Gå til innhold

Hvilken tvillingvogn velger dere? :)

Ire86 m/tvillinger <3

Anbefalte innlegg

På tfk så er bagene snudd mot en, men sportsdelene er vendt bort. Likevel har de romsligere bager og lenger rygg enn Emmaljunga. Fikk vite dette i dag, har egt tenkt mest på Emmaljunga. Tfk tar litt plass i bilen, ja. Trodde bugaboo var diger, jeg, men mulig jeg blander med en annen.

Fortsetter under...

Annonse

Noen som har prøvd Mikado Duet? Den er jo veldig rimelig, og kan komme med bilstoler med isofixbaser i tillegg til at det følger med masse utstyr i pakken. Setene kan snus, noe jeg synes er veldig viktig, det var det jeg angret mest på sist. Og det er faktisk en fordel at det er mykbager da vi skal fly endel, og hardbag er et mareritt å sende. Tror vogna skal gå i prampack også, dersom hjulene tas av. Det kan ikke Emmaljunga som jeg hadde sett på før. Hører endel klager på at det bare er en kalesje, men det er vel mer et problem om den brukes som søskenvogn, ikke som tvillingvogn. Eneste er at den ser litt tung ut, men alle jeg har sett skrive om den har nevnt at den er god å kjøre, ingen klager på at den er for tung.

http://www.flip-flap.dk/DUET-TVILLINGE-BARNEVOGN

• 2 uker senere...

Jeg har vogndilla og har hatt både MB, Easywalker og Bugaboo Donkey :-)! Eneste jeg har nå er den beste: Bugaboo Donkey :-)!

Noe jeg brukte mye var bilseter rett på understellet ved handleturer og henting av søsken i barnehage og på skole - veldig lettvint på BD :-)! Og store bagger som mine brukte til de var 10 mnd før vi byttet til sportsvogndelene. Og liker godt at de kan sitte begge veger i tillegg til at vognen er lett.

Lykke til med valget.

Annonse

Jeg vurderer TFK. Har hørt at den blir forholdsvis liten sammenlagt, og dermed grei å få inn i en Ford Galaxy. Og så har jeg lest at den er forholdsvis lang i ryggen, og hvis de to små blir forholdsvis lik sine storesøsken så blir de lange barn. Men jeg tror jeg skal finne en brukt vogn, synes det er skrekkelig mye penger å betale for en ny vogn.

Hvor har du bestilt fra vindenn1, og ble det dyrt?

Ja, har tenkt litt på det ifht slitasje jeg også. De fleste har vel nå duovogner, så selv om bag'ene ikke er brukt så lenge og ikke blir særlig slitt så vil jo understellet være brukt i flere år og derfor vesentlig mer slitt.

Jo, man sparer litt på tfk ved på bestille fra feks kiddies24.de :) 

Vi har i det siste vingla innmari mellom Tfk og Bugaboo Donkey. Den siste er jo, som dere sier, svindyr. Nå har far min sagt han skal betale vogna, men likevel hehe. MEN jenter: vi gikk inn på Youtube for å se slike videoer om vognenes funksjoner, hvordan man justerer og legger sammen osv. Da følte jeg vi fikk en liten aha-opplevelse. Først så vi på et par videoer om Bugaboo Donkey, et par var laget av firma og en av en privat dame som hadde brukt vognen. Virka som en helt grei vogn, og det skulle sjelden mer enn to tre klikk for å gjennomføre diverse operasjoner. Man så også hvordan vogna ble sammenlagt, og selv om vi først syns den så litt stor ut, så viste de også hvordan man kunne dele den ekstra opp om man ikke hadde så mye plass.

Deretter så vi på Tfk.. herregud så knotete!!! Kona fikk stressymptomer før videoen var kommet halvveis :P Dessuten ble den ikke akkurat såå liten sammenlagt.... Så... det er godt mulig at det her blir Donkey først, og så får vi evt selge den og kjøpe en Tfk eller lignende for pengene når ungene blir større ;) Vi kommer i alle fall ikke til å takle all den knotinga når ungene er knøttsmå!

Kan man legge sammen dypbagene på bugaboo også? Husker vi lånte en eldre modell av en singel bugaboo vogn og der kunne man flatpakke dypbagen. Er veldig pes å frakte dypbager på fly, og to av dem tar jo mye plass i bilen. Har vurdert vogn med mykbag pga det. Ellers hadde jeg hatt lyst på den store doble bagvogna til Basson :)

Vi har bestemt oss for Bugaboo donkey, en viktig grunn er at vi bor litt knotete til, med SMAL kjellertrapp ned til vognoppbevaringssted, og da må vi faktisk demontere vogna hver gang vi skal bruke den... og bære understellet ned en halv etasje + bære babyene i bager opp til 3. etg. 

Bugaboo er superlett å selge igjen, og holder veldig høy pris i bruktmarkedet. Derfor føler jeg det er ok å kjøpe en ny til fullpris og selge den igjen etter hvert. Kommer sikkert til å lande på ei slags reisetrille når barna bli et par år eller noe sånt. Var i alle fall litt sånn det ble med storebroren. 

Hadde vi bodd mer praktisk til, og kunne kjøre hele stasen rett inn i gangen vår, hadde vi nok kanskje valgt MB double, liker veldig godt de vognene. 

Tenker litt som deg, lioness, vi har ikke så stor plass inne selv om vi bor i enebolig. Har også sett på Basson, men med den så har man så få muligheter. For stor til å fraktes særlig og ikke kan man sette på bilstol o.l. Er også usikker pga at hjulene er faste, ikke svingbare. Tfk virker utrolig knotete når man skal legge sammen osv. Blir derfor Bugaboo. Om det skulle vise seg at bagene blir altfor fort små, så får vi heller skaffe oss en Basson i en overgangsperiode, får jo igjen en del penger fra Bugabooen når den selges. Vi finner nok ut av det, jenter, er jo umulig å vite hva som faktisk fungerer best for den enkelte!

Tenker litt som deg, lioness, vi har ikke så stor plass inne selv om vi bor i enebolig. Har også sett på Basson, men med den så har man så få muligheter. For stor til å fraktes særlig og ikke kan man sette på bilstol o.l. Er også usikker pga at hjulene er faste, ikke svingbare. Tfk virker utrolig knotete når man skal legge sammen osv. Blir derfor Bugaboo. Om det skulle vise seg at bagene blir altfor fort små, så får vi heller skaffe oss en Basson i en overgangsperiode, får jo igjen en del penger fra Bugabooen når den selges. Vi finner nok ut av det, jenter, er jo umulig å vite hva som faktisk fungerer best for den enkelte!

Tror ikke du får problemer med størrelsen på Bugaboo-bagene heller. De er faktisk nokså lange. TIl førstemann hadde vi Emmaljunga City Cross, kombivogn. Mao. lå han i en sånn liten innsatsbag, som sklir inn i sportsdelen. Det minste du får tak i av bager - det gikk helt fint til han var godt og vel halvåret, og han sov i den på reise i enda flere mnd. 

Jeg syntes det var mye som måtte være på stell for å få hverdagen til å fungere med én baby. Når vi nå får tvillinger har vi bestemt at det i alle fall ikke skal være utstyret det står på. Vi kommer til å bli slitne og vi forsøker å legge til rette på de måtene vi kan. Feks. et lett og smidig vognunderstell å lempe inn i bilen mot et tyngre og langt et. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...