Gå til innhold

Gi meg ditt beste pizzafyll!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal vi ha på pizzaen i dag?! Lager en til ungene og en til oss voksne, så slå deg løs med spennende og gode forslag:) NB! IKKE skinke og sjampignon eller kjøttdeig og mais hehe:)

Anonymous poster hash: 8850a...07c

Fortsetter under...

Skrevet

biffstrimler, tomater, løk, pakrika, ost og grønn pepper ( får på sånn utlening butikk) er kjempe godt:)

Anonymous poster hash: d4ce1...4f2
Skrevet

Vi lager mye pizza med røkt kjøttpølse på. Det syns jeg er kjempegodt. Har fått dilla. Og det pleier å være en slager for barn og.

Har stort sett på ketchup eller tomatpurre, pølse, noen ganger litt mais, krydrer med vitløkspulver og til slutt et tjukt lag med ost.

Kjempegodt og enkelt.

Skrevet

Vi lager flere små pizzaer når vi har pizza, så da kan vi ha noen forskjellige. Med det vi har i hus i dag tenker jeg at det blir:

Pizza bianco m mozzarella, pecorino, fersk fiken og valnøtter

Tomatsaus, mozzarella, parmaskinke, rødløk.

Pizza marinara (uten ost) m tomatsaus, kapers, hvitløk, oregano, chiliolje

Tomatsaus, mozzarella, gorgonzola, oliven, artisjokkhjerter.

Dette er tynne italienske pizzaer. Servert m grønn salat,

Anonymous poster hash: 2c163...784

Skrevet

Alt går på pizzan, untatt grøt! Ja, det er altså mitt pizza-motto etter 10 år med fredagspizza, der ukas rester brukes opp :)

I dag blir det reker på oss. Tenker å marinere de og bare ha de på etter steking. På pizzan har jeg hvit saus (creme fraiche med hvitløk og urter), ost, paprika og vårløk.

Andre slagere:

- bbq saus, ost, kylling og rødløk

- tomatsaus, ost,  pepperbiff, løk og sopp (litt blåmuggost kanskje)

- tomatsaus, ost, kjøttboller, søt paprika

- hvit saus, tynne potetskiver, spekeskinke, mozzerella, pinjekjerner, ruccola

Skrevet

Foruten standard kjøttdeig, løk og tomatsaus/-pure, liker jeg best

hakkede tomater, fersk mozarella og spekeskinke + masse urter.

Anonymous poster hash: 34974...4a2

Annonse

Skrevet

Vet du banna skinke og champignon, men prøver meg likevel ;) opphakka picnicskinke (kjøttdeigkonsistens), løk, champignon, ost, gullsalami eller peperoni og jalapenos.. Mm.

Skrevet

Verdens beste pizza: pesto, parmaskinke, cherryromater og mascarpone. Viktig med tynn bunn. Ekte italiensk og nyyyyydelig pizza.

Skrevet

Lagde god pizza her om dagen. Hadde ketchup til saus, hadde på kyllig (krydret etter eget ønske), strødde over litt norvegia, kuttet opp tynne skiver med tomat som ble fordelt over pizzaen. La på mozzarellaskiver, og hadde på noe pesto her og der. Både jeg og dattera på 17 mnd spiste altfor mye :)

Skrevet

Tynn Crispy Bunn er viktig!

Jeg smører på ett lag med tomtpurè og creme fraichè og oregano og masse fersk basilikum og ruccola.

Som topping pleier jeg å ha pepperoni/biff, løk og hvitløk, masse ferske hakkede tomater, hakket sopp, masse fetaost og mange "dæsjer" med pesto.

Skrevet

Hadde igår: hvit pizzasaus, mozzarella, chorizo, skinke,bacon, paprika, cherrytomater, rødløk og basilikum.

Skrevet

Mye godt her:) Blir nok noe med parmaskinke, tenker jeg! Men dere som har tomat oppå: blir ikke det vått? Pleier alltid å ødelegge bunnen hvis jeg har frisk tomat på toppen.. blir liksom "dammer" på pizzaen:( Men kan hende det er ovnen vår som ikke er så bra...

Anonymous poster hash: 8850a...07c
Skrevet

Her blir det ikke dammer av å bruke frisk tomat, men vi steker på 275'c og med pizzastein

Anonymous poster hash: 2c163...784

Annonse

Skrevet

Grønn pesto, skinke/karbonadekjøttdeig, store grønne oliven, blåmuggost og pizzaost,meegagodt!!!

Anonymous poster hash: 383f3...415
Skrevet

En boks med creme fraiche tilsatt tre hvitløksfedd og pepper i bunn, dekker hele med spekeskinke og ost på toppen (helst 4 oster pizzaost fra tine). Ruccolasalat på toppen etter steking.

Anonymous poster hash: 243b3...23a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...