Gå til innhold

Baby utstyr jungelen!!!??"!"#¤%¤#"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er allerede i gang, må spre utgiftene litt utover(baby midt i husbygging og nyinnkjøpt bil), litt tidlig, men det krever jo tydeligvis litt planlegging(også er det jo litt gøy).

Hva tror du at du trenger og hva har du tenkt å kjøpe? Kjøpe brukt? Kjøpe nytt?

Vår plan:

Brukt brio happy duo (faktisk samme som storebror hadde for 7 år siden)

Stellebord og badebalje fra Ikea

Grindsengen fra storebror (ny madrass, dyne, pute,sengetøy osv)

Paraply trille med full liggestilling til å ha i bilen for handleturer ol.

britax römer bilstol baby safe pluss. har funnet en brukt men veldig usikker på om det er på bil sikkerheten man skal prøve å spare penger? Hva syns du om å kjøpe brukt bilsete? Kan man stole helt på at stolen ikke har vært i krasj? 

Dette er det vi anser som "de store" tingene/utgiftene.

(Lite aktivitet på utstyr forumet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det hele høres bra ut, men jeg er veldig skeptisk til brukt bilstol. Jeg vet ei som nettopp solgte en stol som var pent brukt og ikke skadet. Hun tenkte ikke selv over at det hadde noe å si at den hadde sittet i en bil som hadde hatt lekasje, og som hadde utviklet rød muggsopp. Slike soppsporer er farlige. Andre kan ha mistet stolen så den har fått svakheter, uten at det vises. Kanskje tenker de ikke selv over at det har skjedd. Mange tenker at pytt det var jo så lite, men så har stolen likevel blitt svekket..Den sjansen tar jeg ikke.

Skrevet

Uff, ja bilstol er det vi er mest skeptisk til å kjøpe brukt! Vi ender nok på ny bilstol, Pluss at den jeg fant på finn.no som var aktuell skulle hun ha 2000 kr for, når nypris er 2800. 800 kr er ikke no å spare på!!! Jeg hadde aldri kjøpt bilstol nr 2 eller 3 brukt, da de blir brukt i mange år, men vi har vurdert bilstol 1, da vi selv med førstemann bare brukte den i 7 måneder. Jeg har ikke lyst å være en "forbrukermamma". Jeg syntes det er rart at folk har nytt hus, ny bil og alt til den lille er flunka nytt og alt av beste "merke". Det virker som folk har så mye penger for tiden!  Vi har hvertfall meget begrenset med midler nå, selv om vi har god jobb begge to, men det er dyrt å bygge hus og det er dyrt å bo i Norge! Jeg vil tenke både miljø og penger, av mange grunner!

Skrevet

Enig ang bilstol. Vi har heldigvis alt fra nr 1 i hus, så håper nesten på en jente til for da er klærene også på plass og jeg kan kjøpe sånn "vil ha men trenger ikke". :)

Skrevet

Jeg kjøpte maxi cosi bilstol som går fra 0-13 kg. Nå er hun snart 16 mnd ,11 kg og 82 lang og vi skal skifte nå pga bena får litt liten plass og vi skal snart ut på langtur. I følge bilstol ekspert som selger cybex merket så er bilstolen vår fortsatt trygg

da ørene ikke synes over kanten.Når jeg skal på handletur så setter jeg bare bilstolen i handlevogna og fyker rundt med den på hele kjøpesenteret. Da slipper jeg og vekke henne. Vi trengte kun paraplytrille i syden. Veldig lett å ta bilstolen med til alt innendørs og lett å klikke på plass. Gjør du en feil så kommer det røde merket fram og når det er grønt så er alt ok.

Skrevet

Bilstol skal vi kjøpe ny! Blir vell cybex aton 3 med base! :) vi lånte bare bilstol nr 1 til sønnen vår, så kjøper ny denne gangen. Ellers har vi tfk joggster twist etter sønnen, samt seng med madrasse, dyne ect. Sønnen vår har nesten ikke brukt sprinkelsenga, han hatet den, så sov i senga vår til han flyttet over i storguttseng. Derfor kjøper vi ikke my madrasse til nr to. Ellers så har jeg denne gangen lyst og ha hengevugge i stua, men vet ikke helt hvilken enda! :D

Skrevet

Da nr 1 kom for 19 mnd siden fikk han masse nytt utstyr fra besteforeldre på begge sider, samt at vi kjøpte en pent brukt emmaljunga edge duo vogn. Bilstolen er ikke mye brukt, ble kjøpt helt ny desember 2011 så den beholder vi. Vi må vurdere om lille får ny vogn eller om storebror må få en annen sovevogn i bhg.. tror vi går for det siste..

Meeen: Sprinkelsenga er urørt..han likte ikke den og har sovet hos oss frem til han fikk "stor-gutt-seng" i vår.

Så jeg flørter med tanken om en sånn "Bedside crib" eller en "BabyBay" (så vi får litt armslag dersom nr 2 også er en liten mamma og pappadalt, i allefall) ^_^

men vi får se, er glad vi har det aller meste, og klærne er ganske nøytrale så ser ikke at vi får de helt store utgiftene der heller. Blir som Sophia81 sa lengre opp, kan kjøpe "vil ha, men trenger ikke" :rolleyes:

Skrevet

Siden mine to gutter er store så må det meste kjøpes. Har en stol i boden og det står klær på loftet til foreldrene mine opp til 1år. Men utover det så blir det shopping på oss. Og jeg gleder meg, for før har jeg bare kjøpt brukt. Endelig skal vi ha det vi vil ha!!

Vet at vi skal kjøpe vogn og bilstol helt nytt. Også har jeg veldig lyst på hengevugge, men om vi kjøper ny eller brukt kommer vi til senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...