Gå til innhold

ingen som bruker lue/sol hatt på barna sine nå ?

Lene~mor til tre

Anbefalte innlegg

Jenta mi må ha på seg tynt skaut/kyse/lue eller sommer hatt hver gang vi er ute. . Men lurer på om det bare jeg som synes hun må ha det for når vi har vært ute er det ingen andre på hennes alder som har det... Synes liksom hun må ha det siden vi har en iskald og blåse full sommer og de dagene det er sol har vi brukt sol hatt med øreklaffer for å beskytte både mot sol og vind.. hun blir 2 neste måned. . Synes det bare er rart at så mange ikke bruker det, vi har vært ute å lekt i parker og lignende flere ganger og alltid er snuppa mi den eneste med lue/hatt. . Hva gjør dere ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg setter den på og så river hun den av... :)

Sånn går no dagan...

Anonymous poster hash: ce7e2...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid solhatt på jenta vår, hun river den ikke av da. Hun er ikke kjempelys, men det er vel få barn under 2 som har så tykt hår at det beskytter bra mot sola? Jenta vår nekter å bruke solbriller, så jeg tenker at det er mer behagelig for øynene også med litt skygge :-)

Er på stranda nå og ser at de aller fleste på den alderen er uten solhatt, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også solhatt på toåringen vår, med mindre det er en grå dag uten for mye vind. I barnehagen er de også flinke til å ta hatt på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi enten solhatt eller tynn heklet lue. Mi jente har lite hår og er helt lys i tillegg, så syntes det er best å være litt forsiktig mtp sol, er ikke godt å være solbrent i hodebunnen..

Anonymous poster hash: f921c...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har masse hår da men det er jo ikke så tykt og hun er også lys i håret så jeg synes hun må ha på noe på hodet, spesielt på sol fylte dager. Synes bare det er så rart at så mange andre ikke bruker det, er jo anbefalt pga uv stråling osv også. . Igår var vi både i parken og stranda en liten tur å på begge steder var det vel 3 barn små barn på hele stranden og kun en til utenom snuppa mi i parken.. å det var fullt av folk begge steder med små barn. . Hum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sukk* Skulle gjerne klart å finne en solhatt han enten aksepterte eller ikke klarte å få av. Foreløpig har jeg ikke klart hverken eller. Blond et han også *dobbeltsukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her knyter vi luene fast med dobbeltknute... etter en stund får hu dratt de av, men da har jeg i hvertfall fått noen min. med fred og ro:) Jeg var veldig nasi på bruk at solhatt tidligere, men har blitt litt mer rådvill i det siste. Hu har masse hår og er veldig varm av seg så da jeg tar av henne hattene så er hun bestandig kliss våt... kan jo ikke være godt det heller? 

Anonymous poster hash: cf78f...2ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jenta mi bruker alltid noe på hode, for er det samme problemet her. Men så har ikke jenta mi så mye hår ennå heller, men er mest pga ørene jeg bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her knyter vi luene fast med dobbeltknute... etter en stund får hu dratt de av, men da har jeg i hvertfall fått noen min. med fred og ro:) Jeg var veldig nasi på bruk at solhatt tidligere, men har blitt litt mer rådvill i det siste. Hu har masse hår og er veldig varm av seg så da jeg tar av henne hattene så er hun bestandig kliss våt... kan jo ikke være godt det heller?  Anonymous poster hash: cf78f...2ca

Nei det vil jeg si er barneplageri... Vi bruker ikke solhatt, her på østlandet har det vært knall varmt i noen uker nå og da blir det shit varmt å ha på en slik hatt. Min lille på ett år har en del hår, men det er tynt. Smører ører og hårskillen med faktor 30 slik som resten av kroppen -ikke blitt brent enda ihvertfall og vi har vært på stranden nesten hver dag.

Anonymous poster hash: 09397...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med solhatt, og uansett hvor godt vi fester den på, klarer frøkna og ta den av etter to minutter :-P Hun har mye og tykt hår, så har ikke sett at hun har blitt no solbrent når vi har vært i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Etter at vår første var og er fortsatt et ørebarn har jeg laget en egen regel for mine barn. Lue på hele året fram til 2 års alderen. Etter dette ser jeg vær og vind an, men er veldig forsiktig med å ta av luen på små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker solhatt! Gutten vår på 13 mnd er lys i huden og lyst hår. Hatten bruker både til å beskytte huden og til å gjøre det mer behagelig for han, så han slipper å myse så fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi må ha på seg tynt skaut/kyse/lue eller sommer hatt hver gang vi er ute. . Men lurer på om det bare jeg som synes hun må ha det for når vi har vært ute er det ingen andre på hennes alder som har det... Synes liksom hun må ha det siden vi har en iskald og blåse full sommer og de dagene det er sol har vi brukt sol hatt med øreklaffer for å beskytte både mot sol og vind.. hun blir 2 neste måned. . Synes det bare er rart at så mange ikke bruker det, vi har vært ute å lekt i parker og lignende flere ganger og alltid er snuppa mi den eneste med lue/hatt. . Hva gjør dere ? :)

Vi brukte ikke solhatt på 2åringen. Hun hadde masse hår og det ble alt for varmt med hatt i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...