Happypregnant Skrevet 7. juli 2013 #1 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Mini er 7 mnd og vi begynte med nattavvenning for 2 netter siden. Begge nettene har han vært våken i 1 1/2 time. Gir han vann, prøver å trøste han i sengen men han er sååååå sta! Etter 15 min, 30 min og 1 time, er han s å godt som sovnet, men så plutselig ombestemmer han seg og begynner å skrike. Gir seg ikke uten en kamp.. Vi stryker, synger og jeg vil helst ikke ta han opp. Men eneste som har fått han til sovne igjen er når min mann bysser han. Hvor mange dager tok det hos dere før dere var i mål? Tok det mindre tid for hver dag? Er det stressede for barnet at både mor og far er til stede? Ødelegger vi mye ved å bysse han i søvn? ( om kvelden stryker vi han på ryggen og synger for at han skal sove) Endret 7. juli 2013 av Happypregnant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 9. juli 2013 #2 Del Skrevet 9. juli 2013 Her begynte vi å gi utvannet mme på flaske i stillhet mens poden på 7 mnd satt i vippestol inne på det mørke soverommet. Gikk bare noen uker så gadd han ikke å våkne mer, når det ikke vanket hverken pupp eller kos. Helt uten gråt Han var da oppe i 4 solide måltider på dagtid, hadde ikke begynt med avvenning før det. Hadde nok ikke stått ved senga begge to, det girer ham sikkert bare mer opp. Vær konsekvente og bestemte. Dersom han må ha kroppskontakt og stimuli på kvelden for å sovne er det for så vidt ikke så rart at han må bysses i søvne på natta heller. Hadde starta med å avvenne kroppskontakten på kvelden, f eks bare tusle rundt i rommet og synge rolig til han sovner. Ta ham opp når han gråter, men legg ham ned igjen like før han sovner, da lærer han å finne søvnen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå