Gå til innhold

Hvordan opplevde du riene?

Anbefalte innlegg

Er litt over 39 uker i dag, og utslitt av flere uker med hyppige ubehagelige kynnere. Hele morgenen i dag har de kommet med ca 7 min mellomrom og varer i ca 1 minutt hver gang. De er jo ikke direkte vonde, men det er veldig slitsomt likevel. Går også litt utover nattesøvnen min merker jeg.. (det er vel kynnere jeg har, og ikke maserier?) Når det er tid for fødsel går vel disse over til å bli rier? Lurte på hvordan dere opplevde kynnere og maserier i forskjell til faktiske rier. Skjønner jo at faktiske rier skal være direkte vonde, men de begynner vel gjerne litt smått å gjøre vondt før de tar seg opp? Hvordan vil du beskrive det - som sterke menssmerter for eksempel? Hilsen førstegangsgravid som ikke aner hva hun kan forvente seg.. 

Anonymous poster hash: c5184...324
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144062491-hvordan-opplevde-du-riene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser bare virkelig ikke verdien i å skrive innleggene anonymt. Er en ting for er som er på krangleforum, men syns faktisk det et greit å ha et nick på de man besvarer

Enig. Skjønner ikke hvorfor det er åpnet for anonym posting i disse forumene. Ubehagelig er det faktisk!

Annonse

Hos meg begynte det med "mageknip"/mensensmerter, ble dårlig i magen å trudde jeg hadde spist noe dårlig mat., men etterhvert ble det bare mer å mer å satt seg i korsryggen å endte opp med å måtte puste meg gjennom dem, da var det ingen tvil på at vi var igang... 

Jeg kjenner det samme sted som menssmerter, bare en mye mer "tydelig" smerte. Kommer veldig kort i begynnelsen, men tar seg opp. Forskjellen på kynnere og rier er jo at sistnevnte tar seg opp og blir kraftigere, mens kynnerne er som regel uregelmessige og forsvinner etter hvert. Rier kjennes jo veldig forskjellig hos de ulike, men jeg har alltid skjønt når det skjedde "på ordentlig" og ikke var maserier. 

Eg hadde masse kynnere med førstemann men dagen hun kom våknet eg med akutt magevondt, måtte på do og det var litt bløt.. Når eg kom opp igjen i senga kjente eg at eg var øm i korsryggen og det gikk over til mensensmerter i ryggen som bredde seg frem i magen..

Denne gangen er eg litt redd eg ikke ska skjønne det med engang for eg får litt samme magevondten hver gang det har gått litt tid mellom avføring.. Og grunnet mer vondt i ryggen dette svangerskapet har eg ofte mensen lignende smerter.. Men eg tenker at du skjønner nok ka det er når det skjer!

Annonse

Jeg kjenner det samme sted som menssmerter, bare en mye mer "tydelig" smerte. Kommer veldig kort i begynnelsen, men tar seg opp. Forskjellen på kynnere og rier er jo at sistnevnte tar seg opp og blir kraftigere, mens kynnerne er som regel uregelmessige og forsvinner etter hvert. Rier kjennes jo veldig forskjellig hos de ulike, men jeg har alltid skjønt når det skjedde "på ordentlig" og ikke var maserier.

Sånn føler jeg og riene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...