l.m. Skrevet 16. august 2013 #51 Skrevet 16. august 2013 tittei.. er 29 og venter nr. 4... he he.. wææ går eg inni rekken til de "litt voksne" no he he.... har tre store gutter i fra eit tidligere ekteskap og venter no ein til med min nye mann.. er veldig veldig spennende.. men merker eg har så vanvitti mykje meir symptomer denne gangen enn med de tre andre.. eg e feks. fullstendig bundet til sofaen dag ut og dag inn... og søv i tide og utide.. he he. (passer igrunn utrulig dårlig då me skal gifta oss om 3 veke..... så energiiii kom til meeeg..) he he.... men lever alikavel i ein liten lykke rus.. eg har eit frø inni der som er sååå velkomment.. termin 10.4.2014.
beibilykke Skrevet 16. august 2013 #52 Skrevet 16. august 2013 Grattis I.m. Huff.. ikke kjekt å være dårlig når du har den store happeningen kommende;/. Men..mye kan forandre seg på 3 uker ;) hvil nå, sov masse, drikk masse!! Så skal du se at det ordner seg for snille piker; ) Ellers hvordan går det bergensmammaer;)???
Sniksanne Skrevet 17. august 2013 #53 Skrevet 17. august 2013 Her går det ganske bra, men merker at jeg blir lettere sliten enn tidligere, f.eks etter jobb. Plages en del med morgenkvalme, men en banan på nattbordet og ei ekstra skive til frokost har løst det for meg. Som sagt, blir jeg lett sliten, så det har vært litt utfordrende å holde seg aktiv. Gått opp tre kilo, og er i uke 9 må nok passe på litt fremover. Har fortalt det til sjefen og enkelte andre på jobb, da det er oppgaver jeg ikke kan gjøre, og hensyn som må tas for at jeg skal kunne fortsette i jobb. Hvordan løser dere det på jobb?
Fru Pinne Skrevet 17. august 2013 #54 Skrevet 17. august 2013 Jeg skal til legen på tirsdag og satser på at alt er som det skal. Er i uke 9 nå tror jeg. Litt småkvalm og sliten pluss at jeg kjenner det allerede i bekkenet ved anstrengelser. Har ikke sagt noe på jobb ennå, tenkte å informere sjefen etter legetimen. Har en ganske fysisk tung jobb så det spørs hvor lenge jeg kan holde på med det.
T&G Skrevet 18. august 2013 #55 Skrevet 18. august 2013 Her var det mange Fana-mammaer ja :-) Jeg bor i Steinsviken, har en gutt på 2,5 år og venter nå en liten med ca termin 13. april. Dette er fantastisk altså, men syns det er litt tidlig enda for å slippe jubelen helt løs. Er i helt normal form, så nesten som jeg ikke tror det.. Blir kjekt å følge dere alle :-)
Sophia81 Skrevet 19. august 2013 Forfatter #56 Skrevet 19. august 2013 Hei Her er alt bare bra. Var på UL sist uke og der var det en liten knert på 4 cm med et bankende hjerte som bevegde seg masse. Legen mente jeg var 10+4 (4 dager frem), men regner med han ikke får påvirke det siden det var privat UL. Er det noen av dere som vet hva som er vanlig i forhold til oppfølging med annengangssvangerskap? Fikk beskjed på helsestasjonen at jeg ikke skulle til jordmor før uke 26. Hm... hadde vært kjekt om noen bestilte ordinær UL til meg. Kvalmen er nesten borte og en liten mage stikker frem. Går nok litt fortere nå siden førstemann bare er 13 mnd. Gleder meg til å følge dere videre
MissAlma Skrevet 19. august 2013 #57 Skrevet 19. august 2013 Så hyggelig å høre, Sophia81 Gratulerer med en søt liten 4 cm i magen Vet ikke så mye om det du spør om, men jeg ville kanskje bestilt en legetime da, så du får fyllt ut helsekort og bestilt time til UL? Har forstått at det er stor pågang Jeg har allerede fått innkalling til KK. Her går det også bra, vi er 12+4 imorgen, har vært på UL og alt er bare bra! Var forrige tirsdag, da var sprellebaby 54 mm Og full i liv Men jeg føler meg ennå ikke helt gravid, og tror liksom ikke helt på det Men det kommer vel etter hvert Skal til jordmor i uke 16 vi Blir spennende. Alt er jo nytt for oss
beibilykke Skrevet 23. august 2013 #58 Skrevet 23. august 2013 Hei sophia81! Fastlegen din henviser deg til kk for OUL jeg var hos legen på første kontroll for en uke siden, og jeg fikk brev fra kk i går om time til OUL 27 sept jeg har heller ikke fått jordmor før 4 nov. Er 2 gangs Merker jeg syns alt dette legestyret osv er litt slitsomt. OUL gleder jeg meg veldig til men alt det andre er egentlig bare slitsomt.. hehe.. ..
MissAlma Skrevet 23. august 2013 #59 Skrevet 23. august 2013 jeg var hos legen på første kontroll for en uke siden, og jeg fikk brev fra kk i går om time til OUL 27 sept Ja, du måtte jo det hehe
Ike85 Skrevet 24. august 2013 #60 Skrevet 24. august 2013 Hei jenter, testet positivt i dag. Termin beregner jeg til 7 mai! Bor i Bergen vest!
beibilykke Skrevet 26. august 2013 #61 Skrevet 26. august 2013 jeg var hos legen på første kontroll for en uke siden, og jeg fikk brev fra kk i går om time til OUL 27 sept Ja, du måtte jo det hehe OMG du og?!?!?!
