Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tidlig ultralyd, er det innvendig da?

Jeg skal på ul når jeg er 9+3.

Når er eventuelt skillet mellom innvendig og utvendig i uker altså??

Anonymous poster hash: b8713...14c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å... dette burde jeg huske :) Tror jeg hadde innvendig frem til uke 10 ca. Den i uke 12 tok hun utvendig ihvertfall. Det kommer ann på hvor høyt opp livmoren er kommet. Ligger den unde skambeinet (forferdelig ord) så må de ta innvendig.

Jormor bruke å sjekke hvor høyt opp livemoren er kommet og når hun kan kjenne den over beinet så er det nok tid for utvendig ul.

Skrevet

Jeg tok utvendig i forrige uke og var da 8+6. Tok ett sekund å finne og hørte ett hjerte som slo fint og kraftig. Sykehus tar alltid utvendig først er min erfaring.

Skrevet

Å så kjekt å høre hjertet slå!!! :)

Fikk du utvendig ul? Ikke bare hjertelyd (doppler)? Å! da vil jeg det i august. :) fikk beskjed om at jeg måtte ha innvendig da. 

Kjekt med ul, men kunne godt ventet til ordinær, men pga SA vil de sjekke.

Skrevet

Jeg tok innvendig ultralyd hos gynekolog da jeg var 9+5. Men om det er vanlig, vet jeg ikke..

Skrevet

Jeg tok innvendig i uke 5 og 8. Vet ikke hvor vanlig det er å ta det utvendig så tidlig.

Skrevet

Tror det kommer litt ann på hvor mye mageflesk en har også. Har man masse flesk, er det best med innveding ul for å se mest mulig. Hvertfall det jeg har fått beskjed om da jeg spurte hvorfor det var ulikt.

Anonymous poster hash: be16d...f76
Skrevet

Jeg hadde tre tidlig UL da jeg gikk gravid. Første var hos gyn, kun 5 uker på vei. Det var innvendig. Så i uke 8 på sykehuset, og dette var innvendig. Enda en hos gyn i uke 11, og det var også innvendig. 

Jeg vet om noen som fikk utvendig i uke 6. Det kommer an på hvor god ultralydmaskin de har. Rett og slett.

Anonymous poster hash: 7c9e9...67e
Skrevet

Jeg holder en knapp på Anonym bryker :) Maskinen som avgjør :) Jeg hadde innvendig frem til uke 12 og jeg vil ikke si at jeg har mer flesk enn jeg trenger. Heller litt mindre.

Så da vant teknologien i mine øyne  :D

Skrevet

Jeg har vært på tre tidlige ultralyder i mine til nå tre sangerskap. to ganger privat og en gang på sykehuset hvor jeg skal føde..alle gangene har det vært innvendig.. trodde det var mest vanlig da ikke alle har apparater som er gode nok til å se "alt" utvendig så tidlig..

Skrevet

Ingen spørsmål er teite. Det som er teit er å ikke spørre, for da får man aldri svar. ;)

Skrevet

Jeg skal på ultralydklinikken(http://www.ultralydklinikken.no/, en privat klinikk som bare driver med ultralyd for gravide, så de må jo ha bra utstyr hvis det er bare det de gjør! Litt flaut å ringe å spørre om hva det blir;) På en sånn spørsmålside på nettsiden deres hvor spm er "hvordan foregår en ultralyd"  er svaret "man får en gele på magen bla bla" håper at det er et godt tegn, ellers får jeg bare møte "godt forberedt"  ;)

HI

Anonymous poster hash: b8713...14c
Skrevet

Jeg var på ul i forje uke. Var da i uke 10. Viste ikke at de tok innvending ul, så var totalt uforberedt! Heldigvis nydusjet, men hadde time til brazillians voksing senere på dagen, så bushen hadde fått vokse fritt og lenge, stor og frodig! Flaut!

Anonymous poster hash: ae0f5...a21

Skrevet

Hehe, ja jeg var 7+1 og da var det innvendig. Jeg var forberedt på det kunne bli innvendig, hun prøvde utvendig men så så dårlig. Jeg er tynn så henger meg på at utstyret avgjør sammen med hvordan livmoren ligger i kroppen:) jeg tenker også de prøver først utvendig og ser om de får bra nok bilder og tar innvendig hvis ikke. Noen er nok mer vant til sånn eller sånn og gjør det de føler seg flinkest til å få bra bilder med. Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...