Ringo79 Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Vet ikke helt hva det heter, men når de bruker kikkhullkirurgi for å se livmora innenfra.... Er det noen som har vært gjennom det og kan fortelle litt om det?? Ser ut for at vi må i gang med 3.uthenting. Vil gjerne utredes litt mer før det evt skjer. Noen som har tips el råd for hva vi skal tenke på før den siste uthentingen?
Tante_Esel Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 mener du hsg? eller lapraskopi? hsg så skyller de gjennom livmor, og ser etter evt polypper, de får ikke sett på eggledere.... Lap, - er en operasjon, der de ser på livmor, eggledere, om det evt er endometriose, eller pco... Kort fortalt... men her bruker de altså kniv... ved hsc så fikk jeg narkose, men var helt fin etter undersøkelsen... hva du må sprre om videre... hm... vet jo ikke hva du har prøvd av medisiner, men hvis du kun har brukt et slag, så kan det hjelpe å bytte hormoner... eks fra puregon til menopour, fra kort til langt regime osv... men vanskelig så lenge jeg ikke vet noe om historikken din... Minner også om viktigheten av vitaminer, og scilicea original Vitaminer også for mannen!! hvis det er mannen som er problemet, kan kanskje en tur til dr purvis hjelpe
Lillie Vanillie Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Jeg tok kikkhullsoperasjon på Ullevål for drøyt to år siden. Da får de inn med instrumenter og kamera via navlen og to små snitt i buken, jeg var i narkose, og merket ingen verdens ting til noe som helst Hos meg fant de bittelitt endometriose som de brant vekk i samme slengen, det kan være med på å forsure miljøet i livmoren, og kan ikke oppdages på annen måte enn ved operasjon. Ellers skal det sies at før operasjonen hadde jeg bare negative tester, mens etter har jeg blitt gravid på tre av tre innsett, og resultatet av det tredje innsettet har termin om en måned Bortsett fra det gjorde jeg ikke noe annerledes enn før.
Ringo79 Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2013 Tusen takk for svar dere:). Jeg har hatt to uthentinger. To ferskforsøk. Fire fryseforsøk. Kjemisk graviditet på første fryseforsøk. Utenom det har det ikke skjedd noen ingenting. Begynner å fortvile. Skal teste imorgen etter at siste egget ble satt inn. Jeg kjenner akkurat samme tegnene som ved de andre rundene.......når det nærmer seg test bygger det seg opp skikkelige menssmerter....så neg test. Sitter derfor og fungerer nå om jeg kanskje burde gjøre noe før siste uthentinga. Jeg har ikke blitt sjekket for endometriose. Menstruasjonen min kan tyde på det. Den er kraftig og svært smertefull. Kjenner ikke at motivasjonen er på topp til å fortsette uten å se litt nøyere på tingenes tilstand. Godt å høre at det er et greit inngrep det der:). Og du lillie vanillie: det er jo fantastisk at resultatet ble slik det ble:)). Om det faktisk var den 'lille' endometriosen di fjerna som var årsaken til neg tester... Gjør meg bare enda mere sikker på at jeg er nødt til å kontakte min gyn og diskutere dette med han . Takk!
Ringo79 Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2013 Det er forøvrig ikke avdekket noe problem hos noen av oss. Jeg prod egg i fleng til uthentinger. Slimhinna er alltid perfekt. Svømmerne til samboeren min er sterke og fine:). Så frustrasjonen blir litt stor når man ikke forstår hva som er galt. Tar vitaminer og tester med blodpr hos fastlege ang mangler osv.
Lillie Vanillie Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Det var ikke funnet noe galt hos meg heller, hsg-røngten viste åpne eggledere, vi bruker donor. så det var ikke noe å si på den kvaliteten, men inseminasjonene (seks av dem) var resultatløse. Ved første IVF hadde vi toppscore på embryoene, men hverken første fersk eller første frys gav positiv test. Da bad jeg om et møte med legen på Rikshospitalet, og sa at jeg ønsket lapraskopi før videre forsøk, og siden jeg hadde symptomer på endometriose samt veldig høy kvalitet på embryoene, så sendte han inn en henvisning. Jeg hadde to frys etter det, og ble gravid (men mistet) på begge, før det nå klaffet på andre ferskforsøk. Jeg tror ikke det er tilfeldig at jeg plutselig ble gravid tre ganger på rappen etter operasjonen, så jeg ville definitivt bedt om en henvisning. Og skulle det være lang ventetid, så er det fritt sykehusvalg, så ring litt rundt og hør hvor du kommer raskest til. Men, håper selvsagt at det ikke blir nødvendig, og at det blir positiv test med embryoet du fikk satt inn nå, det hadde jo vært det aller beste
Ringo79 Skrevet 8. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2013 Takk for at du forteller! Høres ikke tilfeldig ut nei. Jeg testet neg idag:(. Ble som jeg fryktet. Synes det er håpløst å kjøre i gang igjen med siste runde uten å gjøre noen grep. Skal snakke med St.olavs ang henvisning. Hvis ikke får gyn min gjøre det. Man må tydeligvis være litt frempå og tenke selv... Godt man har damene her inne å snakke litt med ). Ha en flott dag videre:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå