Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =) 

Hvor ca lang tid tok det for dere å bli gravid etter dere sluttet med prevensjon? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr.1 og 2 (tvillinger) gikk det vel i underkant av to år og med tredjemann ca. 3mnd. Er glad for at det tok litt tid med de første, for vi fikk jo to på en gang:)

Skrevet

Ble gravid etter 3-4mnd ;)

Skrevet

De to første ble aldri prøvd å lage for å si det sånn. Mer arbeidsuhell.

Nå med nr 3 gikk det et år fra spiralen ble tatt ut. Men jeg har pcos da, så vi skulle ikke blitt gravide uten hjelp ifølge legen. Satt på siste forsøk før vi skulle begynne på medisiner osv.

Skrevet

Med nr.1: hadde brukt p-piller i ca 10 år, tok 6 pp før jeg ble gravid

Med nr.2: brukte mini piller under hele ammingsperiode til 1.unge, så byttet jeg til p-piller. Tok så 4pp før jeg ble gravid etter å ha sluttet med pillene. Har termin om litt over 3 uker :)

Skrevet

Har sluttet for 3-4 måner siden og som jeg vet så har intet skjett enda, men jeg håper !!

Skrevet

Hadde gått på p piller i 10 år, ble gravid et par uker etter pilleslutt..dvs fikk eggløsningen tilbake med en gang :)

Skrevet

1. graviditet (endte i SA) gikk det ca. 2 mnd etter p-pilleslutt.

2. graviditet gikk på p-pille etter SA'en. Skulle slutte etter 3mnd for å prøve på nytt. Fikk ikke mens fordi jeg allerede var gravid  :) Resultatet er en sønn født i 2001.

3. graviditet (endte i senabort i uke 20) prøvde vi fra 2001 til det klaffet i 2005. 

4. graviditet Prøvde vi fra 2005 til det klaffet denne gangen. Er 30+5 i dag  :D

Ingen har kunnet si noe om hvorfor det har vært så vanskelig for oss, men jeg har hatt noen små cyster på eggstokkene som kunne være forklaringen  ;)

Skrevet

Med meg så prøvde vi i 1 1/2 år så brukte vi hjelpemidler, men endte med missed abortion i uke 12 tok utskrapning i Januar 2009 og vi prøvde på nytt og da gikk det 8 mnd og vi fikk ei jente mai 2010. Det klaffet når jeg tenkte på det minst midt opp i flytting osv

Skrevet

Ble bare gravid jeg..ingen har vært planlagte,eller 8 åringen var sånn nesten planlagt.Vi hadde planer om at storesøster skulle få et søsken ganske snart,men jeg ble gravid litt fortere enn planlagt :)

• 4 uker senere...
Skrevet

2. graviditet gikk på p-pille etter SA'en. Skulle slutte etter 3mnd for å prøve på nytt. Fikk ikke mens fordi jeg allerede var gravid  :) Resultatet er en sønn født i 2001.

3. graviditet (endte i senabort i uke 20) prøvde vi fra 2001 til det klaffet i 2005. 

4. graviditet Prøvde vi fra 2005 til det klaffet denne gangen. Er 30+5 i dag  :D

Ingen har kunnet si noe om hvorfor det har vært så vanskelig for oss, men jeg har hatt noen små cyster på eggstokkene som kunne være forklaringen  ;)

Uff da.. Bra du har fått klaff da =) Gratulerer med det :D Er vel vanskeligere for noen, kjenner endel som sliter med å bli gravide osv.. Kjedelig det, men tilslutt løser det seg forhåpentligvis for alle. Unner alle det =)

Skrevet

Tusen takk for svar :D Det er nok litt forskjellig fra person til person :D Vil nok ikke prøve å tenke så mye på det :) Får bare ta det som det kommer :D 

Skrevet

2mnd med første man, første forsøk med andremann. Satt med en gang da jeg begynte med el-test. Men mange år siden jeg har tatt noen hormonelle prevensjonsmidler. Har holdt meg til kobberspiral.

Skrevet

Første forsøk med alle 3:-). Lykke til

Skrevet

nr 1. Rett etter P pille slutt

nr 2. Åtte mnd

nr 3. uplanlagt på prevensjon

Skrevet

Nr klaff med en gang etter p-pilleslutt.

Nr 2. 4pp etter uttak av hormonspiral.

Nr 4. 2pp etter uttak av hormonspiral .

Skrevet

Nr klaff med en gang etter p-pilleslutt.

Nr 2. 4pp etter uttak av hormonspiral.

Nr 4. 2pp etter uttak av hormonspiral .

Så j.... mange skrive feil da!!!!

Prøver på nytt! ;

Nr 1 klaff med en gang etter p-pille slutt (26 år)

Nr 2 4pp etter fjerning av hormonspiral (30 år)

Nr 3 2pp etter fjerning av hormonspiral .(34 år)

Skrevet

Jeg har ikke blitt gravid enda og er i 7 pp. Hadde gått på pillen i 10 år da jeg sluttet. Jeg fikk el ca 2 uker etter slutt ( kjente det pga skikkelig smerter og senere positive el tester som samsvarte med smertene) Syklus ble stabil etter 2-3 mndr. Så mitt poeng var at jeg har ikke blitt gravid enda, men jeg tror ikke det er pillene sin feil.

Skrevet

1.mann kom uten å prøve. ( var ikke helt planlagt, men like velkommen:) 2006

2.mann, snakket om at gutten vår skulle bli storerbror, men hun kom litt fortere enn planlagt for jeg var allerede gravid! ;)2008

3. Mann kom på første forsøk 2011

4. Mann klaffet igjen på første forsøk, er nå i uke 21!:)

Vi har innstilt oss her i huset for at de kommer når de vil lissom... Vi har hatt veldig lett for å få barn da...

Skrevet

Så moro da  :) at det klaffet så greit =) 

Gratulerer med kommende barn =) 

Jeg venter enda :P hehe :P er litt spennende det å da :P 

Skrevet

På første, andre og tredje ble jeg gravid på første forsøk. Vi skal prøve på nr 4, jeg går på p-sprøyte, så denne gangen aner jeg ikke hvor lang tid det tar.. 

Gjest Leelu30
Skrevet

Nr. 1 satt i 1 pp etter pilleslutt

Nr. 2 satt i 1 pp etter pilleslutt.

Nr.3 .... venter på at mannen skal bli klar...

Skrevet

Både første og andre ble jeg gravid på første forsøk.

Skrevet

1. Mann etter 12 år på p pille tok det 4 uker. 2. Mann tok det 6 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...