Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge to synes dette navnet er kjempefint. Men vi elsker også å reise, og er mye i utlandet. Blir det for komplisert? Er det noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: ad138...6d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes det viktigste er at dere synes det er pent.

Kan nok bli noen rare uttaler i andre land, men har det så mye å si egentlig? Skjønner dere liker å reise, men dere bor vel i Norge?

Synes Synnøve er fint. Tenker budeie :). Liker også Veslemøy og Sunniva, men de er vel ikke noe letter å si i utlandet :P

Endret av Eubla
Skrevet

Kanskje Synneva er et alternativ om dere vil slippe ø? 

Anonymous poster hash: 73bcd...59c
Skrevet

Har erfaring med det navnet ja ;-) Har reist endel rundt om, har ikke opplevd det som noe stort problem, verre med etternavnet der jeg har enda to norske bokstaver... De fleste får til å uttale det i en eller annen variant, blir ofte til Sinnowa eller lignende. Sunniva er kanskje hakket enklere, fint navn det også, men om dere begge liker Synnøve best, og eneste grunnen til å velge vekk er uttale i utlandet, ville jeg kjørt på!

Anonymous poster hash: a8dc3...fa3

Skrevet

Takk for svar. Jeg har også tenkt på Synneve, men vet ikke om han er enig.

Sunniva er kjempefint, men er dessverre brukt i omgangskretsen.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har også tenkt på Synneve, men vet ikke om han er enig.

Sunniva er kjempefint, men er dessverre brukt i omgangskretsen.

Ser at mitt svar kom inni sitatet, men shit au... :-s

Skrevet

Synes Synnøve er et fantstisk fint navn. Kjenner to som heter Synnøve, som bor i utlandet, og de har vel kallenavn begge to :-)

Skrevet

Hadde ikke tenkt på hvordan det vil fungere i utlandet, det går nok helt sikkert fint. Fint navn, men sliter litt med uttalen. Jeg vill sagt Synn-øve med trykk på første stavelse, men her jeg bor er det så mange som sier Synn-Øve, med trykk på Ø...

Anonymous poster hash: 16715...17c

Skrevet

Kan nok bli noen rare uttaler i andre land, men har det så mye å si egentlig? Skjønner dere liker å reise, men dere bor vel i Norge?

Helt enig i dette. Jeg har selv et internasjonalt navn og det er enkelt og praktisk, men jeg skulle noen ganger ønske jeg hadde et som ga meg mer tydelig norsk identitet. Det tror jeg flere vil komme til å gjøre i framtiden selv om navnetrenden akkurat nå er veldig internasjonal :)

Skrevet

Helt greit navn :)

Skrevet

Alt kler den smukke, tenker jeg;-) Ingen favoritt, men heller det enn Michelle og Nora f.eks.

Skrevet

Helt enig i dette. Jeg har selv et internasjonalt navn og det er enkelt og praktisk, men jeg skulle noen ganger ønske jeg hadde et som ga meg mer tydelig norsk identitet. Det tror jeg flere vil komme til å gjøre i framtiden selv om navnetrenden akkurat nå er veldig internasjonal :)

Takk for svar!

Det er ikke så interessant om det er noen som ikke liker navnet. Vi liker det selv og det er det som betyr noe.

Men det er godt å se at dere synes det fungerer i utlandet! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...