MissAlma Skrevet 26. august 2013 #62 Skrevet 26. august 2013 jeg var hos legen på første kontroll for en uke siden, og jeg fikk brev fra kk i går om time til OUL 27 sept Ja, du måtte jo det hehe OMG du og?!?!?! Selvfølgelig Vi er vel blitt vant til dette nå
Sniksanne Skrevet 26. august 2013 #63 Skrevet 26. august 2013 Noen som vet om vi selv må ta kontakt med helsestasjonen?
beibilykke Skrevet 26. august 2013 #64 Skrevet 26. august 2013 Noen som vet om vi selv må ta kontakt med helsestasjonen? Ja. Det må du holder å sende de en mail med navn og dødselsdato tlf nr og adresse og termin dato. Tror det var den infoen de trengte.så setter de popp time til jm til deg ; )
beibilykke Skrevet 26. august 2013 #65 Skrevet 26. august 2013 jeg var hos legen på første kontroll for en uke siden, og jeg fikk brev fra kk i går om time til OUL 27 sept Ja, du måtte jo det heheOMG du og?!?!?! Selvfølgelig Vi er vel blitt vant til dette nå Haha... skal bli morsomt når vi treffes på sykehuset og garantert kommer på barsel sammen da ;)... når kl fikk du? Jeg fikk tidlig. 08.10 eller noe ala det!
MissAlma Skrevet 27. august 2013 #66 Skrevet 27. august 2013 Haha... skal bli morsomt når vi treffes på sykehuset og garantert kommer på barsel sammen da ;)... når kl fikk du? Jeg fikk tidlig. 08.10 eller noe ala det! Hehe, ja ikke sant? Da spørs det om vi går i hverandre på UL, tror vi fikk time litt seinere, i ni/ti-tiden Gleder meg villt!!! Er formen din bedre eller?
mietutto Skrevet 27. august 2013 #67 Skrevet 27. august 2013 Haha... skal bli morsomt når vi treffes på sykehuset og garantert kommer på barsel sammen da ;)... når kl fikk du? Jeg fikk tidlig. 08.10 eller noe ala det! Hehe, ja ikke sant? Da spørs det om vi går i hverandre på UL, tror vi fikk time litt seinere, i ni/ti-tiden Gleder meg villt!!! Er formen din bedre eller? Og jeg har klokken 9 på kk den 27. Sept ;-)
beibilykke Skrevet 28. august 2013 #68 Skrevet 28. august 2013 Haha... skal bli morsomt når vi treffes på sykehuset og garantert kommer på barsel sammen da ;)... når kl fikk du? Jeg fikk tidlig. 08.10 eller noe ala det! Hehe, ja ikke sant? Da spørs det om vi går i hverandre på UL, tror vi fikk time litt seinere, i ni/ti-tiden Gleder meg villt!!! Er formen din bedre eller?Og jeg har klokken 9 på kk den 27. Sept ;-) Haha.. arti! skjønner de får det travelt på kk i begynnelsen av mars 2014 gleder meg helt vilt til ul. Luuurer på å bestille time privat.er litt "bekymra" i går var det litt brunt/rødt i trusa :/. Seigt.. (unnskyld detaljene).. og har litt smerter/nedpress følelse..mye vondt i korsrygg/bekken ;(men men, kvalmen har sluppet taket så nå er jeg kanskje bare nedi toalettskålen 1-2 ganger på en god dag! Haha;) Håper formen til dere andre er god;) noen som har en formening om kjønn? Og skal dere vite? Vi vil vite, og jeg tror gutt har ei jente fra før; )
Ike85 Skrevet 28. august 2013 #69 Skrevet 28. august 2013 Hei jenter, tenkte å dra på tidlig UL om en måned eller to. Er det noen av dere som har tips til hvor det er best å dra?
mietutto Skrevet 28. august 2013 #70 Skrevet 28. august 2013 Dr mortensen hos sentrumslegene... han er suuuper
Ike85 Skrevet 28. august 2013 #71 Skrevet 28. august 2013 Dr mortensen hos sentrumslegene... han er suuuper Takk for tips!
beibilykke Skrevet 31. august 2013 #72 Skrevet 31. august 2013 Spørsmål til dere Dr Mortensen entusiaster hvordan bestiller dere time? Mail eller tlf? Og hva nøyaktig skjer når du kommer der? Jeg har prøvd å snike litt på nettsiden men syns den var litt dårlig. Kan jeg bestille KUN ultralyd og hva nøyaktig koster det? Er ikke intr i blodtrykk, urin, underlivsundersøkelse osv ; p. Takk for svar og erfaringer
mietutto Skrevet 31. august 2013 #73 Skrevet 31. august 2013 Bestill på nettet...bare si du vil ha tidli ultralyd på spesifisering av ønsker...så får du time sendt pr mail og tlf, så kommer du inn i venterommet, så henter han deg, du legger deg etter hvert på benken, ham tar ultralyd, så snakker dere, så betaler du 1200, så ferdi
beibilykke Skrevet 1. september 2013 #74 Skrevet 1. september 2013 Bestill på nettet...bare si du vil ha tidli ultralyd på spesifisering av ønsker...så får du time sendt pr mail og tlf, så kommer du inn i venterommet, så henter han deg, du legger deg etter hvert på benken, ham tar ultralyd, så snakker dere, så betaler du 1200, så ferdi Takk mietutto hmh.. 1200 var no litt i dyreste laget.. :/. Spørs om eg ikke venter.. blææ.. men er så lenge til!!
mietutto Skrevet 1. september 2013 #75 Skrevet 1. september 2013 Ja, koster, men verdt det hehe... Jeg sitter å lurer på om jeg klarer å vente hele fiiire uker til oul... tiden går ikke fort nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå