Grynet:) Skrevet 5. juli 2013 #1 Del Skrevet 5. juli 2013 Hei! Sjefen i huset har fått trøske i munnen. Jeg var på helsestasjonen og fikk skrevet ut medisin til henne, men ble anbefalt å prøve å gi farris først, da dette kan ta knekken på soppen. Jeg fikk også beskjed om å smøre canesten på brystvortene, da de er røde, varme og med åpne små kutt i huden. (au..) Det jeg lurer på er; legen anbefalte å smøre på rett etter amming. Hva gjør jeg med de neste ammingene? Kan babyen ammes som vanlig i natt? Det er jo veldig sent å spørre nå, kanskje jeg blir litt klokere innen i morgen natt. Det er lov å håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DolphinGirl Skrevet 6. juli 2013 #2 Del Skrevet 6. juli 2013 Hei :-) Jeg smurte Canesten på brystvortene en periode da jeg lurte på om jeg hadde fått sopp, og da smurte jeg på rett etter amming, og så vasket jeg det av med en klut før neste amming, for å være sikker på at babyen ikke fikk det i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 6. juli 2013 #3 Del Skrevet 6. juli 2013 Canesten trenger ikke vaskes av før amming, men noen babyer liker ikke smaken så mange velger av den grunn å tørke det av. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske Dersom du ikke merker bedring innen en uke eller to så be om at det tas bakterieprøver av sårene og melka di. Mange behandles for sopp mens de egentlig har en infeksjon, eller man har begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå