Gå til innhold

Flere som er litt lei av kommentarer om den store magen?

Anbefalte innlegg

Har enda 2 mnd igjen til termin. Er i uke 31+4. Alle jeg møter (naboer, arb.kollegaer etc) spør hvor mange uker jeg har igjen. Kan ikke være lenge igjen! Så svarer jeg 2 mnd og alle blir like overrasket. Mange spør da på tull om d ikke er 2 inni der og at jeg kommer til å bli gigasvær. Til og med legen kom en slik kommentar!

Har en veldig spiss mage og kun lagt på men 6kg hittil. Skal sies at jeg er bare 157cm, så liten plass til magen.

Men såå stor er jeg da ikke.

Jaja, jeg synes magen min er veldig fin akkurat nå:) akkurat passe stor faktisk!

Fortsetter under...

Det er aldri ok å kommentere magestørrelse mener nå jeg.

Jeg har stort sett kun fått kommentarer om at jeg ser sliten og dårlig ut, ikke så motiverende det heller. Denne uka har jeg fått flere kommentarer på at jeg ser bedre ut og det var hyggelig:) nå har jeg vært alene med 3 åringen noen dager og er utslitt. Møtte naboen som sier "å nå var du blitt stor" og deretter neste nabo "kommer babyen snart?" Svarer at jeg har termin 9. august og da "å er det såpass igjen!"

Jeg er helt på gjennomsnittet og har kun lagt på meg i magen, så takk!!

her får jeg høre hvor liten jeg er.... Ikke så koselig det heller når jeg føler jeg ligger akkurat på gjennomsnittet, er dog mindre enn da jeg gikk gravid første gang ,men så er jeg å over 15 kilo lettere denne gangen her så antar at alt blir litt mindre da ;)

Jeg får alltid høre hvor liten mage jeg har. Har ikke plaget meg før, tror det føles litt bedre den veien. Men nå som jeg har en altfor liten baby synes jeg ikke det er noe gøy å bli minnet på at magen er liten...

Synes folk kan passe seg litt for å kommentere, uansett hvilken vei det går! Det kan være følsomt for de fleste, uansett årsak...

Sikkert ikke noe morsomt å få kommentarer at den er liten heller:( enig i at folk kan slutte å kommentere str. Jeg bruker ikke å gjøre d nettopp fordi d er et sårt tema.

Alle har akkurat passe stor mage:)

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor folk må kommentere sånt. Størrelsen på magen kommer jo helt an på hvordan livmoren ligger, har ikke nødvendigvis noe med vekt å gjøre. Men jeg har jo skjønt at når man er gravid er man fritt vilt, folk kan ta deg på magen uten å spørre om lov, kommentere kroppsfasong og attpåtil kalle en "tjukka" uten at det skal bli tatt som en fornærmelse. Jeg fikk høre at magen var liten helt til mini tok et skippertak for en måneds tid siden, da ble jeg visst stor. Men jeg jeg har ligget på gjennomsnittet hele tiden, og gjør fremdeles det.

Får høre det hele tiden og er ganske lei, ennå magemåla ligger nesten under den grønne... så liten mage.. får hele tiden høre... "må jo være feil termin", "var du like stor sist" etc etc etc :P haha tror ikke de mener å være slemme, men trenger ikke høre det samme om og om igjen :P

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om eventuelle kommentarer.. Som regel sier folk at de syns magen er fin. Men det er jo noen som mener den er stor, eller "nå kan du vel ikke bli større".

Men jeg tar meg absolutt ikke nær av det. Syns selv jeg er en god del mindre enn i forrige svangerskap, så det er nok helst det at de ikke har sett meg/magen på en stund.

Men blir stadig overrasket over folk som tar på magen min uten å spørre først.. Merkelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...