanlig. Da er det dessverre helt legitimt. Det lønner seg å gi beskjed om at de må ringe og avtale om det dukker opp noe som sprekker budsjettet..

Anonymous poster hash: e0bac...6d4

Ikke om de ikke har gitt beskjed først. Har de sagt at dere skal betale 20000 for så å finne ytterligere feli, og gitt beskjed om dette så må dere betale om dere skal ha tilbake bilen. 

Har de bare gjort jobben uten å si fra så står nok første tilbud så lenge dere har bevis på hva dette var. 

Anonymous poster hash: e069b...47b

Var prisoverslaget med medveridavgift? For om det det ikke var opplyst om det så kan det stemme med summen. Hva står det i regningen? 28000,- ink mva? Sum arbeid 21000,-?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...